מילוי צמיגים בחנקן

אלעד.

New member
מילוי צמיגים בחנקן

שלום,

האם מומלץ?
האם יש חסרונות?
האם ניתן להשלים במשך הזמן את החסר באוויר רגיל?

מה העלות לצמיג שכבר יש בו אוויר?
בכל מקרה - העלות לגבי לא משמעותית כי זה כלול במחיר 4 צמיגים שאני מתכוון להחליף בכל מקרה.
 

enigo

New member
כמו שאמרת - היום זה כבר בדרך כלל בחינם, ומשמש ככלי שיווקי

שאמור לשכנע אנשים שהם מקבלים ערך מוסף כלשהו.
תכל'ס הדבר נבדק על ידי כל מיני אנשים בעולם - ואף אחד לא הצליח למצוא יתרון משמעותי למילוי בחנקן. חסרונות כנראה אין, אז אין סיבה להימנע מזה. לגבי מילוי עם אוויר רגיל - אין בעיה, הוא במילא 80% חנקן גם ככה...
 

salachshabati

New member
מילוי בחנקן טהור מונע שינוי לחץ בצמיג בהשפעת טמפרטורה ומקטין

את רמת הלחות בתוך הצמיג.
&nbsp
צמיג שבו יש אוויר ידרש לניקוז האוויר והחלפתו בחנקן מספר פעמים עד למצב שבו רק חנקן טהור.
&nbsp
באם מדחס האוויר מתוחזק היטב ואיננו מוציא לחות אתה יכול להסתפק בו.
 

enigo

New member
מוזר, אני לא מכיר גז שלא משנה את הנפח שלו כשהטמ' שלו עולה

ואם הוא כלוא בנפח נתון, כמובן שהמשמעות היא לחץ גבוה יותר.
ובכל מקרה - חנקן כן משנה את נפחו, ובהתאם את הלחץ בצמיג, כאשר הוא מתחמם.
יש טענה גם לכך שחנקן דולף בקצב איטי יותר מהצמיג מאשר אוויר רגיל - אבל הטענה הזו קצת מפוקפקת בהתחשב בזה ש-80% מהאוויר הוא במילא חנקן. אז גם אם חמצן ו-CO2 באמת דולפים מהר יותר מאשר חנקן, הרי שתוך שתיים-שלוש השלמות אוויר, מגיעים לריכוז חנקן גבוה מאוד בצמיג בכל מקרה, והדליפה היתה אמורה להפסיק. אבל זה לא המצב מניסיוני.
נשאר עניין הלחות - ועל זה אין בעיה להתגבר בלי קשר לחנקן.
 

salachshabati

New member
הרגישות לחום היא בגלל אדי המים הקיימים באוויר ואינם קיימים

בחנקן טהור. (דגש על הטהור)
&nbsp
השימוש בחנקן טהור מקטין מאוד ( אמנם לא מונע ) את הרגישות לחום של לחץ האוויר ( או החנקן )
 

enigo

New member
ממה שראיתי בניסויים שעשו גופים ואנשים בחו"ל - אין הבדל

משמעותי. יכול להיות שבקומפרסורים בתחנות דלק יש מייבש אוויר או משהו?
בכל מקרה, במצב קיצוני, לחץ האוויר עולה בצמיג רותח ב-4-5PSI. לנהג ממוצע ברכב ממוצע זה חסר משמעות.
 

WarDog

New member
כל חומר משנה את הנפח שלו עם שינוי בטמפ'

זה שיש חומרים שיותר רגישים לזה (השינוי בנפח גדול גם בשינוי טמפ' קטן) וכאלו שפחות לא מונע את השינוי עצמו, פשוט הוא לפעמים לא רלוונטי למקרה הנדון (לדוכמה השינוי בנפח של מים בין 25 מעלות ל100 מעלות לא רלוונטי עבור האדם הממוצע שרוצה להכין כוס תה/קפה).
&nbsp
אחד היתרות במילוי חנקן בצמיגים זה מניעת חמצן במקרה של פיצוץ עקב שריפה (לא מוסיף חמצן לאש), יתרון נוסף זה האדישות הכימית שמונעת ממנו להכיב עם הגומי של הצמיג (בטמפ' גבוהות חמצן יכול להגיב עם הגומי של הצמיג, אך לרוב טמפ' כאלו לא נפוצות אצל הנהג הממוצע)
 

enigo

New member
אבל אם הלחות מתעבה ואדים הופכים למים, אז יש שינוי נפח גדול

בגלל המעבר בין מצבי צבירה.
ועדיין, בדיקות שראיתי ברשת מראות שמדובר בהבדל זניח עד לא קיים.
 
למעלה