מזדה 2 ,הונדה גאז ,סופר סוויפט , טויוטוה יאריס- דגמי 2017

צלמת7

New member
מזדה 2 ,הונדה גאז ,סופר סוויפט , טויוטוה יאריס- דגמי 2017

שלום רב,
1. כתבתי פה שרשור לפני מספר שבועות שהתארך ופתחתי חדש מעודכן:) . אני חושבת לקנות רכב חדש. סופר מיני אבל כן הייתי רוצה מכונית לא חלשה לנסיעה בינעירונית ויציבות ונוחות על הכביש. אני עכשיו עם התלבטויות בעיקר בין הדגמים הנ"ל. את ההונדה והסוזוקי סוויפט החדשה לא ניסיתי אבל בכוונתי לעשות גם עליהן נסיעת מבחן.

התרשמותי עד כאן, ואני רוצה להעזר במי שמבינים במכוניות הללו לדייק את המידע שיש לי -
מזדה2-
חווית נהיגה טובה מאד.אמינה יחסית.תחזוקה יחסית פשוטה. חסרונות- גג נמוך וצפופה. צריכת דלק נמוכה. נאמר לי מחברת השכרה שיש להם דגמי 2016-2017 שגם הם צורכים מדי דלק.כמו כן חלקי חילוף יותר יקרים מהסוויפט.
סוזוקי סופר סוויפט-
אמינה מאד. צריכת דלק נמוכה יחסית למזדה ויאריס.מחיר נמוך בהרבה יחסית לאחרות. מאד מרווחת בפנים. תחזוקה מאד זולה יחסית. חלקי חילוף זולים.חסרון?- יש לי מידע לפה ולשם לגבי כח המכונית כאשר הנפח השתנה מ 1490 ל 1240. לי נאמר שהמשקל של הרכב פחת מאד והמנוע גם השתכלל (לא טורבו ממה שלי ידוע לגבי הדגם שקיים בארץ). תוהה אם היא הרבה יותר חלשה או אותו דבר יחסית לדגם של 1490. נוחות ישיבה לא היה הכי איכותית בשנים קודמות . אבל עוד לא נהגתי על החדשה מ 2017 והבנתי שנעשה משהו עם המושבים.
יאריס-
יתרונות-נהיגה יחסית טובה ונוחה. מרווח יחסית, אם כי יחסית לסוויפט פחות.חסרונות- הגה מעט "נוזל" מהנסיון שלי בנהיגת מבחן. קל מאד להסית אותו. תחושה שהרכב פחות נוח במעבר עם באמפרים ושיבושי כביש יחסית למזדה .בגאז' פשוט מאד- כיסוי עליון קרטון. חלקי חילוף יקרים יחסית.
צריכת דלק שמעתי לפה ולשם. אשמח לחידוד.

הונדה גאז-
כל מידע שיש לכם עליה במשתנים של אמינות כוח צריכת דלק ומחיר חלקי חילוף. לא מכירה. שוקלת לבחון אותה. מחיר סביב מזדה ויאריס .

2.שאלה נוספת- האם יתכן שבנהיגה ברכב עם תיבה רציפה מרגישים יותר קפיצות עם מתן גז.?

תדוה לכולם מראש על התשובות והחידודים.
 

צלמת7

New member
יאריס מיוצרת בצרפת ומזדה 2 בתאילנד- מה המשמעות של צרפת לדוגמ

 

צלמת7

New member
נתון נוסף על מזדה 2

ממה שאני מבינה היא בראש רשימת הגניבות בארץ... ויש תופעה של גניבת כיסויי מראות...
 

enigo

New member
מנסיעות מבחן קשה לדעת איזה רכב הכי נגנב בארץ

ואומנם לא יצא לי לראות כתבות על סטטיסטיקות גנבה כבר הרבה זמן, אבל לא נראה לי שהמאזדה2 נמצא בראש הרשימה.
לגבי עלויות טיפולים - אם זה שיקול משמעותי מבחינתך, שווה להשקיע זמן בבירור נתוני אמת מהמוסכים, ולא להסתמך על אמירות של אנשים. נדיר שבעלי רכב משווים עלויות תחזוקה בין מכוניות מדגמים שונים בצורה מסודרת.
 

צלמת7

New member
תגובה

תגיד אתה רציני? כתבתי שדרך נסיעת מבחן למדתי על גניבות?
דרך נסיעת מבחן למדתי על נוחות נהיגה ועל מרחב פנימי ועל צפיפות.
המידע האחר מבוסס על בעלי רכבים מהדגם הזה ועל מקורות מתחום הרכב
האם אתה תמים לחשוב שמוסך יתן נתונים או ימליץ על מה שהוא מכיר ועובד איתו?

עלויות טיפול במוסכים גם משתנות לפי סוג המוסך. זה נכון שאפשר להרים טלפון למוסך מורשה של כל דגם מכונית ולשאול. אף אחד לא ידבר איתך על פגמים של מכוניות כי אצלם הכל דבש
אז אוספים אינפורמציה מכל מקור שניתן למצוא ומצליבים ומקווים לנתונים קרובים לעובדות.

לגבי גניבות - תשאל בעלי רכבים אלו ותחפש באינטרנט אם זה מעניין אותך.
 

enigo

New member
שאלתי מאיפה המידע על גניבות - ענית שמנסיעות מבחן...

אז למי פה יש בעית רצינות?
צרפתי למטה לינק לכתבה בדה-מרקר משנה שעברה על המכוניות הכי גניבות בארץ. עברתי עליה - לא מצאתי את המאזדה2 במקום הראשון, או בכלל. ולכן אני שואל שוב - מאיפה המידע עליו ביססת את הקביעה שלך כי זה הרכב הכי גניב בארץ? אולי כדאי לך לשקול את אמינות מקור המידע הזה.
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2890160
&nbsp
 

enigo

New member
לגבי עלויות טיפולים - צלצלי למוסך ושאלי. כל השאר זה שמועות.

נכון שיש לפעמים הבדלים בין מורשה מרכזי לסתם מורשה או מוסך רגיל, אבל את תקבלי כיוון אם תדברי עם המוסך הראשי של כל מותג.
ומי דיבר בכלל על פגמים? דיברנו על עלויות טיפולים.
ומה שאני באמת רוצה להגיד לך - נראה שאת שואבת מידע בלי לסנן, אוספת כל מה שמישהו זורק בנושא. לצערי, הרבה מאוד אנשים מרשים לעצמם להתבטא בסמכותיות ובוודאות בתחומים בהם הם לא מבינים כלל, ובלי להבהיר שמה שהם אומרים מבוסס על דעה קדומה, שמועה, ניחוש או סתם מתוך רצון להרעיד את האוויר. אם את רוצה לקבל החלטה נכונה, יש לך שתי אופציות - להתחיל לסנן את המידע, או להקשיב למנחם ולקחת את האוטו שעושה לך טוב. ההבדלים בעלויות האחזקה, צריכת הדלק וכן הלאה לא יהיו גדולים במילא.
 

צלמת7

New member
לי נראה שאתה טועה בניתוח שלך

את ההתנהלות שלי.
בוא תתמקד בלתת עצות ופחות בלנתח אנשים אישיותית כי אתה טועה.
אני ממש לא מקבלת כל מידע ועושה הצלבות .וכתבי עיתונות גם תקח בערבון מוגבל.
 

enigo

New member
יכול להיות שאני טועה - אז בואי תגידי כמה עולה אחזקת סוויפט

לעומת כמה עולה אחזקת מאזדה2?
ולגבי הנתונים על גנבות - שום קשר לכתבי רכב, אלו הנתונים הרשמיים של משטרת ישראל. וזה לא שמאזדה2 מופיע בו במקום השני ואפשר לטעון שיש סטיה בנתונים או שמאז היה שינוי. מאזדה2 בכלל לא בצמרת הדגמים הגניבים. כך שלפחות באחד הטיעונים שלך יש לך בעיה קשה עם העובדות. את אומרת שבשאר הטיעונים שהעלית בעד ונגד כל דגם התבססת על מידע אמין ובדוק? מעולה. אז אשמח לשמוע תשובה לשאלה שלי - זה מידע שיכול להועיל לכל באי הפורום בעתיד. אל תשמרי אותו בסוד...
 

צלמת7

New member
אני במבחן?

הגישה שלך לא נעימה וציינה זאת גם אחת בשרשור קודם.
יש נתונים שנבחנים על סמך נסיעת מבחן וזה משתנה אם כי למשל צפיפות שחוויתי ברכב זה משהו שגם כתוב עליו וגם בעלי רכבים ציינו זאת.
נתון נוסף הוא צריכת דלק. הנתונים של היצרן לא תמיד תואמים את הנתונים במציאות. דבר עם נהגים שונים בעלי רכבים על צריכת דלק. ובחן מידע מהאינטרנט מאתרים וגופים שבודקים מכוניות. ואנשים שעובדים עם רכבים.
שום נתון היום לא ודאי בניגוד למסר שאתה מנסה להעביר פה. למוסך יש אינטרס וגם לגורמים אחרים כל אחד מסיבותיו הוא. ובכל זאת, צריך להתבסס על משהו נכון? אז מבררים ומצליבים.
המזדה ידועה כנמוכה וצפופה ..למרות שכתבת או מישהו כתב שהוא נכנס הוא 1.80... זה כל אדם יגיד לך. וזה מצוין על ידי גורמים שונים. ואם תכנס פנימה ותשב שם ותשווה לרכבים מאותה קטגוריה למשל יאריס או סוויפט גם תוכל להרגיש את ההבדלים במרחב של הנהג. לא פוסל את המכונית רק נתון שכולם מסכימים עליו וזה אומר משהו. כולל אנוכי שנהגתי בו. כולל ביקורות על הרכב.

בבקשה אל תגרור אותי לעוד דיונים כאלה כי זה גוזל אנרגיות לשווא ולא מקדם.

תכלס ממש אין לי צורך פה להצדיק או להתווכח איתך. אתה מוזמן להביא מהידע שלך אם הוא רציני לדיון. ופחות לבטל פה בדיקות שאחרים עשו בדרכם היסודית גם כן.
 

enigo

New member
אני שואל על משהו אחד - את עונה על אחר

לא אמרתי מילה על צפיפות בעמדת הנהג. נהגת? צפוף לך? בזה הדיון מסתיים. לא משנה אם לעוג מלך הבשן היה שם מספיק מקום. לא מתווכח גם לגבי צריכת הדלק - אמרתי שלדעתי הפער יהיה זניח, אבל זו החלטה שלך.
את אומרת ששום נתון היום לא וודאי - ואני אומר שנתונים הם תמיד וודאיים. השאלה אם יש לך נתון - או רק דעה על סמך אמירות של אנשים.
אם יש לך נתונים, אני - ואני בטוח שעוד רבים בפורום - נשמח לשמוע אותם לטובת כל מי שמתלבט ויתלבט בעתיד לגבי המכוניות הללו. לי, למשל, אין נתונים בדוקים על עלויות אחזקה של סוויפט ומאזדה2. אם יש לך נתונים - יועיל לפורום ובאיו אם תחלקי אותם.
 

צלמת7

New member
חבר

חבר
תקרא את כל התגובות והכל יתחבר לך. אתה מערבב בין תגובות ומפרש לא נכון.
צפיפות מזדה 2 יחסית לאחרות בקטגוריה מרוחה מכל מקום שרק תשאל או תפתח באינטרנט באתרים רלוונטיים.מנהגים וגם מניסיון אישי.
דלק- מבוסס על כתבות רכב. על בדיקה מול חברות השכרה , מול אנשי מקצוע בתחום..ך גם ועל נהגים שנוהגים במכוניות הללו והם לא פראי אדם .לכן המחירים של המכוניות לא נשמרים יחסית לסוויפט למשל. אפשר להכנס ליד 2 ולראות.
אין לי נתונים על תחזוקת רכב. לא חפרתי בזה לעומק רק ממה שנאמר לי.שחלקי חילוף מזדה יותר יקרים יחסית לסוויפט. אבל שוב, לא עשיתי בזה מחקר.

על חלק מהנותנים הסכמנו פה בשרשורים אז בשביל מה הויכוח לא ברור לי.
שוב אם יש לך מידע לתרום ואכן תרמתי לי רבות אשמח לשמוע עוד. אבל להגיד שאני עושה עבודה שטחית ושואלת סתם אנשים ולא מסננת מידע- תעביר הלאה חבר
 

צלמת7

New member
התפלקה לי שורה לגבי מזדה 2-

המחירים לא נשמרים יחסית כי נמצאים בחברות השכרה. גם אם זה הדגם הלא הכי יקר.
 

צלמת7

New member
גנבות

נאמר לי על ידי בעל רכב שיש מכת גנבות באזור בו הוא גר של חלקי של מזדה 2. לא אדם שישקר. ואדם נוסף ממקום אחר אמר לי .
אלו אינם אנשים בעלי אינטרסים בטח לא כמו דה מרקר..
טיפ לחיים- אל תאמין לכל כתבה. מאחוריה יש מגמות. נחמד לקרוא אבל לקחת בערבון מוגבל ולעשות הצלבות
 

enigo

New member
מצטער, אבל את רק מוכיחה את מה שחשבתי - את מסתמכת על שמועות

במקום על נתונים. אם בזה העניין היה נגמר, אז לא היתה בעיה - זכותך להחליט על סמך מה שבא לך. כסף שלך. הבעיה היא שאת הצגת את זה כאן, בפורום ציבורי שבו כל מיני אנשים קוראים, כעובדות - "תחזוקה מאד זולה יחסית. חלקי חילוף זולים" (לגבי הסוויפט) ו"חלקי חילוף יותר יקרים מהסוויפט."(לגבי המאזדה). כאשר למעשה אין לך באמת נתונים - ולא, "אנשים אמרו לי" זה לא נתונים - הלא אין אף אחד בארץ שעשה כבר טיפול לסוויפט החדשה (כי היא חדשה מדי), וכנראה מעט מאוד אנשים, אם בכלל, החליפו בה חלקי פח. אז על מה מתבססים האנשים שאמרו לך?
ונושא הגניבות מבהיר את העניין בצורה הטובה ביותר - יש נתונים. של משטרת ישראל. נתוני אמת, בלי שום אינטרסים. פשוט מספרים - כמה נגנבו מאיזה דגם. אבל את מעדיפה להאמין למישהו שאמר לך שאצלו באיזור יש גניבות חלקים (אגב, את בכלל גרה באזור שלו?).
אפילו בדברים פשוטים, כמו ביצועים את מסתמכת על "אמרו לי" במקום פשוט לעשות נסיעת מבחן. ואגב, מאחד הדברים הכי חשובים התעלמת - היתה לך סוזוקי תקופה ארוכה, את כבר מכירה את המוסך והוא מכיר אותך. אם את מרוצה ממנו - זו טיעון כבד משקל בעד קניית סוזוקי.
&nbsp
בקיצור - את עושה את מה שעושים רבים, ולכן זה מטריד אותי. הופכת שמועות ותחושות לעובדות. ככה בדיוק עובד רב-סרן שמועתי, וככה בדיוק מגיעים בסוף למסקנות בסגנון "מכוניות שמיוצרות בטורקיה לא אמינות", כשבמציאות הבעיה היתה בכלל במנועים שיוצרו ביפן...
מאחל לך כל טוב והצלחה בקנית הרכב החדש, והרבה הנאה ממנו בעתיד.
 

צלמת7

New member
אתה בוחר את מה שנח לך ואת זה מעלה . שיהיה לך לבריאות

אני עושה נסיעות מבחן כל הזמן. ועל מה שהוא פוטנציאל לרכישה בכוונתי לעשות שוב.
אלו שמדברים על מכת גנבות הם אנשים אמינים שלא ישקרו לי.
אני מבינה שאתה מכחיש את זה שמזדה הוא רכב עם תקרה נמוכה וצפוף למרות שזה מופיע בכל מקום וזה עובדתית גם נכון יחסית לאחרות שמדברים עליהם פה. אולי אתה סוכן שלהם..
ושוב .. אני עושה הצלבות אבל משום מה אתה נדבק לתפיסה שלך שזה לא יסודי.
 

enigo

New member
תגידי, הכל בסדר? אני מתייחס למה שיש לי בעיה איתו

לא אמרתי שכל מה שאת אומרת לא נכון או מבוסס על שמועות. אבל הגניבות ועלויות האחזקה, שכתבת כאן כ"עובדה" בעצם מבוססות על שמועות.
לגבי התקרה הנמוכה - אמרתי לך כבר במפורש. מרגע שישבת באוטו והיה לך לא נוח, זה בכלל לא משנה מה יגיד מישהו אחר. לך לא נוח - בזה זה נגמר.
את עושה הצלבות בין שמועות - וכמו שאנשים בטוחים שבצרפתיות החלקים יקרים וביונדאי זולים, אבל רק השבוע נוכחנו שהמצב הפוך (לפי נתונים, לא שמועות), כך גם רוב הסיכויים אלו שאמרו לך שהטיפולים בסוזוקי זולים (בדגם שאף אחד עדיין לא עשה לו טיפול בארץ) התבססו על שמועות, ולא באמת הישוו מחירים.
את רוצה להשוות מחירים? צלצלי למוסכים המורשים. כל השאר זה בולשיט. ורק את יכולה להחליט אם את מבססת החלטות על עובדות או בולשיט.
 
למעלה