הנורה האדומה של הטעינה דולקת אצלי באוטו

kimba8

New member
הנורה האדומה של הטעינה דולקת אצלי באוטו

הייתי במוסך רנו אמרו שבדקו את הטעינה והיא בסדר והפיקוד לא עובד

איך אפשר לתקן את הבעיה ומה זאת אומרת הפיקוד לא עובד?

רנו סניק מגאן 2005
 
תרים אליהם טלפון ותברר

למה הכוונה כולל מחיר. לרוב מדובר על אלטרנטור פגום ולא ברור לי במה הכוונה לפיקוד. אפשרות נוספת היא לגשת לחשמלאי שאולי ימליצו לך כאן ולראות מה הוא אומר.
 

חן 1111

Active member
גם לי לא ברור מה זאת אומרת.

תשאל את המוסך מה זה אומר, ואיך הם מציעים לתקן וכמה עולה.
 
אם הנורה דולקת באופן קבוע נסיעה ברכב מאוד מסוכנת

מאחר והנורה האדומה מתייחסת תמיד למצב הטעינה, מדובר תמיד בטעינה לא תקינה, חוסר טעינה על פי רוב ויתר טעינה במקרים נדירים ומסוכנים עוד יותר.
הסיכון הוא לאבד בזמן לא ידוע מערכות כמו אורות והיגוי תוך כיבוי מנוע פתאומי או לשרוף מערכות חשמליות ואלקטרוניות ברכב.

מדובר כנראה באלטרנטור תקול(תמיד כשנתקלתי אצלי בתופעה הזו היה צורך להחליף אלטרנטור) וזה חוסר מקצועיות וחוסר אחריות משווע של המוסך לתת לך לנסוע כך בלי להסביר לך את הסכנות שבדבר.
 

חן 1111

Active member
לא צריך להגזים...

הוא כותב שבדקו במוסך והטעינה תקינה, אז כל הבעיה היא שהנורה דולקת והוא לא ידע אם באמת תהיה בעיה.
טעינת יתר לא מדליקה את הנורה. רק חוסר טעינה.
וגם במקרה של חוסר טעינה, הסיכון היחיד הוא שהמצבר ייגמר ואז הרכב לא יסע יותר, וכשהרכב לא נוסע גם אין שום סיכון. שום מערכות לא יישרפו, ובטח אין סכנה לאיבוד היגוי.
 

enigo

New member
אם הרכב מפסיק לנסוע באמצע כביש שש בלילה - יש בזה סיכון...

 

חן 1111

Active member
יש סיכון מסוים. במיוחד אם אתה עוצר באמצע הכביש ויורד לבדוק

מה קרה לרכב.
לא שאני ממליץ לנסוע במצב כזה, אבל רכבים נכבים או נאלצים לעצור לפעמים, ובדרך כלל פשוט גולשים לשוליים ומזמינים גרר. רוב המקרים הם בגלל שנגמר הדלק...
 
יותר מסוכן ממה שאתה חושב

כי אתה לא באמת יכול לדעת את מצב המצבר בכל רגע. מדובר על מצב שהמנוע כבה וכל האורות כבים וההיגוי המתוגבר גם מפסיק בבת אחת.
 

enigo

New member
מניסיון, זה בדרך כלל מגיע עם סימנים מקדימים

אורות שנחלשים, למשל.
אבל אם באמת לא היתה טעינה, הוא לא היה שורד יותר מנסיעה אחת טובה עם אורות דולקים.
 
זה בדרך כלל נכון

אבל קשה לדעת לאור המידע המאוד חלקי שמתקבל כברירת מחדל( נורה אדומה)

תסכים איתי שמדובר בחוסר אחריות לשחרר כך מישהו עם תקלה כזו.
 

enigo

New member
מסכים בהחלט - אלא אם המוסך יודע, מניסיון, שבדגם הספציפי הזה

יש תקלה נפוצה של נורה שדולקת בלי סיבה. צריך גם לזכור שמדובר ברכב ישן, שמחירו הריאלי מגביל מבחינת רוב האנשים את הסכום שיסכימו להשקיע באבחון ותיקון מלא.
 

מנחם231

New member
נניח שזה לא מסוכן.בסדר?

לפני זמן קרה מקרה דומה לנכד שלי.
אמרתי לו להיכנס למוסך שלי מיידית לטפל בבעיה.זה היה ביום ה'.הוא החליט לדחות ליום א'.ביום שישי יצא לבלות עם החברה ובשלוש בבוקר ניסה להניע והמנוע "מת".הוא על שפת הים ואין בן אדם בסביבה.
ההורים שלו לו יכולים לעזור כי לא מבינים.כשהתקשר אשתי ישר אמרה לו שלא תיתן לי לצאת בשעה כזאת וזה גם רחוק.
בקיצור נאלצתי ליסוע לחלץ ובקושי הגענו למוסך ושמנו את הרכב בחוץ עד יום ראשון.
ואז גם הסתבר שהאלטרטור "גמור" ולא ניתן לשיפוץ.
אז לא לא מסוכן אבל בעייתי.
 

enigo

New member
זאת באמת השאלה כאן - כי לדברי המוסך הטעינה בסדר

בסיטרואן C4 פתרו את הדילמה - כשהלך לי האלטרנטור, כל הנורות בלוח המחוונים נדלקו, כולל נורת ה-STOP! האדומה...
 
למעלה