המלצה על רכב קטן עם בגאז' גדול

em28

Well-known member
המלצה על רכב קטן עם בגאז' גדול

נסיך הכסף (סיויק האצ'באק 2009) מקשיש לאיטו וכמוהו גם בעליו.
עם הגיל הצרכים משתנים, וכיום הצרכים היומיומיים הם רכב בגודל של סמארט עם בגאז' של M-Class.

ויותר ברצינות, צריך רכב שיאפשר ביום יום זריזות עירונית, נוחות סבירה, חסכוניות ואמינות, ביטוח במחיר סביר, ומספיק מרווח לנהג+נוסע מצד אחד,
ופעם-פעמיים בחודש הסעת 4 מבוגרים, בהם אדם מוגבל שבשבילו נדרש רכב יחסית גבוה ובגאז שיאפשר הובלת כסא גלגלים מבלי לקפל את הכסאות האחוריים.

אז מסתבר שיש רכב שכ-מ-ע-ט מתאים לדרישות - נסיך הכסף !
ואכן הסתדרנו איתו, בערך.
הסיוויק עונה על דרישות האמינות והחסכוניות, מאפשרת קצת משחקי כח ומתאימה מאד לצרכי היום-יום
א-ב-ל....
היא נמוכה מאד, מקשה על הכניסה לאחור לאנשים מבוגרים ועם בגאז' גבולי להובלת כסא הגלגלים.

התחלתי לחפש, ולהפתעתי התברר שהסיוויק הצ'באק היא המכונית הקומפקטית עם הבגאז' הגדול ביותר (455 ליטר), גדול יותר מהקרוסאוברים וממכוניות הסטיישן (I30CX) ואפילו מרכבי הפנאי (CX5).

יש מכוניות עם בגאז' גדול יותר (פלואנס, ספורטאז') אבל הקומפקטיות, האמינות או החסכוניות הולכים לאיבוד.

כבר הבנתם מה אני מחפש, לא ?
תקציב של 70-80K (עם אפשרות מתיחה קלה), גיר אוטומטי פלנטרי (או ידני),
חסכוני, אמין, ועם מחיר ביטוח שפוי (הסיוויק המקשיש שובר שיאי פרמיה).

עוצו עיצה.
 

motidov

New member
חסכונית-אמינה-ביטוח לא יקר

ובאתרי ה0 קילומטר יש אותה דומני ב80000 ש"ח חדשה .
אני שילמתי 91400 במבצע ישירות מהיבואן.
מיצובישי אטראז' אצלי כבר למעלה מ10000 ק"מ.נהנה מכל רגע.בגאז' 430 ליטר.כניסה נוחה מכל הכיוונים. "אוכלת" בממוצע 1 ל16.אם אתה לא נהג שודים,ההנאה מובטחת.הגיר רציף ופועל מצויין.
 

enigo

New member
כן... לרדת מסיוויק לאטראז ו"ההנאה מובטחת"


 

enigo

New member
נסה קיה סול. לא סופר-חסכונית, אבל צריכת דלק סבירה ותא מטען

עם נפח רשמי לא מרשים, אבל מבנה שלדעתי יאפשר הכנסה קלה מאוד של כסא גלגלים.
בנוסף היא גם גבוהה מאוד יחסית ותאפשר כניסה קלה לאנשים מבוגרים. עוד אופציה - ורסו S, מיקרוואן של טויוטה. חסכוני יחסית וגבוה, אבל קצת "פשוט" מבחינת איכות נסיעה וחומרים.
אם דיברת על סיוויק האצ'בק החדשה, הרי שכדאי לשים לב שהיא לא בדיוק האצ'בק - הדלת האחורית די שוכבת, ומעבר לעניין העיצובי, זה משפיע על נוחות הגישה לתא המטען (הוא ארוך יחסית, כך שחלק מהדברים רחוקים ממך ודורשים התכופפות).
 

em28

Well-known member
דווקא נתת כיוון שלא חשבתי עליו: אורך במקום נפח

הרי כסא גלגלים מקופל לא דורש נפח אלא שטח.
ואז תא מטען ארוך ושטוח עדיף על קצר וגבוה.
משהו כמו המערה שיש בפלואנס או במרצדס S.
אני עדיין לא מוכן לוותר על השימושיות של ההאצ'בק לטובת הסדאן, אבל יש חיה כזו, האצ'בק מוארכת (שעונה גם לשאר הדרישות) ?
 

enigo

New member
אני דווקא כיוונתי לכיוון ההפוך - שטוח וגבוה טוב לך באותה

מידה ואפילו יותר, כי קל יותר להכניס ולהוציא את הכיסא. איזה גודל בדיוק צריך תלוי כמובן בכיסא עצמו, אבל לי הרבה יותר קל להרים דבר כזה זקוף ולשים אותו "עומד" בתא מטען של מיקרוואן, מאשר להרים אותו שוכב ולשלוף אחר כך מתא מטען ארוך.
 

em28

Well-known member
בדקתי את הסול - תא מטען הפוך ולא שימושי בעליל

גבוה מאד וקצר מאד - מבנה שיכול להחיל את כסא בגלגלים אבל כמעט שום דבר אחר.
באותה הזדמנות בדקתי גם את הניסן ג'וק - בגאז' עוד יותר קטן (נדמה לי או שהוא באמת נעלם מהשוק ?).
&nbsp
ממשיך לחפש, תמיד יש את האפשרות לספורטאז' וחבריו, אבל זה נשמע לי טו מאץ' לצרכים. לא ?
&nbsp
 

enigo

New member
לא אמרת שאתה צריך להוביל עוד דברים במקביל לכסא גלגלים...

זו כבר דרישה שונה.
הג'וק עדיין נמכר בכמויות סבירות, אבל פחות מפעם. זה אוטו וותיק מאוד - הוצג ב-2010 אם אני זוכר נכון.
נסה את המריבה שהזכירו כאן.
 

em28

Well-known member
לומד לקח - צריך לקחת את כסא הגלגלים איתי כשבודק רכבים

ברכב אחד תא המטען קצר, ברכב אחר הגובה לא מספיק, ורכב שלישי לא יאפשר לשים שום דבר חוץ מכסא הגלגלים.
&nbsp
להבהיר את הדרישות:
כסא הגלגלים יהיה ברכב פעם-פעמיים בחודש - אבל אז זה צריך להיות בנוחות.
בשאר החודש הבגאז' צריך לתפקד כבגאז' רגיל: קניות, הובלה קטנה מדי פעם, ארגז כלים וזבל מזדמן.
&nbsp
בסיויק אני מפרק את הגלגלים מהכסא, זה מאפשר למצוא מקום לשלדה בנפרד.
מנסה לבדוק את הספורטאז', CX5 ודומיהם - עוד בקטיגוריה ?
&nbsp
 

enigo

New member
המשוואה עם רכבי פנאי היא פשוטה - משלמים יותר בשביל הפוזה

אם השיקולים שלך פרקטיים נטו - מיניוואן עדיף. למשל סניק (הקצר, חמישה מושבים) עם מנוע דיזל נכנס יופי בתקציב שלך ויתן תא מטען גדול ונוח להעמסה. אבל חשבתי שאתה רוצה משהו קומפקטי יחסית.
 

em28

Well-known member
הסניק היה אצלי כרכב חילופי לשבוע-שתה דלק כמו שיכור

מקום יש בו בלי עין הרע, אבל נשמע לי יותר מדי בשביל פעם-פעמיים בחודש.
נראה, אם המתנפחים לא יתנו פתרון בסיר - אחזור למשפחתיות-האצבאק ואקטר לבד, בחושך, כמו פולניה.
 

enigo

New member
הוא אכן לא נמנה על עדת החסכנים. אבל אני דיברתי על הדיזל.

 
מה עם זוזוקי קרוסאובר?

אני לא מכיר אותה מקרוב, ואני אישית הייתי מתחלחל מהמחשבה לרכוש אחת לעצמי, אבל על פניו היא עונה לכל הדרישות שהצבת. רכב פנסיונרים קלאסי.
 

פרץ 7

New member
לנו יש סוזוקי קרוסאובר..מרוצים מאוד חסכוני בדלק ומרווח.

 

em28

Well-known member
הבהרה: מן הסתם לא מדובר על רכב חדש, אבל לא מחפש ענתיקה

רכב בן עד 3 שנים.
 

frankthe

New member
תראה

אתה צריך רכב שיכול לקחת כיסא גלגים. כסא גלגלים אפשר לקחת בשני אופנים:
או שהכיסא שוכב או שהכיסא עומד. אצלינו במשפחה היו שני מצבים של מבוגרים שהיו צריכים כיסא והסתדרנו בשני האופנים:
אוטו משפחתי רגיל כמו אופל אסטרה הצלחנו להשכיב את הכיסא בקלות בתנאי שפירקנו את המעמד לרגלים של הכיסא.
אוטו גבוה בסגנון סיטרואן cs פיקסו - הכיסא עמד במשך כל הנסיעה ולא התלונן על זה...
המכוניות שאתה מחפש הן בסגנון הפיקסו של סיטרואן - כאן יש לך לא מעט אפשרויות מצד אחד ומצד שני צריך לזכור שהמכוניות האלה לא ארוכות במיוחד אבל גבוהות למדי. לדוגמא אופל מריבה, פיגו 3008, טויוטה ורסו, יונדאי ix35
לשם ההשוואה האוטו שלך אורכו 450 ס"מ. האופל מריבה היא באורך 430 ס"מ, היונדאי באורך 446 ס"מ וגם הטוטיה ורסו באותו אורך. כך שמבחינת חניה והיחס לכביש לא משתנה לך הרבה מצד אחד אבל מצד שני תקבל רכב גבוה שיהיה נוח יותר לכניסה (אבל צריך לבדוק עם הלקוח את הנושא, אני עשיתי את זה עם אבא ז"ל) ואת הכיסא תעמיד.
 

enigo

New member
המריבה גם אופציה טובה. אבל תא המטען שם קצת צר אם אני זוכר

נכון, אז צריך לבדוק שהכסא נכנס בנוחות.
 
למעלה