קלאצ' מקורי מול חלופי

קלאצ' מקורי מול חלופי

היי,
סוזוקי אלטו 2015 ידני
צריך להחליף קלאצ'
הציעו לי במוסך מקורי מול חלופי.
ההפרש במחיר הוא 400 ש"ח.
האם כדאי לקחת את החלופי או שההפרש מצדיק את המקורי?
 
כמו בכל דבר יש חילופי שהוא שקול למקורי ויש כאלה שלא

יצרנים טובים כמו וולאו הייתי מכניס בלי לחשוב פעמיים, זבל מיצרן סיני עלום שם לא שווה.
&nbsp
בחלקים כמו קלאץ שהעבודה להחלפה יקרה עדיף ללכת על קלאץ טוב
 
מה שרשום לי בהצעת מחיר לחלופי זה......

VAL SZK041-3 סט מצמד ס.אלטו ח'
האם כדאי?
 

מנחם231

New member
תבקש מהמוסך

שירכיבו מצמד זהה למה שהוציאו וסע לשלום .אל תחפש הרפתקאות. אתה תציע לאחרים לשים תחליפי
 

חן 1111

Active member
יש חלופיים איכותיים. תשאל במוסך פרטים יותר מדויקים

אם זה תחליפי תוצרת יפן, זה טוב. אם המשמעות של VAL היא שהיצרן הוא VALEO, זה גם כן טוב. אם זה סיני, טורקי, פולני, וכדומה, עזוב את זה ושים מקורי.
ותבדוק בכלל למה צריך להחליף קלאצ'. זה מוקדם מדי. אם האבחון נכון, ייתכן משהו באופן הנהיגה שלך לא תקין.
 


היה כאן דיו על זה בעבר ולא הבנתי:
האם אחד הסימנים לצורך בהחלפת קלאץ' הוא דוושת קלאץ קשה מאד? ו/או ריח שריפה
 

חן 1111

Active member
דוושה קשה לא. ריח שריפה יכול להיות בכלל החיכוך

הסימן האופייני הוא החלקה, כלומר הטורים עולים אבל הרכב לא נוסע מהר יותר. לפעמים גם חריקה בשילוב הילוכים בגלל הפרדה לא מושלמת.
 
אכן נשמע הגיוני, ואם ככה, למה מרמזת דוושת קלאץ'

שהפכה לפתע לקשה מאד [זה קרה פעמיים בלבד],
ב2 המקרים זה קרה לאחר נסיעה ארוכה ומאד זורמת ומהירה באוטוסטראדה כלומר בהילוך 5 ובלא שימוש בקלאץ'] ואז אח"כ כשסוטים מהכביש המהיר וצריך לפתע להעביר הילוכים אז לפתע הדוושת קלאץ' הופכת לקשה מאד.
פעם אחת זה קרה עם ריח שרוף ?
אח"כ לאחר עצירה ל30 דק' ופתיחה של מכסה המנוע כשהכל התקרר קלות והריח התנדף, מגלים שהבעייה חלפה לחלוטין, וזאת כאשר בכל מקרה אין החלקה של הקלאץ' כלומר הרכב אינו מעלה טורים כשעושים את המבחן הבא: למשל בנסיעה איטית יחסית בעלייה מתונה בהילוך 5 בכביש בינעירוני לאחר שלא לוחצים על הגז והרכב מאט למהירות 40-50 קמש ואז בפתאומיות בהילוך 5 לוחצים על דוושת הגז עד סוף המהלך שלה והטורים לא זזים בכלל וגם המהירות לא משתנה. המחוג לא זז בכלל.
&nbsp
פעם שנייה שקרה המצב שהקלאץ' הפך לקשה מאד זה חלף לאחר כמה לחיצות חזקות על הקלאץ', והכל חלף כאילו כלום בהמשך הנסיעה וללא ריח שרוף והפעם לא בוצעה עצירה בכלל.
&nbsp
מה יכול להסביר כזה דבר ברכב עם קלאץ' הידראולי?
 

חן 1111

Active member
אין לי הסבר לזה.

ייתכן שבחיבורי המשאבות יש איזה שסתום והוא נתפס לפעמים בגלל חום, או סיבה אחרת.
אם יש שם צינור גמיש, כדאי לבדוק שהוא מנותב נכון ואין בו איזה כיפוף חד.
 
תודות על ידע רחב שאתה חולק עימנו

אבל כמובן, לא פחות מרשים מהידע זה שהיכן שאינך יודע משהו (וזה נדיר
), אינך מסתיר זאת.
&nbsp
כשהידע וההגיון המקצועי שזורים יחד, אז ההשערות נשמעות מאד נכונות !
 
אז ככה....

ראשית תודה על התגובה.
הבעיה נבדקה על ידי שני מוסכים ושניהם איבחנו את אותו דבר.
אז כנראה זו אכן הבעיה. אלא אם אתה ממליץ לגשת למוסך שלישי.
דרך אגב אני נוהג כבר 27 שנה רובם על רכבים ידניים וזו הפעם הראשונה בה אני צריך להחליף קלאצ', למרות שרוב הרכבים שהיו ברשותי היו לא חדשים בלשון המעטה גם כשרכשתי אותם.
לדעתי הפגם היה עוד כשרכשתי את הרכב (חדש) אך לך תוכיח.....
 
רכב בן שנתיים וחצי... כמה ק"מ


כשיש מד טורים לא צריך אוזן. תזוזה קטנטונת של הסלד בהילוך 5 בנסיעה איטית כשאתה נותן גז בפתאומיות מבהירה ומוכיחה האם מחליק או לא...
 

enigo

New member
האוזן האנושית לא רעה בזיהוי שינויי צליל ותדר

עובדה שאנחנו שומעים את ההבדל בין מנוע בוקסר למנוע V, למשל.
ובניגוד למד הסל"ד, שעליו אנחנו לא מסתכלים כל הזמן - האוזניים שומעות כל הזמן.
 

חן 1111

Active member
לא. אני מניח שהאבחון נכון.

ייתכן כמובן פגם במצמד, ויכול להיות גם סתם חוסר מזל.
 
למעלה