האם המחירים הוגנים?

eranra

New member
האם המחירים הוגנים?

שלום
יונדאי I30 CW שנת 2014, טופלה במוסך מורשה מטעם היבואן מרשת ידועה.
המחירים נראים לי גבוהים- בעיקר כל המחירים של הבלמים הקדמיים והאחוריים שהקפיצו את הטיפול התקופתי ל4000שח...
המכונית כבר לא באחריות ואני חושב לעבור למוסך אחר בו אני מטפל בטויוטה הישנה שלי הרבה שנים.
המחירים המצויינים בחשבונית -לא מע"מ
מה דעתכם?
ערן

 

מנחם231

New member
לדעתי המחירים בסדר.

ואפילו יותר מבסדר.
תוסף לשמן מנוע מיותר-תוסף לדלק מיותר.
 

eranra

New member
בלמים נגמרים ככה ב 45000 קמ?

אחרי שהרפידות הקדמיות הוחלפו אחרי שנה-כ 16000 קמ...
בזמנו זה נראה לי מוגזם ודיברתי על זה עם מנהל העבודה.
אני יודע שזה גם תלוי בצורת הנהיגה ו"כובד" הרגל על הבלם, אבל זאת לא מכונית ראשונה אצלי .
ערן
 
ברור שלא אבל זהו דינו של הדיוט

בתחום הבלמים.
זה לא עניין של עלויות אלא של יושרה. רבים מהם מחליפים לא כי צריך אלא כי זה מכניס כסף.
עקרונית בקיה וביונדאי כל הרפידות באות עם דיסקית פח שחורקת כהוגן כשצריך להחליף וזה סימן שיש להחליף.
בנוסף צריך להיות עם יד על הדופק כלומר להחליף כשבודקים ורואים שהרפידה גמורה. האם אתה יודע איך נראית רפידה גמורה?
אם לא תלמד מעט את התחום תמשיך לשלם הרבה בלי קשר אם תהיה במוסך חלופי...

בנוסף, בהבט המחיר, הבלמים אינם חלק אינטגרלי מהטיפול. בודקים ואם צריך ורק אם מחליפים אז אתה משלם עבור החלק והעבודה.
בפעם האחרונה במוסך ניסו לשכנעני להחליף רפידות מאחור. היה דק ועדיין לא חרק ולפיכך העדפתי לרכוש בנחת רפידות ולהחליף אצלי בבית.
בהתייחס לקבלה עם המחירים שהבאת. להבדיל, בקנייה עצמית רפידות עולות 100-150 וצלחות (דיסקים) עד 250 שח.
העלויות שציינתי הם לזוג קדמי / זוג אחורי ולא כפי אצלך שמדברים על צלחת בודדת ואז נופלים ב2 כדי להמיר לזוג...
מעולם לא שמעתי על החלפה של בודד...
 

xrlmike

New member
זה דינו של מי שמטפל טיפול מונע ולא טיפול חירום

מבחינתי המוסך יתרשל אם יוציא בידיעה רכב שידרוש טיפול נוסף לפני מועד הטיפול התקופתי הבא.
ולכן לדוגמא אם להערכת המוסך לרפידות עוד 10K ק"מ והטיפול הבא עוד 15K הוא חייב (לא רשאי) להחליף את הרפידות.
ומצויין בחשבונית 2 צלחות בכל ציר וקיט רפידות לכל ציר
ולא נתייחס לחוקיות טיפול ביתי בבלמים
 

enigo

New member
סליחה? ואם אני נוסע רק 10,000 ק"מ בשנה, כך שבכל מקרה הייתי

חוזר לטיפול עוד 10,000 ק"מ?
ואם הטיפול אצלי הוא כל 30,000 ק"מ ולרפידות יש עוד 20,000 ק"מ (בערך חצי מהחיים של הרפידות אצלי)?
בקיצור, ממש לא מסכים עם האמירה שלך - המוסך צריך להודיע לי, כלקוח, ולתת לי להחליט אם אני רוצה לחזור עוד 10,000 או 5000 ק"מ להחלפת בלמים. זו לא החלטה שלו.
 
תסתכל שוב

בצלחות רשום בכמות 2 עבור ציר מסויים כלומר כופלים ב2.
עבור רפידות לא מבצעים את התרגיל דנן, אלא הכמות היא 1 עבור ציר מסויים וזאת למרות שגם לעניין רפידות מחליפים תמיד גם ימין וגם שמאל...
 

enigo

New member
המחירים בתחום הסביר, אבל אני מצאתי בהם עניין מסיבה אחרת

תמיד אומרים שחלקי חילוף של אירופאיות יקרים וחלקי חילוף של יפניות וקוריאניות זולים. ובכן, טיפלתי ברכב שלי במוסך מורשה לפני שבוע, כך שאני עדיין זוכר את המחירים ובכל המקרים, המחיר של החלק ל-C4 שלי היה זול יותר מאשר מחירי החלקים שמופיעים כאן - מסנן אוויר, מסנן שמן, אפילו הפקק לאגן השמן עלה פחות... הדבר היחיד שעלה יותר הוא השמן - ממני גבו 50 שקלים לליטר. חלקי חילוף מקוריים, כמובן.
לתשומת לב המנטריסטים.
 

the annonymous

New member
סתם שאלה שמופנית אליך כי אתה בעל הבנה קצת מעל לממוצע

למה בכלל להחליף פקק ריקון שמן?
זה בסך הכל בורג סטאטי שנפתח בפעם השנייה בחייו. האטימה ממילא נעשית על ידי טבעת נחושת אדומה (שהיא באמת חד פעמית).
 

enigo

New member
למה? כי הוא עולה שקל ומוכרים אותו ב-15...

ומניסיון עם אופנוע שהייתי מתחזק בעצמי - אין שום בעיה להשתמש בבורג הזה גם עשרים פעם כל זמן שלא עובדים כמו חמור, וגם דיסקת הנחושת ממשיכה לאטום גם אחרי חמש החלפות שמן...
 

חן 1111

Active member
המחירים די סבירים בשביל מוסך מורשה.

רק שאני כמעט בטוח שלא צריך להחליף את צלחות הבלם הקדמיות והאחוריות. המוסכים סתם מחליפים אותן כמעט בכל החלפת רפידות, בדרך כלל ללא צורך אמיתי.
בשנים האחרונות בכל טיפול יש לי ויכוח על זה עם המוסך, שמזהיר אותי שזה יגרום לבעיות, ובינתיים אין שום בעיות ברוך השם.
 

enigo

New member
ניסית פעם לשאול את המוסך למה זה יגרום בעיות? מקור לא-אכזב

לתשובות משעשעות עד דמעות.
 

enigo

New member
שאל אותו למה זה יגרום לרעידות. כמות התשובות ההזויות שקיבלתי

לשאלה הזו יכולה למלא שרשור שלם.
"יש על רפידות חדשות שכבה שמשייפת את הדיסק החדש כדי להתאים בינהם, כמו הרצה במנוע. אם שמים רפידה חדשה על דיסק ישן זה הורס אותו".
"עם הזמן הדיסק מפתח עיוותים שמתאימים לרפידה שעליו. אם מחליפים לרפידה חדשה אז לא תהיה התאמה ויהיו רעידות".
וכן הלאה וכן הלאה.
 

eranra

New member
כמה ק"מ מחזיק צלחות ודיסקים בממוצע?

סדר גודל...
איך מתחילים בכלל לבדוק את המוסך בעניין הזה?
הם מתקשרים ומודיעים שצריך להחליף...אני אמור לעצור להם את העבודה עד שאני מגיע לראות? ומה בדיוק אראה שם?
אין כמעט דרך לנצח את זה...
 

ערני222

New member
אז כמה ק"מ מחזיקים הדיסקים ?

יש כאלה המחליפים את הדיסקים הקידמיים לאחר 4 שנות נהיגה ,ואת האחוריים לאחר 6 שנים .ובצלחות עושים חריטה וממשיכים חיי הצלחת כאילו היא חדשה לאחר החריטה ...
יש כאלה שבכל טיפול -יחליפו .
כלומר :תלוי בכמות השונה של ק"מ שהנהג עושה ובאופי הנהיגה.
כלל: המוסכניק מתפרנס מהחלפת הבלמים -אז לעיתים קורה שהוא מקדים ומחליף .
.
 

enigo

New member
שאל מה עובי הרפידות והדיסקים ומה העובי המוגדר על ידי היצרן

ובקש לראות את החלקים שהם פירקו.
 
צורת ההתנהלות שלך תוביל אותך

לתגובה רבתי עוד בטרם החלה המערכה...
אתה צריך להיות שם ולראות מה קורה ואז לאט לאט תלמד...
אחרת אם זמנך יקר ומוגבל אתה ממשיך לשלם הרבה על מלאכות לא נחוצות בגלל גרידינס, ועל נזקים שמייצרים לך בגלל בינוניות בהבט המקצועיות ועל זה בכלל לא דיברת אבל זאת בעייה אמיתית שאנשים לא מודעים אליה
 

חן 1111

Active member
אני אישית מסתכל על הדיסקים מראש לפני הטיפול

אם הם תקינים, אני לא מסכים להחליף. כמובן, צריך קצת ידע טכני. בכל מקרה, אם המוסך מתעקש, אז כמו שכתב אניגו, אני שואל אותו מה העובי שהוא מדד. כמובן שהוא לא יודע כי הוא לא מדד.
הבלאי של הדיסקים תלוי באופן הנהיגה, אבל בעיקרון הם יכולים להחזיק המון. לפחות פי 3 מהרפידות, אם לא יותר.
 
למעלה