KIA PICANTO 1000
New member
מתברר לי יותר ויותר כי צריכת הדלק מבוססת בעיקר על העבירות.
אנו תמיד מתעניינים במדידות היצרן לגבי צריכת הדלק, ואלה נמדדות בתנאים סטנדרטיים כאלה ואחרים.
אבל, מה עושים לגבי כלי רכב שמחד עבירותם גדולה מאד ומאידך הנסיעה המהירה משפרת את הבטיחות באופן חד משמעי.
התחשיבים של צריכת הדלק בתנאים הללו שונים באופן קיצוני וללא כל קורלציה לדיווחים. אני מתכוון לרכיבה על אופנועי ספורט טורינג בנפח בינוני ומעלה בכבישים הבינעירוניים
מזה מספר שנים שאיני רוכב כלל למעט על אופניים בלתי ממונעות
.
למרות זאת, הדיווחים המספריים שאביא כעת הם דיווחים אמינים:
1. אופנוע 1000 דו צילינדרי ברכיבה בינעירונית מהירה שחלקה במהירות כ200 [סמ לשנה] השיג צריכה ממוצעת של 17-19קמ/ל מה שחייב לתדלק מידי בין 320 ל350 קמ. [ככל שיותר בינעירוני מהיר הצריכה קרובה יותר ל19]. צריך לזכור שפקקי תנועה או עומסי תנועה גורמים לשינויי מהירות קטנים יותר כשעסקינן בכלי בעל עבירות.
2. אופנוע 600 דו צילינדרי ברכיבה בתנאים קצת דומים מדגים ירידה די מהירה בציון מד הדלק במיכל. צריך לזכור שמיכלי הדלק במרבית האופנועים הם ממילא יחסית צנועים בקיבולתם וזה עלול להגביל או לפחות להחמיר את אי הנוחות שכרוכה בתדלוקים יחסית תכופים.
3. מה הניחוש שלכם לגבי אופנוע 900 תלת צילינדרי. איך תיראה בו הצריכה. האם גם היא תהפוך לצריחה?
מיכלי דלק באופנוע בד"כ אינם בעלי נפח של מעל ל17 או 18 ליטר וכשרוכבים מהר, מתברר שהמחוג יורד מהר [אולי כי הק"מ חולפים מהר...
]...
תוך כדי כתיבת הטקסט הזה אני מגיע למסקנה שאין תחליף למדידה של הצריכה בתנאים הספציפיים. באופנוע לפחות תנאי הרכיבה יחסית אחידים כי כאמור העבירות גבוהה ומאפייני הרכיבה תלויים בעיקר ברוכב וכיצד הוא פועל לשיפור בטיחותו [רכיבה נחשבת בטוחה יותר בבינעירוני אם המהירות גבוהה מזו של שאר התנועה ה4 גלגלית שמסביב. כמה יותר? זה כבר דיון אחר... אבל בוודאי שזה צריך להתבצע מתוך אחריות אישית לכלל המשתמשים בדרך]
האם מישהו יודע כיצד ניתן לברר מהרשת מהי הצריכה של אופנועים ספציפיים בתנאי מהירות ספציפיים ?
כאמור הצפי למספרים שונים גם לגבי אופנועים שמקבלים ציון ירוק 2 וצריכת הדלק הסטנדרטית נשמעת פנומנלית אך קיימת רק בעולם האוטופי
אנו תמיד מתעניינים במדידות היצרן לגבי צריכת הדלק, ואלה נמדדות בתנאים סטנדרטיים כאלה ואחרים.
אבל, מה עושים לגבי כלי רכב שמחד עבירותם גדולה מאד ומאידך הנסיעה המהירה משפרת את הבטיחות באופן חד משמעי.
התחשיבים של צריכת הדלק בתנאים הללו שונים באופן קיצוני וללא כל קורלציה לדיווחים. אני מתכוון לרכיבה על אופנועי ספורט טורינג בנפח בינוני ומעלה בכבישים הבינעירוניים
מזה מספר שנים שאיני רוכב כלל למעט על אופניים בלתי ממונעות
למרות זאת, הדיווחים המספריים שאביא כעת הם דיווחים אמינים:
1. אופנוע 1000 דו צילינדרי ברכיבה בינעירונית מהירה שחלקה במהירות כ200 [סמ לשנה] השיג צריכה ממוצעת של 17-19קמ/ל מה שחייב לתדלק מידי בין 320 ל350 קמ. [ככל שיותר בינעירוני מהיר הצריכה קרובה יותר ל19]. צריך לזכור שפקקי תנועה או עומסי תנועה גורמים לשינויי מהירות קטנים יותר כשעסקינן בכלי בעל עבירות.
2. אופנוע 600 דו צילינדרי ברכיבה בתנאים קצת דומים מדגים ירידה די מהירה בציון מד הדלק במיכל. צריך לזכור שמיכלי הדלק במרבית האופנועים הם ממילא יחסית צנועים בקיבולתם וזה עלול להגביל או לפחות להחמיר את אי הנוחות שכרוכה בתדלוקים יחסית תכופים.
3. מה הניחוש שלכם לגבי אופנוע 900 תלת צילינדרי. איך תיראה בו הצריכה. האם גם היא תהפוך לצריחה?
מיכלי דלק באופנוע בד"כ אינם בעלי נפח של מעל ל17 או 18 ליטר וכשרוכבים מהר, מתברר שהמחוג יורד מהר [אולי כי הק"מ חולפים מהר...
תוך כדי כתיבת הטקסט הזה אני מגיע למסקנה שאין תחליף למדידה של הצריכה בתנאים הספציפיים. באופנוע לפחות תנאי הרכיבה יחסית אחידים כי כאמור העבירות גבוהה ומאפייני הרכיבה תלויים בעיקר ברוכב וכיצד הוא פועל לשיפור בטיחותו [רכיבה נחשבת בטוחה יותר בבינעירוני אם המהירות גבוהה מזו של שאר התנועה ה4 גלגלית שמסביב. כמה יותר? זה כבר דיון אחר... אבל בוודאי שזה צריך להתבצע מתוך אחריות אישית לכלל המשתמשים בדרך]
האם מישהו יודע כיצד ניתן לברר מהרשת מהי הצריכה של אופנועים ספציפיים בתנאי מהירות ספציפיים ?
כאמור הצפי למספרים שונים גם לגבי אופנועים שמקבלים ציון ירוק 2 וצריכת הדלק הסטנדרטית נשמעת פנומנלית אך קיימת רק בעולם האוטופי