התייעצות לגבי תיקון גיר בשברולט קרוז 2009

איתי ג

New member
התייעצות לגבי תיקון גיר בשברולט קרוז 2009

שלום,
ברשותנו שברולט קרוז 2009 בנפח 1600 אוטומטית. הגיר שלה תקול ואינו מעביר הילוכים. במוסך שאפט בו אנחנו מטפלים היו מספיק הגונים להפנות אותנו למי שמתמחה רק בכך. הרכב במוסך הגירים של ספי בצומת סגולה, עליו קראתי המלצות באינטרנט ונדמה לי שגם כאן ספציפית. לדברי ספי תיקון חיישן לחץ בגיר יעלה 3,500 ש"ח או 6,500 ש"ח אם מדובר במוח של הגיר (המחירים לפני מע"מ). רק לאחר פירוק הגיר ובדיקתו נגלה מה הבעיה, אבל זו בדיקה ארוכה ויקרה ולכן עדיף להחליט עכשיו האם אני מאשר תיקון גם אם מדובר במוח של הגיר, שאחרת פירוק והרכבה של הגיר ללא תיקון המוח יהיה יקר ולשווא. במחירון יד 2 אני רואה שהרכב שווה כ-18,000 ש"ח אבל אני גם יודע שזה רכב עם שוק חלש במיוחד. ההנחה שלי היא שללא תיקון הרכב אוכל למכור אותו במחיר נמוך במיוחד (בטח בכמה מאות שקלים לפירוק), ומאידך אחרי תיקון אוכל למכור אותו נניח ב15,000 ש"ח או לנסוע בו עוד שנתיים-שלוש ואז למכור אותו לפירוק או בכמה אלפי שקלים בודדים. מה דעתכם? אני מחמיץ משהו? יכול להיות שבמצב שהרכב לא נוסע אוכל למכור אותו במחיר גבוה יותר מאשר כמה מאות שקלים לפירוק? טרם תקלת הגיר הרכב נסע בסדר גמור, כך שמבחינתי במצב נסיעה הוא בהחלט רכב אפשרי לשנתיים-שלוש.
תודה מראש על העצות,
איתי
 

רפי לין

New member
שברולט קרוז

גם רכב נוסע ותקין קשה למכור היום ויהיה קשה יותר למכור רכב לא תקין ושאינו נוסע.
לעניות דעתי, כדאי לתקן הרכב כדי שיסע ואז תוכל למכרו מתי שנוח ומתאים לך וללא לחץ.
בברכה - רפי לין
 

מנחם231

New member
תראה .

פשוט אין לך ברירה .אתה חייב לתקן. לאחר התיקון תוכל ליסוע עם הרכב עוד תקופה.
לגבי מכירה אז ככה.המחיר שאתה נוקב לאחר תיקון לא מתאים. אם תצליח למכר ב10K זה במקרה הטוב.
הקרוז לא סחיר בכלל.
 

© DrorZi

New member
כמה ק"מ לרכב ומה שאר מצבו?

אולי לתקן ולסחוב איתו עד התקלה הרצינית הבאה זה הדבר הנכון לעשות
 

איתי ג

New member
פרטים וחידוד השאלה לגבי עלות התיקון

ראשית תודה על התשובה.
שנית, הרכב נסע עד כה 150,000 ק"מ ומצבו בסדר גמור עד/למעט תקלה זו, כך שלכאורה כדאי לתקנו. אם התיקון יסתכם ב-3,500 ש"ח פלוס מע"מ בגין תיקון החיישן בגיר, הרי שזה בסדר גמור מבחינתי. מאידך להוציא 6,500 מע"מ נשמע לי הרבה מאוד ואני תוהה האם זה מחיר סביר עבור תיקון המוח/מחשב של הגיר. בדקתי עוד הצעות מחיר וקיבלתי גם הצעת מחיר ממוסך אדמונד בחולון (שגם עליו קיבלתי המלצה) לתיקון הגיר בסכום דומה להצעה של ספי, אולם תיקון יעלה המוח/מחשב ב-1,600 ש"ח בלבד. מכאן ההתלבטות שלי. מחד אדמונד זולים בהרבה, ומאידך יפתיע אותי מאוד אם עבור אותו תיקון רוצים ממני 1,600 מול 6,500 ש"ח. על שני המקומות קיבלתי כאמור המלצות ואני משער שהאחריות תהיה דומה לחצי שנה. מה דעתך/כם?
תודה,
איתי
 

מנחם231

New member
מוסך אדמונד

מוסך מצויין.חבר שיפצו לו גיר של פאסאט בצורה מעולה.
שמעתי עליו מעוד אנשים ורק דברים טובים.
 

© DrorZi

New member
אז נראה לי לתקן אצל אדמונד ולמשוך את הרכב עד ההתפגרות הבאה

ואז לוותר עליו
או לפרסם אחרי התיקון ביד 2 ולמכור לראשון שבא בסכום הגיוני (זה יכול לקחת הרבה זמן)
בכל מקרה הייתי קודם מתקן
 

enigo

New member
רגע! לפני שאתה משלם על תיקון - בדוק עם היבואן

לפני שנה בערך היבואן פרסם הודעה שבה הוא מכיר בכך שיש בעיה בתיבת ההילוכים בדגם הזה, והאריכו את האחריות לחמש שנים או 150,000 ק"מ. אומנם אתה חורג בגיל, אבל בתחום בנסועה. שווה לבדוק...
 

enigo

New member
לכן אמרתי "שווה לבדוק", ולא ש"אתה מכוסה באחריות"

 

איתי ג

New member
תודה רבה ועדכון

ראשית תודה לכולם על העצות. בדקתי עם היבואן ואין בכוונתו להשתתף בעלות התיקון או לתקן במוסכיו בעלות מופחתת. לאחר התלבטות, אישרתי לספי להתחיל לעבוד. על אף הבדלי העלות העדפתי אותו על פני מוסמך אדמונד, על בסיס הביקורות השונות שקראתי ברשת על שניהם. לאחר ביצוע התיקון אשקול את צעדיי משפטית אל מול היבואן, כיוון שאם יש פגם יקר בייצור של תיבת הילוכים, הרי שאין כל היגיון לטעמי בכך שבעלי רכבים שיוצרו בשנת 2009 יספגו נזק זה בעצמם במלואו, בשונה מבעלי רכבים זהים משנת 2010.
שוב תודה לכולם על העזרה.
איתי
 

enigo

New member
לגבי ה"רכב זהה" - כשנה וקצת אחרי הצגת הקרוז הוחלפה בה תיבת

ההילוכים לדגם אחר. עדיין שישה הילוכים - אבל תיבה שונה לחלוטין. כך שיתכן בהחלט שברכב שלך יש תיבה שונה מזו שמכוסה בהרחבת האחריות, ולא מדובר סתם בענייני תאריך. קיוויתי בשבילך שהם יגלו קצת גמישות כדי לשמור על שמם הטוב(?), אבל לא הלך...
 

איתי ג

New member
תודה רבה

אחפש נתונים על תיבות ההילוכים בשנות הדגם השונות ואבדוק זאת.
 
למעלה