איך בודקים אם "צלחת" (דיסק) גלגל דורשת החלפה?

איך בודקים אם "צלחת" (דיסק) גלגל דורשת החלפה?

מכונאי פעם לימד אותי אבל לא זוכר את הפרטים. אמר לי משהו בסגנון להשוות את השקיעה בחלק השחוק לדופן החיצונית, הבולטת. אם זה יותר מ-X מ"מ אז דורש החלפה. או משהו כזה. תוכלו לרענן את זכרוני בבקשה? אני מתקרב לטיפול 40 אלף ואני זוכר ממכוניות קודמות שהמוסך הזה מחליף דיסק בלם ב 40 אלף כברירת מחדל. צריך, לא צריך, הם מחליפים.

תודה.
 
מה שחשוב הוא כמה מ״מ נשארו

לא כמה מ״מ נשחקו וזה תלוי ברכב
&nbsp
בתור כלל אצבע צריך להחליף דיסק כל החלפת רפידה שניה
 

חן 1111

Active member
בספרי היצרן כתוב מה העובי המינימלי המותר לדיסק

כל זמן שהעובי גדול יותר, והדיסק תקין, לא צריך להחליף.
דיסק תקין זה אומר שאין עיקומים שגורמים לרעידות בבלימה, שאין סדקים או פגמים וכדומה.
כמובן שדיסק משומש הוא לא חלק לגמרי. יש עליו בליטות וחריצים היקפיים מעגליים, וזה תקין ולא צריך להתייחס לזה.
 

ערני222

New member
שאלה:במאזדה 3 2008 -מהו העובי המינימלי?

אם מעלים נושא כה חשוב זה- מהו העובי המינימלי לדיסק במאזדה 3 2008?
אין לי ספר היצרן כי לא היה ברכב .
מתי לחרוט ומתי להחליף צלחת קידמית?
 

חן 1111

Active member
לפי מה שמצאתי ברשת: קדמיים 23 מ"מ, אחוריים 9 מ"מ.

שים לב שזה העובי המינימלי המותר. כלומר אם בטיפול אתה משאיר את הדיסק, הוא ימשיך להישחק, אז צריך לקחת בחשבון קצת יותר, למשל 24 בקדמיים ו-10 באחוריים.
 

ערני222

New member
תודתי לחן 1111.ועוד שאלה:

נניח בקידמיים 28 מ"מ, אבל פני השטח קצת מחוספסים .
האם כדאי לחרוט?
האם חריטה מאיצה את הבלאי ?
ובכלל, מתי חורטים?
 

מנחם231

New member
תשמע בחור

במוסך רציני הם יודעים אם צריך לחרוט או לא.בלמים זה עניין בטיחותי ואין לך שיקול דעת.
ואם אתה הולך למוסך מעאפן זה משהו אחר.

.
 

enigo

New member
נאלץ לא להסכים איתך לאור הניסיון שלי עם לא מעט מוסכים, כולל

"רציניים". היום הם באופן כמעט אוטומטי אומרים להחליף דיסק. אחד הדברים ש"קנו" אותי במוסך הנוכחי שלי הוא שכשהוא הודיע לי שצריך להחליף ברקסים מאחור הוא אמר ישר שצריך רק רפידות והדיסקים עוד במצב טוב. פעם ראשונה מזה הרבה זמן שאני לא צריך להתווכח עם המכונאי בנושא.
 
אני לא ממליץ לחרוט

מנסיון העבר ההפרש במחיר אינו גדול והעמידות של הצלחות לאחר החריטה נמוכה משל דיסק חדש. אני חרטתי פעם צלחות והן החזיקו ממש מעט מאוד עד שהתעוותו והרכב רעד לי בבלימות.
אולי זה החומר שנחלש ומאבד מתכונותיו לאחר אלפי פעמים שהוא מתחמם ומתקרר לאורך חייו.
 

danielia1

New member
דיסק אמור להיות מושחז לאחר חריטה. מישהו עושה את זה?

נראה שלאחר החריטה וטיב פני שטח גרועים , עד שהרפידות התאימו עצמן למשטחים נסעת בירידות עם בלמים או שאתה אוהב לבלום מהר, דבר שחימם את הדיסיקים ועיוות אותם. החריטה נועדה להוריד את השובל הבולט בקוטר החיצוני ואת חריצי הביניים שנוצרו עם הזמן.
 

salachshabati

New member
דברי טעם, צודק לחלוטין. כמו כן יש לבלום בעדינות ב 200 הק"מ

הראשונים לאחר טיפול בלמים.
 

enigo

New member
למה צריך לבלום בעדינות ב-200 ק"מ שאחרי טיפול בלמים?

אם כבר, מכיר הנחיה הפוכה - לבלום כמה בלימות חזקות ברצף כדי ליצור כמה שיותר מהר התאמה בין הרפידה לדיסק. מנסיוני, בדרך כלל אחרי 2-3 בלימות הבלמים כבר מתנהגים כרגיל.
ולפי ההנחיה שאתה מביא כאן, האם דין 200 ק"מ בכביש מהיר כדין 200 ק"מ עירוניים?
 

the annonymous

New member
ההנחיה לבלימות חזקות ברצף נועדה להוריד שאריות שמן ולכלוך

מהדיסק. אין שום סיבה לבלום בעדינות או בחוזקה אלא פשוט לבלום לפי הצורך. דיסק זה לא מנוע שצריך התאמה בין שני חלקים קשיחים למניעת שחיקה עתידית.
 

enigo

New member
את ההנחיה הזו קיבלתי בזמנו עבור אופנועים. יש הבדלים קלים

במערכות הבלימה בין אופנועים למכוניות (בעיקר בחומר המשמש לדיסקים ובעובדה שאין תגבור), אבל לא יודע כמה זה רלבנטי.
בכל מקרה, בבלימה-שתיים הראשונות בדרך כלל באמת הבלימה פחות חזקה, ואז מסתדרת. ההסבר שקיבלתי - ממוסכניקים, כך שיש לקבל אותה בזהירות - שהרפידות צריכות להתאים עצמן לדיסק (באופנועים מחליפים דיסק אחרי הרבה סטים של רפידות) נשמע הגיוני.
במכוניות התחושה בבלמים הרבה פחות מדויקת, כך שקשה לי להגיד אם יש הבדל אמיתי בעוצמת הבלימה - אבל נראה לי שאותו הגיון תופס גם כאן, לפחות במקרה של דיסק לא חדש.
 
אני לא מכיר כזאת הוראה

אפילו בספר האופנוע שנותר אצלי לא מוזכרת הרצה לברקסים.
יש הרצה למנוע החדש ויש לצמיגים בכל פעם שמחליפים, אבל לא לברקסים...
לצמיגים באופנוע זה 100 מייל...
 

the annonymous

New member
דיסק ממש לא אמור להיות מושחז

ואפלו לא קרוב לזה.
&nbsp
היום בכלל רוב הדיסקים (גם המקוריים) מיוצרים בכרסום.
 
היטבת לתאר

ברור, מייד לאחר ההחלפה לצלחות בלם חרוטות נסעתי בפראות ועברתי דירה לאלפים. התעללתי ברכב ללא הכר וחירבנתי בתא הכפפות. כל זה עד הקילומטר ה201 מההחלפה.לפיכך הצלחות הללו לא החזיקו מעמד.
לאחר ההחלפה לצלחות בלם חדשות עברתי להולנד ותיקנתי את דרכיי. נהגתי לאט והשתדלתי לבלום על שיחים רכים. עם הצלחות האלה הרכב גמע מרחק ראוי ואולי הוא עדיין איתן כי מכרתי את הרכב איתן.
 


 

חן 1111

Active member
אז קודם כל 28 זה עובי תקין ואין סיבה להחליף.

אם פני השטח קצת מחוספסים, זה דווקא טוב. זה מאיץ את ההרצה של הרפידות ומשפר את הבלימה. גם אם יש חריצים רדיאליים, זה תקין ואין סיבה לגעת.
חריטה לא מאיצה בלאי, אולי קצת, אבל היא מורידה עובי אז היא מקצרת את אורך חיי הדיסקים, עד שיגיעו לעובי המינימלי.
חורטים כשהדיסקים זורקים, מעוותים או כשהעובי לא אחיד סביב היקף הדיסק. כל הפגמים האלה מתבטאים ברעידות בבלימה. אם אין לך רעידות, סביר שאין סיבה לחרוט.
 
למעלה