שלום,לגבי דלק 98

camera man2

New member
כמו שרואים יש בפגוש הכנה לעוד יציאה ...

בחו'ל היה כאלה 2.5 gt -עם טובו או 3.6 אטמוספרי , אך כמובן שלפה לא היגיעו וגם המחיר בטח היה לא זול .
 

kitt

New member
מה הקשר בין אנשי מקצוע לנהגי מוניות? רוב נהגי המוניות שאני

ניתקלתי בהן מקבלים את כל הידיעה שלהם במכוניות מרס"ן שמועתי.
נהגי מוניות קונים את המונית לפי מי שנותן אחריות ארוכה, התחייבות לזמן טיפול קצר (קדימות במוסך) או מחיר טוב (הסיבה שסקודה נפוצה בשנים האחרונות יותר ממרצדס, והסיבה להזיות כמו סובארו ליאונה מונית...)
 

camera man2

New member
חחח לא הבנת

סיפרתי על הנהג מונית שמילא תקופה ארוכה ב 98 והיה לו בי 4 2.5 כמו שלי ,ולגביי אנשי מקצוע רצינים -התכוונתי לשאול באמת אנשי מקצוע שעובדים בתחום הרכב ,אנשי מקצוע מוסמכים .
 

enigo

New member
אין קשר בין הספק המנוע לדלק לו הוא זקוק. או יותר נכון - אי

אפשר לקשר בינם באופן ישיר. אם רוצים להעלות הספק של מנוע נתון לפעמים מעבר לדלק באוקטן גבוה יותר הוא הכרחי כדי לאפשר לו לקבל את השיפורים בלי תקלות.
אבל יכול בהחלט להיות מנוע ליטר עם הספק נמוך בהרבה משל המנוע של חבר שלך, שידרוש אוקטן גבוה יותר כדי לעבוד בצורה תקינה. זה תלוי במבנה תא הבערה, לחצי העבודה (יחס דחיסה ולחץ גדישה), צורת ההזרקה ועוד.
 

salachshabati

New member
מעניין שאף אחד לא מציין את השפעת טמפרטורת הסביבה גובה

מעל פני הים והלחות היחסית של האויר.
חום גבוה, לחץ אויר גבוה ( ים המלח ) ולחות נמוכה יגרמו לנקישות מנוע. בתנאים אלו כדאי לתדלק באוקטן יותר גבוה.
 

חן 1111

Active member
זה כבר לא כל כך נפוץ בימינו

כל מערכות ההזרקה היום מודדות את הלחץ האטמוספרי, את הלחץ בסעפת היניקה, ואת טמפרטורת אוויר היניקה, ומתקנות את יחס התערובת בהתאם.
מה שכן יכול להשפיע, זה טמפרטורת המנוע, אם הוא פועל חם מדי, וסוג הפלגים (יש פלגים "חמים" יותר ויש "קרים"יותר). החמים נוטים יותר לנקישות. כך שלפעמים הפיתרון לנקישות הוא לבחור סוג אחר של פלגים ותרמוסטט.
 

salachshabati

New member
ואת חום המנוע מחשב ההזרקה לא מודד?

מה עם לחות האויר הנכנס, האם נמדדת?
 

חן 1111

Active member
בוודאי שגם את חום המנוע. זה נתון חשוב מאוד.

לחות לא. לפחות אני לא מכיר שום מערכת שמודדת לחות. ועד כמה שידוע לי אין ללחות שבאוויר הרבה השפעה על נקישות.
 

salachshabati

New member
תבדוק שוב

According to a new market research report "Automotive Temperature & Humidity Sensor Market by Technology (CMOS, MEMS, TFPT), Packaging Type (SMT, Pin Type), Application (Powertrain, Body Electronics, Alternative Fuel Vehicle), & Geography - Forecast to 2020", published by MarketsandMarkets, the Automotive Temperature & Humidity Sensor Market size was worth $1084.38 Million in 2013 and is expected to reach $2129.68 Million, at a CAGR of 11.05% between 2014 and 2020.
&nbsp
In the automotive industry, temperature & relative humidity sensors are used for various applications. These include powertrain, body electronics, and alternative fuel vehicles (AFV). Smart sensors offer many advantages over conventional sensors such as high performance and accuracy coupled with low cost, easy implementation, no requirement for complex calibration, and low power consumption among others.
&nbsp
The following is a list of the most significant items that contribute to OR. These must be kept in mind when thinking about engine OR.
1. Compression Ratio...Higher requires more octane
2. Cylinder bore...Bigger bore requires more octane
3. Cast iron heads...Needs more octane then aluminum heads
4. Restrictor plates...Less restriction requires more octane
5. Lean mixtures...Need more octane
6. Coolant temperature...Higher needs more octane; 160 ° is ideal
7. Spark advance...More spark advance requires more octane
8. Intake air temperature...High temperature needs more octane
9. Humidity...dry air (low humidity) requires more octane
10. Barometric Pressure...Higher needs more octane
11. Altitude...Closer to sea level needs more octane
 
כנראה ההסבר הוא

שלחות נמוכה באויר גורמת לתערובת לבעור ביתר נקל [ספונטנית...] ולייצר צילצולס וזאת כי אדי המים אינם חומר בעיר במיוחד
 

enigo

New member
80% מהאוויר הם "אינם חומר בעיר במיוחד". לא נראה לי שזו הסיבה

אולי תכולת חום גבוהה יחסית של אדי מים לעומת חנקן/חמצן, שגורמת לעלית טמ' איטית יותר בדחיסה. אבל זה ניחוש נטו.
 

חן 1111

Active member
גם אני חושב שזה קשור יותר לטמפרטורה בתא השריפה

בכל מקרה, ההשפעה היא לא משמעותית. אני לא נתקלתי במקרים של רכב שמצלצל יותר כשהאוויר יבש וההיפך. ואני גם לא מכיר שום מערכת הזרקה שיש לה חיישן לחות אוויר, אז כנראה שגם המתכננים חושבים שזה לא מאוד משמעותי.
 
למעלה