איך בודקים אם "צלחת" (דיסק) גלגל דורשת החלפה?

מנחם231

New member
איך היצרנים לא חשבו על זה?

לייצר צלחות מחוספסות ואז ההתאמה תהיה מהירה ויותר טובה.
 

salachshabati

New member
האדומים פה די חיוורים. והכחולים נהנים מקביעות של דור א כמו

בנמל אשדוד.
 
סאלח מאיפה גידלת מרירות כזאת

האם אתה מרגיש בתחרות עם מישהו?
על הרמה המקצועית של חן אין עוררין, אבל אין גם עוררין על נעימות הליכותיו ורצונו הכן לסייע מכל הלב.
איפה קראת שהוא ממליץ על שימוש בדיסק מחורץ מדי? הוא רק טען שאין להיבהל אם הדיסק מעט מחוספס. כשראיתי את הטבלאות שלך מהטקסט שהבאת, ברור לי כי הוא מתייחס בדיוק למה שמובא אצלך.
אין צורך להתלהם. החיספוס הוא מאד עדין. זה הכל.
&nbsp
ולפוער השרשור, 2 הסנט שלי הם שאין צורך להחליף דיסק אלא אם העובי קטן מדי (כאמור הסתייגות ובמידה שלא היו בעיות הבלימה לפני כן, רעידות למשל)
אני כמעט בטוח שגם רפידותיו עדיין תקינות, אבל המוסכים חפצים בפרנוסה.
&nbsp
 

salachshabati

New member
זוהי איננה מרירות, זוהי חמיצות.


יש לך בעייה תחביר פה:"על הרמה המקצועית של חן אין עוררין, אבל אין גם עוררין על נעימות הליכותיו". צ"ל וגם במקום אבל, נועם במקום נעימות.
&nbsp
תסביר לי איך הטבלאות שלי מאמתות את מסקנותיו.
&nbsp
"החיספוס הוא מאד עדין". זוהי הגדרה מאוד מדעית.
&nbsp
איך היית מגיב לקולגה שלך שטוען "הממצאים האלו מאוד עתיקים".
&nbsp
&nbsp
 
האם הגמל אינו רואה דבשתו?

גם אתה לא הבאת מספרים וגם פוער השרשור. למה יצא קיצפך דווקא בכיוון?

למה כל כך חרה לך שהוא הרגיע את השואל שאין בהכרח צורך בהחלפת חלקים? הרי בצדק רב עשה, לא?

לגבי הקולגה שלי, הייתי מסיר הכובע. חשוב לדעת האם ממצא אינו קשור לתקופת הזמן הנדונה. תהליכים שונים קשורים לעיתויים שונים
 

salachshabati

New member
אני הבאתי מספרים וטבלאות על איכות פני שטח לאחר חריטה ולאחר

"השחזה". חן לא ראה את מצב הדיסק אבל נתן תאור מעורפל ( לדעתי ) מתי תקין ומתי לא.
&nbsp
אני רואה בזה התנהגות לא אחראית מצדו.
&nbsp
עפ"י התאוריה שלו ושל אניגו, דיסק מחוספס זה טוב ולראייה לכך קווי שתי וערב על פני הדיסק. קווים אלו אינם חספוס, נהפוך הוא, זו דווקא הוכחה לכך שהדיסק עבר ליטוש בשיטת Crosshatch Honing לקבלת משטח עם פני שטח טובים יותר. ( ותודה לחן על הבקפייר )
&nbsp
לגבי הקולגה שלך, עכשיו אני מבין למה לא מצאתם עדיין שום ממצא ארכיאלוגי על יציאת מצריים.
 

חן 1111

Active member
לא ראיתי את הדיסק הזה, אבל ראיתי מספיק דיסקים בחיים שלי

כדי להכיר בעיות אופייניות ופתרונות.
אם אתה טוען שפני שטח טובים יותר זה עדיף, אז תיגע בדיסק משומש, למשל בדיסקים באוטו שלך. תראה שבכיוון הסיבוב הם חלקים מאוד, ממש כמו ראי. נכון שאם תעביר את האצבע בניצב, כלומר מהמרכז כלפי חוץ, תרגיש שקעים ובליטות היקפיים, אבל זה בכיוון תנועת הרפידות ולא מפריע לאף אחד.
חריצים בניצב לכיוון התנועה לא אמורים להיווצר בתנאים רגילים, וגם אם כן, הם לא אמורים להפריע. תסתכל על דיסקים של אופנועים. לפעמים יש בהם חורים וחריצים ניצבים או אלכסוניים, וזה לא מפריע לשום דבר.
אז מה כן מפריע? כל מה שגורם לרעידות. למשל הבדלים בעובי על פני היקף הדיסק, או אם הדיסק עקום או זורק (זה יכול לקרות בגלל פגיעה חיצונית או הידוק ברגים לא נכון). זו גם הסיבה שיש עובי מינימלי. כי דיסק דק מדי עלול בקלות להתחמם ולהתעוות.
לפעמים, כשלא מחליפים ולא חורטים, אז מלטשים עם נייר זכוכית או המקצועיים יותר עם ראש ליטוש ומקדחה (כמו הונינג), אבל זה בפירוש כדי לחספס ולהוריד את השכבה המבריקה (glazing), שגם היא לפעמים גורמת לרעידות (judder) בגלל מקדם חיכוך לא אופטימלי.
&nbsp
 

חן 1111

Active member
תסתכל פעם על צלחות חדשות. הן ממש לא חלקות.

אותו דבר לגבי צלחות אחרי חריטה.
ואחת הסיבות לזה היא כדי להאיץ את ההתאמה של הרפידות (הרצה). לפעמים כשהצלחות חלקות מדי, מחספסים אותן בכוונה בתבנית של חריצים צולבים (Cross hatch honing).
וכשהוא כותב שהצלחות שלו מחוספסות, הוא מתכוון לכך שיש בהן בליטות היקפיות. למעשה אם תעביר את היד במעגל קונצנטרי על צלחת משומשת, תרגיש שהיא חלקה מאוד.
 

חן 1111

Active member
תודה על מילוי החורים בהשכלה שלי, אבל...

הקישור השני שלך הוא חומר פרסומי והוא מלא אי-דיוקים שיווקיים. לדוגמה: בניגוד למה שכתוב שם, רוב רעשי הבלמים כן נגרמים על ידי סוג הרפידה. כל מכונאי שפתר רעשים על ידי החלפת סוג הרפידות יכול להעיד על זה.
גם ההשוואה לביצוע honing בצילינדרים היא לא במקום. שם הסיבה העיקרית שעושים את זה היא כדי שבחריצים הצולבים ייתפס שמן וההרצה תהיה יותר מבוקרת. צלחות בלמים הן יבשות כמובן.
בנוסף, תסתכל על הצלחת שבתמונה שם. היא ממש לא חלקה. יש טכנולוגיות שמאפשרות לעבד את הצלחת כך שתהיה ברמת גימור הרבה יותר טובה. אז למה להסתפק בהונינג?
 

salachshabati

New member
אענה לך סעיף סעיף:

1. כאשר מנסים לחסוך על חשבון הלקוח שמים רפידה לא מקורית, אין רעש , יופי.
יש רעש, שמים את הרפידה המקורית. שיטת מצליח.

2. לאותה טכנולוגיה יש יותר משימוש אחד, ראה ויקיפדיה

https://en.wikipedia.org/wiki/Honing_(metalworking)

A "cross-hatch" pattern is used to retain oil or grease to ensure proper lubrication and ring seal of pistons in cylinders. A smooth glazed cylinder wall can cause piston ring and cylinder scuffing. The "cross-hatch" pattern is used on brake rotors, and flywheels.

3. כי השיטות האחרות יותר יקרות, גוזלות זמן רב יותר ולא תורמות יותר ממה שנדרש.

https://my.misumi-ec.com/pdf/tech/press/pr1169_1170.pdf
 

חן 1111

Active member
לגבי 1. אתה צודק ואתה מחזק את מה שאני כתבתי...

כתבתי את זה כדי להמחיש שהחומר שצירפת לא מקצועי. שם כתוב שרעשים בבלימה נגרמים בגלל הדיסק ולא בגלל הרפידות.
לגבי 2. כתוב שמשתמשים בשיטה הזאת על צלחות בלמים, אבל לא כתוב למה. אז זה לא עוזר לנו.
&nbsp
בכל מקרה סטינו מהנושא. השאלה המקורית היתה לא אם צריך ללטש אחרי חריטה, אלא אם צריך לחרוט או להחליף דיסק משומש.
 

enigo

New member
תסתכל טוב על דיסק חדש - יש עליו חריצים עדינים מאוד

לא נורא, ניסית לצחוק על חן - ויצא לך בקפייר... קורה.
כנ"ל לסלאח.
 

enigo

New member
איך חריצים מחליקים משטח? קצת סתירה בסיסית במונחים, לא?

אולי התכוונת שהחריצים נוצרו בהליך של יישור פני השטח?
בכל מקרה, מנחם טען, או השתמע מדבריו, שדיסק חייב להיות חלק. העובדה שדיסק חדש לא חלק מוכיחה שהטענה הזו אינה נכונה.
וראה תשובתו של חן אליך. אין טעם לחזור על הכל...
רק אחדד לגבי דבר אחד שלדעתי לא הוסבר טוב בדבריו - שכבת זיגוג, גלייזינג, לא קשורה להיות הדיסק חלק, אלא זו שכבה שנוצרת על פני השטח של הדיסק והיא בעייתית. היא נוצרת בדרך כלל בשל בלימות עדינות וממושכות, כמו ירידה ארוכה שבה מלטפים את הבלמים כל הזמן. אם מצטברת שכבת גלייזינג על הדיסק, צריך להוריד אותה, כמו שחן אמר.
 

מנחם231

New member
על כל צלחת

בהקף כתוב עובי מכסימום ועובי מינימום.לא צריך להתאמץ לבדק .
 
למעלה