מוזר, אני לא מכיר גז שלא משנה את הנפח שלו כשהטמ' שלו עולה
ואם הוא כלוא בנפח נתון, כמובן שהמשמעות היא לחץ גבוה יותר.
ובכל מקרה - חנקן כן משנה את נפחו, ובהתאם את הלחץ בצמיג, כאשר הוא מתחמם.
יש טענה גם לכך שחנקן דולף בקצב איטי יותר מהצמיג מאשר אוויר רגיל - אבל הטענה הזו קצת מפוקפקת בהתחשב בזה ש-80% מהאוויר הוא במילא חנקן. אז גם אם חמצן ו-CO2 באמת דולפים מהר יותר מאשר חנקן, הרי שתוך שתיים-שלוש השלמות אוויר, מגיעים לריכוז חנקן גבוה מאוד בצמיג בכל מקרה, והדליפה היתה אמורה להפסיק. אבל זה לא המצב מניסיוני.
נשאר עניין הלחות - ועל זה אין בעיה להתגבר בלי קשר לחנקן.