עזרה ברכישת סופ-ר מיני משומשת

bbtha

New member
עזרה ברכישת סופ-ר מיני משומשת

שלום לכולם,

מחפש המלצות על רכב סופר מיני משומש. בן 3 שנים בערך
הרכב ישמש לזוג+1, בעיקר לנסיעות עירוניות. חשובה אמינות ונוחות עירונית.

וזה אמנם עניין אישי, אבל הייתם מתאמצים לרכוש רכב חדש? שווה הפרש של 30-40 אלף בהנחה שמתכוונים להחזיק את הרכב כ-10 שנים.
 
תלוי בכמה דברים:

בעיקר האם אתה יודע איך לאתר ולרכוש משומש במצב טוב מאד וגם איך להשתמש 10 שנים בלי שיצטברו תקלות משמעותיות.

אם אתה לא יודע אז קניית משומש כפי שאתה מתכנן עלולה להפוך עבורך להרפתקה עם הרבה תיקונים גם יקרים...
מצד שני, להגינות, 10 שנים זה הרבה גם לרכב חדש, בתלות ביכולת מניעת הבלאי האקססיבי של הנהג.
 

bbtha

New member
ואם נלך על חדשה על מה אתם ממליצים?

מחפשים אוטו עם תא מטען סביר פלוס. על מה הייתם ממליצים מבין קיה ריו, רנו קליאו יונדאי i20? יש הבדלים משמעותיים בנוחות ואמינות?
 

oscars

New member
מבין כל אלו אני ממליץ על

רנו קליאו.
אבל כדאי לחשוב גם על סיאט איביזה או סקודה פביה. אלו מכוניות מליגה אחרת.
קיה ריו זו מתכונת לגב שבור.
יונדאי I20 שתיינית דלק.
 
היו פה אנשים שמכרו את הקליאו מרוב תקלות

שלום
הקליאו מציעה הרבה במעט כסף. אך צריך להתיחס ברצינות לתקלות.
גם בפן האמינות (שעות מוסך) וגם בעלויות.
אני לא מאמין שהמוסך צריך להיות בית שני והמכונאי חבר חדש...
 

enigo

New member
היה אחד, עם סיפורי ניסים ונפלאות שקצת קשה להאמין להם

תיבה שעוברת לניוטראל תוך כדי נסיעה, פיית תדלוק שנתלשה איכשהו ולטענתו במוסך אמרו לו שצריך להחליף את כל מיכל הדלק ועוד ועוד.
חלק מהסיפורים נשמעים הזויים לחלוטין, אחרים נשמעים כמו מכונאי שזיהה פראייר בדיוק בזמן שהוא צריך לחתן את הבת...
ולמרות שלדעתי הבחור או הגזים בתיאור התקלות בלשון המעטה, או נפל קורבן למכונאי רמאי - עדיין הקליאו היא לא האוטו שהייתי בוחר בו כבחירה ראשונה לדרישות שהבחור העלה. המושב האחורי צפוף יחסית, איכות ההרכבה של תא הנוסעים (לפני מתיחת הפנים. הוא מדבר על משומשת) לא מבריקה ואני לא בטוח איך תשרוד את השנים וגם הנוחות לא משהו.
אגב, ראיתי כאן באחת ההודעות שמזהירים שהריו שוברת את הגב - ובאותה נשימה ממליצים על פאביה. לא ברור לי איך בדיוק - הפאביה מעלות רבות לה, אך נוחות נסיעה היא ממש לא הצד החזק שלה.
&nbsp
 
רכב חדש או משומש ל-10 שנים...

שלום
רכב בד"כ במיטבו בתחילת חייו, לכן היצרן נותן לו אחריות מלאה (מפגוש לפגוש).
זה ב-3 שנים הראשונות עד 5 אצל יצרנים אחרים.
אח"כ מתחילה תקופת הבלאי הסביר: מצבר, צמיגים וכו'.
אני החזרתי מזדה 323 משנת 1997 ועד 2003 כאשר נגנבה (6 שנים) בלי אף תקלה! אילו נגנבה, היתה מחזיקה לטעמי עוד כמה שנים.
לטעמי, רכב זה לא רק פח עם מנוע וגלגלים שמסיע אותי בעלות מינימלית ממקום למקום. חשוב לי גם חווית הנסיעה, הנהיגה, סביבת הנהג, מערכות עזר ובטיחות, נראות ועוד.
מצד שני, רכב יכול להיות גם עניין של מזל (טוב או רע!).
על פניו, נראה שלתקופה של 10 שנים, עדיף להתחיל עם כמה שיותר חדש...
אני אישית נוסע במזדה 2 (פיור וויט) בת שנתיים ואני מאוד מרוצה.
 

נירובי1

New member
רק לחזק את דבריך. אני "גיליתי" את המאזדה בתחילת שנות

ה-90, ומאז אני לא נוגע ברכב אחר.
ומילת המפתח היא אמינות, ולא חשוב כמה ק"מ עשה הרכב.
 
שיקולים נוספים

שלום
אכן, ב-2 הדוגמאות של מאזדה 323 שנת 96 וה-2 החדשה שנת 2016, אין תלונות.
אך מרכיב האמינות אינו הכל. לטעמי מדובר במשהו בסיסי שיצרן רכב צריך לספק.
אך חשוב לי גם הרכב כרכב:
1. מנוע מספיק חזק לגודלו (אצלי 1.5L עם 111 כ"ס) לרכב סופר מיני.
2. עיצוב פנים:
מושבים מעור עם תמיכה טובה לגב, בפנל גימור פלסטיק שחור ודמוי סיבי פחמן, לוח מכשירים מאובזר היטב, מערכות עזר לבטיחות, אורות ומגבים אוטומטיים, גיר טיפטרוני עם דוושות בהגה, ארגונומי (אין יותר מדי כפתורים), צג LCD עם נעילת מגע בנסיעה. הפעלה קולית וגם מכפתור ניווט. בקרת שיוט, בקרת אקלים, מפתח חכם, בלי קודנית!!!
3. עיצוב חוץ:
גנטים מגנזיום (לדעתי כל רכב חדש צריך לבוא כך!), נורות LED, חלונות כהים מושבים מתקפלים: 1/3 - 2/3 וכו'.
במיוחד אם חושבים להחזיק אותו לאורך זמן. כל תת מערכת כזו עושה משהו בחווית הנסיעה או הנהיגה.
 

frankthe

New member
שלום

גם אני התלבטתי כמוך או כמוכם לפני שנה. היה לי רנו קליאו מאוד ישן (שנת 2002) שעשה הרבה בעיות ונמאס והוחלט במשפחה על החלפת הרכב.
לא רציתי להיכנס להרפתקה פיננסית בעיקר ובעיקר לא רציתי לראות איך הרכב שלי מאבד מערכו כל כך הרבה בעיקר בשנתיים הראשונות של חייו של רכב חדש. לכן החלטתי על משומש.
אחרי הרנו שהייתה יקרה לאחזקה וסבלה בערוב ימיה מתקלות לרוב - החלטתי שלא אחזיק יותר מכוניות קרוב ל 10 שנים. התקלות בשנתיים האחרונות שהרכב היה איתי היו רבות, יקרות ונתקעתי לא מעט עם הרכב וזה לא המצב שאתה רוצה להגיע אליו.
סופו של דבר קניתי מאזדה 2 2013 - הרכב עבר 23000 ק"מ בקנייה ולכן מבחינת המוסך ומהרבה בחינות אחרות - הוא ממש חדש ושמור היטב. מאזדה 2 2013 היא רכב מיושן - תיבת אוטומטית רגילה בת 4 הילוכים, לא חסכוני במיוחד, לאוטו אין בלוטות אין רדיו מתקדם אפילו mp3 לא ניתן לשמוע. שלא נדבר על כל דבר אחר כמו gps' waze וכו'. אז אני נוסע עם הפלאפון וה waze וזהו.
מאזדה 2 מעל שנת 2014 כבר בא כרכב מודרני לכל דבר עם כל התוספות -. במצבך ואני קורא את הנוסח שזה עניין אישי אבל עדיין אכתוב לך- לא הייתי משקיע עוד 30-40 אלף שח נוספים בכדי לרכוש רכב מהניילונים. כן הייתי קונה רכב משומש אבל נא לבחור אקסמפלר במצב טוב - כיוונתי אותך וגם מיכאל לנג כיוון אותך לרכב אחר - יקר יותר אבל שווה את שלוות הנפש שלך באופן יחסי לעומת רכבים אחרים אמינים פחות בעיקר כאשר מדברים על רכבים משומשים כגון סקודה פביה או איביזה שבאות עם תיבת הילוכים dsg לא הכי אמינה בשנתונים האלה. כנל גם הרנו קליאו והמתחרה שלה פיזו 206 - גם מכוניות אלה ידועות באמינות פחות טובה לאורך שנים. אני לא מתייחס לדגמים החדישים ביותר אלא לרכבים בני 3 שנים.
מקווה שעזרתי לך במשהו
 
GPS ו-WAZE במאזדה 2 החדשות

שלום
יש אפשרות להוסיף תכנת ניווט, אך זו יקרה. על ה-WAZE ביקשו 3,000 ש"ח.
אז ויתרתי ואני משתמש בטלפון בחינם. במחיר הזה רכשתי בזמנו סמארטפון חדש.
המזדה 2 החדשות עם גיר 6 הילוכים והיא חסכונית יחסית.
יש בלוטוט, יש רדיו חכם (חיפוש תחנות, שמירה, RDS וכו'. יש USB (שתיים).
איבוד ערך:
בשלוש השנים הראשונות הרכב במיטבו.
בחישוב על 10 שנים, החלק היחסי של השנתיים הראשונות מתגמד.
אם זמן השימוש הוא עשור, והרכב נרכש בן שנתיים או יותר, בשנים האחרונות שלו
(מתוך ה-10) יופיעו יותר תקלות.
 
למעלה