רכישת רכב חדש

צלמת7

New member
רכישת רכב חדש

שלום לכולם/ן

משך שנים הייתה לי סוזוקי סוויפט 2008 GLX. מכונית אמינה ללא התעסקויות של מוסך. רק טיפולים אחת לשנה. היא עברה תאונה ואני צריכה לקנות רכב חדש לצערי

בניגוד לשנת 2008, כיום אני מגלה שיש לא מעט תחרות בסופר מיני. שהקוריאניות עברו דרך גם.

המחשבה האוטומטית שלי הייתה לקנות את הסופר סוויפט החדשה אך מה שמרתיע אותי זה שנפח המנוע ירד מ 1490 ל 1240 ולא מדובר על מנוע טורבו אם כי יש שמועות שתגיע סוויפט ספורט ב 2018 לארץ..אז החלטתי לצאת ולבדוק מה יש שם בחוץ לשם השוואה.

אני תוהה איך הקאיה איך יונדאי I20. איך סקודה פאביה. מאזדה 2. טויוטה יאריס. מיצובישי ספייס.
אני מבינה שכולן עם נפח מנוע דומה או קטן יותר למעט המאזדה שהיא יקרה יותר מהסופר סוויפט. אני נהגת יחידה כיום אבל בר שינוי. עושה כ 18000 קמ בשנה. נסיעות משולבות.לא נוהגת להחליף רכב כל יומיים ורוצה לרכוש רכב טוב לכמה שנים טובות. חשובה לי האמינות של הרכב כאמור אבל כנראה שגם מנוע ורכב יציב על הכביש. וצריכת דלק נמוכה יחסית.


נכון אעשה נסיעות מבחן אבל הייתי שמחה אם הייתם חווים דעתכם במה מהם להתמקד . ואם יש מידע על אלו מהמכוניות האלה מבחינת הצרכים שלי.

שאלה נוספת- שוקלת לקנות ללא מערכת מולטימדיה. האם ניתן להתקין רדיודיסק איכותי במקום עם USB דרך היבואן נניח אם הרכב חדש? או כיצד מבוצע. יחסוך כסף ויחסוף כאב ראש של גירויים ואינטרנט ברכב.. לא נראה לי משהו הכרחי.

תודה מראש
 

enigo

New member
למה את קוראת לרכב "סופר סוויפט"? מעניין אם זה איזה ביטוי

שהמציאו סוכני מכירות. אין בה שום "סופר" - פשוט הדור הנוכחי של הסוויפט.
הקיה קצת חלשה, והיתרון העיקרי שלה הוא המרחב הפנימי - אם את נוסעת לבד, זה לא ממש חשוב. ה-i20 אותו דבר - רק עוד יותר חלשה. בשתיהן אין שום אבזור בטיחותי מתקדם, שזה מבחינתי חיסרון גדול היום.
הפאביה זריזה, מודרנית, אבל קצת קשיחה מדי והמושב האחורי צפוף (שוב, כנראה לא רלוונטי מבחינתך). בשנים עברו היו בעיות אמינות במנועים ותיבות ההילוכים של החברה, אבל כנראה שהעניין נפתר. ועדיין.
את המיצובישי ספייס סטאר תורידי מהרשימה. מכונית סופר-בסיסית, לא סופרמיני... תוכננה עבור שווקים במדינות מתפתחות כמו הודו ותאילנד, וזה בולט בכל אספקט.
מאזדה2 מכונית טובה, אפילו מאוד. לא מצטיינת באיכות הספיגה של המתלים, אבל ביצועים טובים ואבזור טוב (ברמת האבזור הבכירה - אבזור מעולה).
היאריס קיבלה מנוע חדש - ולא יצא לי לנהוג על הגרסה המחודשת. לפני העדכון סבלה מבידוד רעשים לא הכי טוב, וזה הפריע בנסיעות בין עירוניות. מאובזרת טוב, בעיקר בהיבט מערכות הבטיחות המתקדמות.
הייתי בודק גם את סיטרואן C3 - חמש שנות אחריות נותנות לך שקט נפשי לתקופה ארוכה, המון אבזור - כולל אבזור בטיחות - ברמת האבזור הבכירה, מחיר טוב וביצועים טובים. כל המכוניות, מלבד שתי הקוריאניות, יתנו לך צריכת דלק טובה יותר משנתנה לך הסוויפט, וביצועים באותה רמה או טובים יותר.
 

צלמת7

New member
תשובה

היי
תודה על התשובה
אני קוראת לה סופר סוויפט כי ככה נקרא הדגם שיצא ב2017. ISO לא השתפרה ? מבחינת צריכת דלק ואבזור? הוא פחות מסוויפט מודל 2017 ?
סוויפט צורכת הכי מעט דלק למעט המיצובישי ספייס. הדגם החדש הסופר עם צריכת דלק נמוכה יותר עוד מהקודם. אני שוקלת את מאזדה אך מאדזה גם הרבה יותר יקרה מהסוויפט. נכון עוצמת המנוע גבוה יותר 1500 במקום 1240. השאלה אם זה רכב אמין בלי בעיות גיר וכו שלא רואה מוסך. צריכת דלק שמעתי שהיא לא גבוהה. סבירה.יותר נמוכה מהסוויפט וזה גם מצוין בפער משמעותי בנתוני יצרנים.

תודה על התגובה המפורטת

שאלה לגבי יד 2- אני רואה שלא קל למצוא רכב יד ראשונה מהשנים האחרונות טוב. כדאי לבדוק במגרשי מכירות רכב? ליסינג?
 

enigo

New member
לא מכיר שום מקום שבו הרכב נקרא סופר סוויפט, כולל היבואן

והיצרן.
ה-i20 היא אחת הפחות מאובזרות, פחות חזקות ופחות חסכוניות בקטגוריה.
המאזדה מציעה צריכת דלק טובה מאוד. גם אם זה פחות מהסוויפט, תצטרכי לנהוג ממש הרבה כדי שזה יצטבר לערכים משמעותיים. מבחינת אמינות לא שמעתי על בעיות.
הסוויפט החדשה, לדעתי, לא שווה את הכסף אלא אם ממש אוהבים את המותג - תא נוסעים פשוט, איכות נסיעה לא משהו, מנוע קצת חלש ורועש תחת עומס. לא אוטו גרוע - אבל גם לא מהמצטיינים, והוא לא מספיק זול כדי להצדיק את הקניה. את לא תמצאי אותו משומש כי הוא חדש מדי.
לגבי הדגמים האחרים - עדיף תמיד לחפש רכב ממוכר פרטי, אבל זה עלול לדרוש יותר זמן. זה הטרייד-אוף.
 

צלמת7

New member
תשובה

נכון היה עדיף אם היה לי זמן. לצערי אין לי זמן להמתין למציאה.
אין לי צורך בכל הגירויים והאבזורים שאינם בטיחותיים. בשבילי זה סתם הוצאה. שוקלת גם לוותר על מולטימדיה שזה כמה אלפים פחות ולא רואה ממש צורך בזה. יש וויז בנייד כמו ברכב שאינו חדש. המנוע של הסוויפט שהייתה לי היה 1490 . החדש הוא באמת על פניו יותר חלש. לא היה רועש ולא ולא הרגשתי בעיה באיכות הנסיעה. כנראה שזה עניין אישי. הכסאות לא היו הכי נוחות אבל הנהיגה הייתה בסדר גמור וזריזה. אחלה אוטו ובזמנו שוב לא היו מכוניות שהשתוו ליופי של הדגם אז ולאמינותו. אבל אנחנו במציאות מעט אחרת ואולי לא הרבה יותר שונה ..יותר מבחר אבל מעט תחרות מבחינת חוזק מנוע.

לא מייבאים כל כך הרבה רכבים עם מנוע בגדול 1200 בערך? ולא ברורה לי ההחלטה להקטין את נפח המנוע בדגם החדש של סוויפט. כתוב שהמנוע עבר שינוי וגם משקל הרכב ירד ולכן הקטנת הנפח פחות משפיעה. מעניין אם זה נכון...
 

enigo

New member
לא דיברתי על הסוויפט שהיתה לך, אלא על הנוכחית

הספק המנועים השתפר לאורך השנים ביחס לנפח, כך שמה שהיה פעם מנוע קטן מדי הפך לסביר היום. פעם מנוע 1.2 ל' היה נותן 60 כ"ס - היום מקבלים 90 כ"ס, וזה עוד לפני טורבו. ברכב שהיה לך ההספק היה 102 כ"ס, כך שעל הנייר ההבדל לא גדול. במציאות - הפער מורגש, בעיקר בכח הזמין בסל"ד בינוני, בו מבלים רוב הזמן.
אצל מי שלא מביא מערכת מולטימדיה מקורית - אפשר לוותר עליה. מאזדה מביאה מערכת מקורית למיטב זכרוני, סוזוקי ויונדאי לא. יהיה מעניין לראות את הפנים של המוכר כשתגידי לו שאת ל-א רוצה מערכת מולטימדיה
 

צלמת7

New member
:)

מעניין כמה הסוויפט היום עם ה1240 מבחינת כח סוס... יחסית ל1490. וכמה באמת יש הבדל מבחינת העוצמה ביניהן.

האם מולטימדיה כזה הכרחי? בשביל מה בעצם למעט קצת פינוק? משלמים על גלישת אינטרנט.. וויז יש בנייד...מהווה עוד מנגנון הסחה והצקה לנסיעה עם כל הצפצופי מובילאיי וחיישני רברס... נכון מניחה שזה חביב אבל אולי כדאי להרכיב רדיו עם יו אס בי ורמקולים שווים..מעניין כמה דבר כזה עולה .
 

enigo

New member
היה 102, היום יש 90. לגבי ההבדל - כתבתי בהודעה הקודמת

גם אני לא משתגע על התפעול של מערכות המולטימדיה.
 

enigo

New member
אז זה חדש. כשהם השיקו את הרכב לא היה אפילו רמז לסופר...

נו, אז עוד טריק שיווקי זול ומטופש - אבל כנראה שיש מי שאוכל את זה.
 

© DrorZi

New member
הם גילו שזה אחלה רכב לנסוע איתו לעשות קניות בסופר

אז קוראים לו מעכשיו סופר סויפט הם גם עובדים על קניון בלנו ואאוטלט ויטרה
 

WarDog

New member
ולאחד מדגמי הלאנסק קראו "גט פייטר" כאשר כל הקשר בינהם מקרי

ולאחד מדגמי הלאנסק קראו "גט פייטר" כאשר כל הקשר, בין הרכב למטוס קרב מקרי בהחלט במקרה הטוב.
 

enigo

New member
דווקא כאן אתה טועה - חרטום הרכב עוצב בהשראת מטוס קרב, או שזו

לפחות היתה טענת המעצב. דומה או לא זה כבר סיפור אחר.
אבל מה "סופר" ברכב שלא עולה על קודמו בשום דבר משמעותי?!
 

enigo

New member
במקרה ראיתי היום פרסומת של הרכב - באמת כתוב "סופר"

ואחר כך מפרטים "סופר מרווח" ו"סופר מאובזר" - אולי ביחס לעגלת סופר...
 
למעלה