שלום,לגבי דלק 98

camera man2

New member
שלום,לגבי דלק 98

יש לי בי 4 2011 מנוע 2.5 אטמוספרי ,רק 47 אלף קמ ,מצב נדיר.רציתי לברר האם במנוע אטמוספרי דלק 98 גם טוב ,כי כשמילאתי פעמיים לפני כחודש וחצי ,הרגשתי כאילו התגובה ובכלל ,קצת ככה בקטנה ,יותר כח יותר תגובות טובות ,העינין אם 98 למנוע אטמוספרי לא פוגע או אפילו עושה טוב . אני יודע שבמכוניות טורבו זה מומלץ ,לפחות ממנועים 1.6 טורבו ומעלה ,כך לפחות ידיד שקנה כרגע מונדאו טיטניום 2011 רק עם 65 אלף קמ במצב מדהים ,טוען שלרכבים כאלה זה הדבר המומלץ ,בלי קשר הוא מספר שהרכב הזה שקנה היום נוסע בליגה אחרת ,שזה משהו דיי מדהים .אבל לגביי עינין האוקטן לגבי מנוע אטמוספרי אשמח לתשובה .
תודה
 

חן 1111

Active member
זה לא גורם שום נזק. רק לכיס שלך.

ברכב שלא צריך אוקטן 98, זה לא מוסיף כלום. תבדוק מה הוראות היצרן.
 
אם היצרן ממליץ על 95, זה לא ישפר כלום

ולעניין ההרגשה, אני גם מרגיש שהאופנוע שלי נוסע טוב יותר כשהוא נקי...
 

enigo

New member
עזוב, אתה רק מצטט מומחים אמיתיים. לא באמת ניקית את האופנוע!

 
סאמק תפוז



 

enigo

New member
פחח... תראה כמה אבק יש לך בחריצים של הצמיג! זה מוריד לך

לפחות 0.1 קמ"ש. לפחות!
 

מנחם231

New member
דלק 98

קראתי ואני קורא את כל התאוריות.זה נכון שאין המלצת יצרן מפורשת. מה שכתוב זה לפחות 95.
בעוונותי לא מתייחס לזה ומשתמש ב98.
זה הרכב החמישי שלי וזה הדלק.
כשאני מתדלק רכב חדש לאחר שהמיכל מתרוקן מהמילוי של היבואן הרכב מתחיל להתנהג יותר טוב.
גם סידרתי הנחה משמעותית על הדלק ולא רוצה לשמוע על 95.
בכלל אין טעם בויכוחים עם אנשים שלא ניסו ורק מצטטים מומחים אחרים.
 

חן 1111

Active member
נכון. מה כבר המומחים מבינים?

רק מעוררים את הדיסוננס הקוגניטיבי.
&nbsp
 

Raffael

New member
אין סתירה בין "לפחות 95" לבין שיפור מסוים

בשימוש באוקטן גבוה יותר. לא בכל מנוע כמובן. יצרנים גם מצהירים על זה בד"כ.
 

חן 1111

Active member
דווקא יש סתירה. אם המנוע צריך רק 95

אז אוקטן גבוה יותר לא יעשה לו כלום. אם הוא צריך 98, אז אוקטן נמוך יותר יגרום לצלצולים או לירידה בהספק, תלוי באיזה רכב.
לעתים נדירות מנוע שצריך 95 סובל בכל זאת מצלצולים, למשל בגלל חום או הצטברות פיח, ואז המחשב משנה תזמון ההצתה ואתה יכול להרגיש ירידה בהספק. אבל נדמה לי שדווקא המנועים של סובארו לא סובלים מבעיות כאלו.
 

enigo

New member
נתקלתי במקרים בהם נאמר שכדי לממש את הפוטנציאל של המנוע

כדאי למלא 98, אבל האמת שכבר לא זוכר אם אלו היו המלצות יצרן או יבואן.
במנועים מוגדשים כאשר המחשב מזהה צלצולים הוא מוריד את יחס הגדישה (אלא אם יש תקלה) מה שמוריד את ההספק, כמובן. ולכן יכול להיות שהוא יכול לעבוד על דלק באוקטן נמוך יותר - אבל לתת הספק נמוך יותר.
 

חן 1111

Active member
נדמה לי שרק בפולקסווגן יש המלצה משונה כזאת

אפשר 95, ואפשר 98, רצוי 98, לא חובה.... נשמע כמו המלצה של מוסכניק ישראלי.
גם במנועים לא מוגדשים, כשהמחשב מזהה צלצולים הוא מאחר את ההצתה וגם זה מוריד את ההספק. אבל זה קורה כשמשתמשים באוקטן נמוך יותר ממה שצריך, או לעתים רחוקות מאוד, או, כמו שכתבתי, כשיש הצטברות פיח וכדומה, אבל זה נעשה נדיר בשנים האחרונות.
 

Raffael

New member
לא, אין סתירה ואתה הכנסת עכשיו טיעון חדש על "רק" 95

וזה כבר משהו אחר. מן הסתם יש מספר אוקטן אופטימלי, שגבוה ממנו לא יתן שום דבר.
יש מקרים שבהם מנוע נותן תפוקה אופטימלית של ביצועים וצריכת דלק ברמת אוקטן מסוימת, אבל מחשב הניהול גם יודע להתמודד עם אוקטן נמוך יותר, על חשבון המשתנים האלה. במקרה כזה תקבל המלצה לאוקטן מינימלי, מלווה בהערה לשיפור אפשרי באוקטן גבוה יותר. אז אם מישהו חווה שיפור בתפקוד המנוע עם המעבר לאוקטן גבוה יותר, יכול להיות שהוא מדמיין ויכול להיות שהוא מאבחן משהו ממשי. לא ניתן לפסול בצורה גורפת התרשמות כזו.
 

חן 1111

Active member
ההיפך. אני לא מכיר יצרן שדורש אוקטן 95 אבל כותב שמומלץ 98.

אבל אולי יש ההיפך, יש יצרנים שכותבים שנדרש 98, אבל אם אין להשיג אז אפשרי להשתמש ב-95.
ואין דבר כזה תפוקה אופטימלית. האוקטן הגבוה עושה רק דבר אחד - מונע צלצולים. אם המנוע לא מצלצל עם 95, לא צריך יותר. אם הוא כן, אז 98 יכול להועיל.
 

Raffael

New member
בשתי ההודעות האחרונות שלך אתה נותן כותרת ואז הסבר הפוך

אז אתה מסכים עקרונית איתי ועם מי שטען שהוא חש בשיפור, רק חושב שזה לא נפוץ. אז הכל בסדר וגם אני מסכים איתך :).
 

חן 1111

Active member
זה כל כך לא נפוץ, שיותר סביר שאנשים שמשקיעים בדלק 98

כל כך רוצים להאמין שזה עובד, שהם מרגישים את זה גם אם זה לא קיים.
הפסיכולוגים קוראים לזה דיסוננס קוגניטיבי, או תאוריית "הצדקת המאמץ".
 

camera man2

New member
נהג מונית מהחדר כושר שאני מתאמן ....

היה לו כמה שנים מונית בי 4 2.5 הלקשרי ,הוא אמר לי שכשהוא היה ממלא קבוע 98 היה בהחלט מרגיש תגובות וכח קצת שונה .צריך באמת אולי לשאול אנשי מקצוע רצינים :)
אבל החבר שקנה את המונדאו טיטניום 2011 במצב גם נדיר עם 65 אלף קמ ,אמר לי שבמיוחד ברכב כמו שלו מוגדש חזק מאוד , בהחלט ה 98 מומלץ לרכב כמו שלו.
זה פשוט מדהים רכב שהיה עולה 184-5 והוא קנה זאת במצב כזה נדיר ב 50,זה מה שנקרא קנייה אגדית לדעתי, המוכר רצה 54 ונתן לו ב 50 ,אתה מקבל רכב כמעט זהה למצב שנקנה במחיר מצחיק -לפי מחירי הארץ כמובן .וזה חתיכת רכב.
7.5 ש ל100 והוא גדול יחסית ולא קל , 246 סופית ,והאצות ביניים גם ברמה רצינית .אתה מקבל שילוב של סלון וספורט עם ביצועים בהחלט ברמה דיי גבוהה ,אני רציתי לקנות כזה ואפילו הייתי משלם יותר זול קצת מה בי 4- 2.5 -2011הלוקשרי ,אך חששתי קצת מבעיות אמינות ,חיפשתי נוחות פאר אבל אמינות גבוהה ביותר .מצד אחר עם הקילומטרז שאני עושה כ 8 אלף בשנה ,אם הייתי מוצא משהו נדיר היתי יכול להסיר דאגה ,כי עד ששוב הייתי מוכר אותו ,עדיין היה קילומטרז נמוך ,כמו הקודמת ,קניתי בי 4 ב 40 אלף קמ בת 5 שנים ,ולאחר 5 שנים מכרתי עם 77 אלף כשהייתה בת 10

 
למעלה