כתבה מכלכליסט על מערכות בלימה וסטיה אוטומטיות ברכב

© DrorZi

New member
כתבה מכלכליסט על מערכות בלימה וסטיה אוטומטיות ברכב

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3722114,00.html
כתבה שמראה את הבושה של יבואני הרכב בישראל שמזלזלים בחיי הלקוחות שלהם ומפשיטים מערכות בטיחות חשובות מאוד שמצילות חיים. בנוסף היא חוזרת על הטמטום של סולם הבטיחות המוזר שמשרד התחבורה המציא בארץ.
בהתחלה לא סבלתי את המערכות האלה ואני עדין שונא את מערכות האפרט-מרקט, צפצופים מיותרים מעצבנים אותי (ויש בין המערכות כאלה שהן טובות יותר וכאלה שהן בעיקר צפצופי סרק) אבל ככל שאני נוסע על יותר מכוניות שמתקנות נתיב לבד אני שם לב לשיפור של מערכות אלה ולבטיחות הנוספת שהן נותנות, בלימה אוטונומית למניעת תאונה לא יצא לי לחוות עדין אבל התרומה לבטיחות מובנת לחלוטין.
כל הנושא היום מזכיר לי ימים אפלים של יודאי גטס שהגיע לליסינג ללא ABS, שמזדה3 בליסינג היתה עם 2 כריות אוויר בלבד ועוד.
נראה שיש לנו מוטיב קבוע בארץ פה: "לעזזל הבטיחות".
אז לא, הנה אני מצטרף לכל מי שאמר את זה עד היום לפני (והיו רבים מעיתונאי הרכב כולל דני פ. ניצן א. תומר ה. ועוד) - אם לרכב יש מערכות אקטביות לשליטה ברכב תנו לו משקל גבוה יותר בקניה! אם ליצרן יש מערכות כאלה בחול והוא מתקמצן עליכם בארץ, תצביעו ברגלים ואל תקנו!
 

enigo

New member
לטובת ההגינות יש לציין שלא תמיד זו החלטה של היבואן

טויוטה, למשל, רצו להביא במשך הרבה זמן ולא קיבלו אישור של היצרן. ברגע שניתן האישור - המערכות הגיעו כמעט לכל הדגמים שלהם, כולל היאריס, כסטנדרט.
בסוזוקי וסובארו אין עדיין אישור יצרן (אמור להיות בקרוב לפי מה שנאמר בעבר).
לא שזה משנה את השורה התחתונה מבחינתנו, הלקוחות, כשאנו בוחרים רכב.
 

enigo

New member
יפנים הרבה פעמים לא מוכנים לשווק מערכת לפני שבדקו אותה במאה

אחוז בהתאמה לארץ היעד.
זוכר למשל את הדור השני של הסיריון? ספציפית את הפתח המכוער בטמבון? היה אותו רק בישראל (ואולי בעוד כמה מדינות חמות - לא באירופה ויפן). היצרן החליט להוסיף עוד רדיאטור (נדמה לי גיר, אבל לא חותם על זה) אחרי שעשה ניסויים בארץ וגילה יכולת קירור גבולית. יצרן שלא מקפיד על בדיקות כאלו היה נתקע עם מכלולים שכשלו בגלל חום.
 

© DrorZi

New member
אז למה הגיר של Z370 מתחמם בארץ?!

ורק "מביני עיניין" מוסיפים לו קולר שמן אפטר-מרקט
כנראה שניסן זה לא יפני

אולי זה התירוץ של סובארו, אבל מה התירוץ של מאזדה CX5 שכבר (אם אני לא טועה) שווקה עם מערכת אקטיבית ובדגם החדש שונמכה למוביל איי?
 

enigo

New member
ניסאן היא בשליטת רנו...

וברצינות - אני מניח שעבור רכב שנמכר בעשר יחידות - במקרה הטוב - בשנה, הם פשוט לא טרחו.
גם ב-CX5 החדשה יש בלימה אוטונומית מקורית, כבר מגרסת הבסיס. המובילאיי נותן להם עוד הנחת מס, אז התקינו גם אותו.
 

enigo

New member
בגלל הגלגלים הגדולים יותר לא נשאר מקום לצמת החשמל הנדרשת

שב-3 עוברת בין הכנף לבין החלק הפנימי של בית הגלגל...
במילים אחרות - מאיפה לי לדעת?!
 

kitt

New member
גם סיטרואן לא אישרה בשנים הראשונות לשווק בארץ את מערכת

ההתרעה לסטייה מנתיב, טענו שבארץ יש יותר מדי סימונים שיבלבלו את המערכת ויגרמו ליותר מדי רעידות בכיסא.
 

WarDog

New member
לא מפתיע בכלל, מישהו במשרד גזר קופון לא קטן.

אני בהגדרה לא קונה רכב שהותקן בו משהו לא במפעל(פרט לאזעקה/איתור כזי זו דרישה של הביטוח), רק מערכות מקוריות של יצרן הרכב שהורכבו במפעל.
&nbsp
עדיף לשולם עוד 10K שקלים(ואף יותר) אבל להיות בטוח שהכל מותקן ומסונכרן ברכב, ולא הותקן ע"י יוסי, בני, אחמד, מוחמד שמקבלים "מעשר" על כל התקנה ורק רוצים להתקין כמה שיותר מערכות בלי קשר לשאר רכיבי הרכב.
 

fazer

New member
העניין הוא שזה לא כזה שחור-לבן

אני עמדתי בדיוק בהתלבטות הזו כשקניתי את הסניק - מצד אחד רכב שיושב בול על הדרישות שלי, מתומחר נכון, ולא מוצע עם מערכות בטיחות אקטיביות (למען ההגינות גם בחו"ל מערכות הבטיחות המקוריות מסתכמות בהתראת סטייה מנתיב ותאורה אדפטיבית), לעומת רכבים שפחות מתאימים - מבחינת המחיר (C4 גרנד פיקאסו בגרסה המפוארת והיקרה) או מבחינת הדרישות (ספורטאז' שמצויד בתא מטען קטן ולא מסוגל להכיל מבוגר בין שני מושבי בטיחות). בסופו של דבר בחרתי בסניק שמצוידת בצפצפה המעצבנת כי כפשרה היא היתה המוצלחת ביותר ולמרות שמאוד רציתי אביזרי בטיחות מתקדמים.

אביזרי בטיחות מתקדמים הם רק חלק מהשיקולים, והיבואנים יודעים את זה.
 

enigo

New member
צודק לחלוטין. בטיחות חשובה - אבל היא לא הדבר היחיד

זה נכון בבחירת רכב וזה נכון גם באספקטים אחרים של החיים.
 

M o l

New member
והסיוויק סדאן החדשה בגרסת הבסיס ללא מערכות בטיחות

מתקדמות ועם מנוע נחות עולה יותר מההאצ'בק שמפרט הבטיחות שלה מצויין.
מישהו כנראה מכוון שם לשוק הליסינג.
 

kitt

New member
זו לא הכתבה הראשונה שמראה שהיבואנים מוכרים את מה שהקונים

רוצים, וכבר הראו חד משמעית שלרוב האנשים בארץ חשוב יותר 4 חלונות חשמל ומערכת מולטימדיה (שהרבה פעמים היא מח****ת ובכלל בהרכבה מקומית) על פני מערכת בטיחות.
 
למעלה