בהמשך לדיון לגבי זרם התנעה - יש תוצאות בדיקה

enigo

New member
בהמשך לדיון לגבי זרם התנעה - יש תוצאות בדיקה

החבר הטכני בדק זרם התנעה שנדרש להנעת סורנטו 2.4 ל' - אמור להיות אותו מנוע שלגביו היה הדיון.
התוצאה - בפיק 240 אמפר. זה מסתדר עם הנתונים של בוסטרים שונים (זרם פיק של 800A זה כבר בוסטר מפלצת).
 

salachshabati

New member
האם נבדק עם סקופ או מד זרם רגיל?

אם בודקים עם סקופ מקבלים זרם רגעי הרבה יותר גדול בזמן הראשוני של ההתנעה. ראה תמונה:
&nbsp
&nbsp

 

enigo

New member
הוא קרא למכשיר "צבת" אז אני מניח שזה מד זרם השראתי רגיל

מה קנה המידה במסך שבתמונה? משמע - לכמה זמן נדרש זרם של 800A?
והאם יכול להיות שעם ספק כח בלתי מוגבל הסטרטר ימשוך 800A, אבל הוא יתחיל להסתובב - אולי לאט יותר - גם אם יקבל זרם נמוך בהרבה?
כי בשורה התחתונה, בוסטרים עם זרם פיק מוצהר של 400A מניעים מכוניות עם נפח מנוע דומה, לפי הכתוב ברשת. עברתי על הביקורות על כמה בוסטרים של 400A, ולא ראיתי אף אחד שהתלונן שהבוסטר לא הניע לו רכב סביר.
 

salachshabati

New member
הבדיקה נעשתה עם מצבר רגיל ותקין.

קנה מידה הוא 0.2 שנייה למשבצת בציר הזמן, 200 אמפר למשבצת בציר האנכי.

מדידה עם צבת לא נותנת מידע על זרם ההתנעה הראשוני.

כאשר מניעים עם בוסטר ( ללא מצבר ) התוצאות להלן, זרם התנעה ראשוני 450 אמפר יורד ל 150 אמפר.

זמן ההתנעה התארך מ 0.6 שנייה ל 0.8 שנייה.

 

enigo

New member
למה המדידה עם צבת לא נותנת את המידע? זמן תגובה?

 

salachshabati

New member
לא בדיוק זמן תגובה, אלא משך זמן הבדיקה או כמות הדגימות

בשנייה. בגלל הדיוק הנדרש, שיטת המדידה היא איטית ולמעשה מתבצעת אינטגרציה ( סכימה )על אות הכניסה. מכשירים אלו יבצעו 2 דגימות בשנייה בד"כ.
&nbsp
http://bkpmedia.s3.amazonaws.com/downloads/manuals/en-us/313A_manual.pdf
&nbsp
בחלק מהמכשירים אפשר לדגום את שיא הזרם ע"י לחצן HOLD.
&nbsp
אני בספק אם תצליח בגלל משך הזמן הקצר.
&nbsp
&nbsp
בסקופ לעומת זאת יש תצוגה מיידית של ערכי הבדיקה בצורה ויזואלית.
 

enigo

New member
אז נשארת השאלה איך הנתונים הללו מתיישבים עם מה שאנשים

מדווחים - מכוניות עם מנועי 2 ל' ומעלה שמניעים בקלות עם בוסטר של 400A, ואפילו פחות.
 

salachshabati

New member
אין שום סתירה.

בדוגמא שנתתי קודם, עם מצבר הניע תוך 0.6 שנייה בזרם פיק של 750 אמפר.

בוסטר לבדו: זרם פיק של 450 אמפר תוך 0.8 שניות.

אדם מן היישוב לא יבדיל בהפרש הזמנים בין ההתנעות.

בתנאי קיצון של קור ייתכן בהחלט שבוסטר לא יצליח להניע בגלל התנגדות פנימית גדולה יותר של הבוסטר ( כושר דחיפת זרם יורד ) ובנוסף צמיגות שמן גבוהה של המנוע שידרשו משך התנעה יותר ארוך ודרישות מומנט יותר גבוה של הסטרטר ( זרם פיק יותר גבוה ).

עיקר הבעייה היא התזוזה הראשונית של הסטרטר ממצב מנוחה לתחילת תנועה וזה תלוי בעומס שיש על הסטרטר.
 

enigo

New member
אז אתה מסכים עם ההשערה שהעלתי מוקדם יותר - שהסטרטר מתחיל

להסתובב גם עם זרם נמוך יותר, פשוט יותר לאט. זה לא שיש רף מסוים שמתחתיו הסטרטר פשוט לא מתחיל לזוז.
 

salachshabati

New member
ישנו רף מסוים שמתחתיו המנוע לא יזוז ( תלוי בעומס )

הכח האלקטרו מגננטי תלוי במתח המסופק לסליל, כמות הליפופים ושטח הליבה של הסליל.
הזרם נקבע ע"י התנגדות הסליל ( כאשר המנוע עומד ). מתח נמוך מדי לא יצור מספיק כח.
תחשוב על נדנדה בגן משחקים בצד אחד יושב ילד ובצד השני אביו מנסה להרים אותו. אם לא תפעיל מספיק כח הילד לא יתרומם, תפעיל יותר מדי כח והילד יקפוץ למעלה.
&nbsp
כאשר אתה מתניע עם מצבר הילד קופץ למעלה, כלומר סיפקת יותר מדי כח.
&nbsp
כאשר אתה מתניע עם בוסטר סיפקת מספיק כח בכדי להרים את הילד למעלה אבל יותר לאט.
&nbsp
כמה כח צריך? תלוי במשקל הילד ואורך המנוף.
&nbsp
.
 

enigo

New member
שורה תחתונה - זה לא עניין של שחור/לבן, כן או לא. יש אפור...

 

enigo

New member
שאלתי - המכשיר שלו שומר ערך של זרם מקסימאלי אוטומטית

הוא לא ידע להגיד מה קצב הדגימה, אבל מדובר בציוד אבחון של מוסך ראשי, אז אני מניח שזה לא מכשיר סיני שנקנה בעלי אקספרס בחמישה דולר.
 

salachshabati

New member
דרך אגב, רוב המדידות נעשות עם "צבת". השאלה מה מתחבר ל"צבת".

אתה יכול לחבר סקופ שהוא מכשיר יקר ( 10K$ ) או מכשיר מהסוג הנפוץ יותר (כמה מאות דולרים ) שבו רוב החשמלאים משתמשים בגלל מחירו הנמוך יחסית וקלות תפעולו. גם במכשירים אלו יש רמות ביצועים שונות עפ"י היצרן שלהם.
&nbsp
בשימוש בצבת יש לאפס את המכשיר לפני כל מדידה. ( בגלל המגנטיות השיורית מהמדידה הקודמת)
 

enigo

New member
זה מוסך. אומנם מוסך יבואן, אבל עדיין מוסך

אגב, של איזה סטרטר הנתונים שהבאת בתמונה הראשונה? כי זרם יציב של 200A זה הספק של כ-2400W - יותר משלושה כ"ס. חתיכת מפלצת...
 

salachshabati

New member
הכפלת ב 12 וולט שזו טעות. מתח המצבר נופל בזמן התנעה ל10 וולט

בהתנעה עם בוסטר המתח ייפול גם ל 7 עד 8 וולט.
&nbsp
מערכת ההתנעה מתוכננת עם מרווחי ביטחון להתנעה במצבים קיצוניים ( קור, מצב מצבר לא אופטימלי ).
 

enigo

New member
הרעיון היה לעשות חישוב מקורב. אבל אגב טעויות במתחים -

כשמדברים על בוסטר של XMAH - זה בעצם הנפח במתח של בערך 4V, המתח של סוללות ליתיום, לא? אז בוסטר של 8000MAH זה בעצם בערך 2.7AH ב-12V. זה לפחות מה שנראה מהנתונים שראיתי לגבי כמה בוסטרים על כמה טלפונים הם יכולים לטעון. זה מחזיר אותנו לדיון על האם הבוסטר טוען את המצבר או לא - ומחזק את הטענה שלי.
 

salachshabati

New member
ממה שאני מכיר, ישנם 3 סוללות של 3.7 וולט בטור שנותנות 11.1

וולט. בוסטר כזה איננו מסוגל לטעון מצבר של רכב. ( תחילת טעינה ב12.6 וולט מבחינה כימית ). מקריאה חוזרת של הטקסט שהבאתי ממנו בעבר, הבחור שם טען את המצבר של הרכב ממצבר עופרת קטן של UPS ומכאן אי ההבנה.
&nbsp
החישובים שלך נכונים על קיבול הסוללה בבוסטר. המספרים המוצגים הם למעשה תרמית.

 

enigo

New member
במקרה פירקתי לא מזמן בוסטר כזה שהתנפח לי. יש שם ארבעה תאים

עד כמה שאני יכול לראות, ומתח ההדקים - כשעבר הרבה מאוד זמן מאז שטענתי את הבוסטר - הוא 12V.
שים לב שיש כמה מתחים לתא ליתיום-יון, בהתאם לכימיה המדויקת.
ואם בעצם בוסטר של 8000MAH הוא בעצם רק 2.7AH ב-12V, אז בכלל מדהים שהוא מצליח להתניע מכונית.
 

salachshabati

New member
להתניע רכב נדרש מטען של זרם התנעה כפול זמן התנעה

נניח 300 אמפר ל 3 שניות כלומר 900 קולון.
&nbsp
בבוסטר יש נגיד 2 אמפר שעה שזה 2 כפול 3600 כלומר 7200 קולון.
&nbsp
לכן אין בעיית מטען אבל יכולה להיות בעיית מתח הדקים, כלומר התנגדות פנימית גבוהה מדי.
 
למעלה