כדאי שתמקד השאלה, מה התקציב, וכפועל יוצא לאיזו שנה אתה לוטש
עיניים, ומה הצרכים מבחינת הנסועה.
הרכב הוא למעשה רכב קוריאני עם מכלולים של ניסאן בדגמי הבנזין ומכלולים של רנו בגרסת הדיזל. גירסת הדיזל היא דווקא המוצלחת, הנפוצה והמבוקשת ביותר.
יש כמה רמות גימור שהשתנו לאורך השנים, ויש הבדלים לפני ואחרי מתיחת הפנים החל ממודל 2013. ברמות הגימור הנמוכות (דיגום "ליסינג") הרכב ממש עירום מאבזור ועל כן לא הייתי טורח לבדוק רכבים אלה כלל.
רכב נוח מאוד, מרווח, איכות הרכבה משופרת אחרי מתיחת הפנים, מצויין כקרוזר למרחקים ארוכים, מזגן בינוני, היגוי בינוני מינוס (ממש לא אוהב לפנות...), מגושם ולא נוח לתמרון בתנועה עירונית צפופה.
בנזין 1.6 לפני מתיחת הפנים הגיע עם גיר AL4 ונחשב נבלה מתה, מחירו בשוק בהתאם. לאחר מתיחת הפנים קיבל גיר רציף ומנוע של ניסאן ג'וק, בכל אופן דגם זה נוסע סביר לגמרי. 2.0 ליטר בנזין מנוע וגיר של ניסאן קשקאי. שניהם ללא מחלות מיוחדות, דגם זה עדיף על 1.6 אבל אין מה לצפות לחסכון בדלק. הדיזל עם מנוע 1.5 ליטר, חזק, זריז, אמין וחסכוני ביותר; מגיע עם גיר רובוטי דו-מצמדי ויש גם מעט ידניות. יש מחלה כרונית אחת בגירסה הרובוטית והיא מחשב גיר שאורך חייו כשלוש שנים וכ-100K ק"מ. למי שנוסע בעיקר נסועה בין עירונית ללא פקקים, זה הדגם המומלץ. נסועה עירונית מרובה ו/או פקקים - תתרחק מהדגם הרובוטי (למעשה מכל דגם רובוטי).