סיטרואן C4 פיקאסו (7 מקומות)תקלה במערכת השמן קשור לחום מנוע?

daniel22001

New member
סיטרואן C4 פיקאסו (7 מקומות)תקלה במערכת השמן קשור לחום מנוע?

שלום

אדם שנסע ברכב סיטרואן C4 פיקאסו (7 מקומות) 2011
בבדיקת מים שגרתית הנהג שכח לסגור את מכסה מיכל המים ברכב.
לאחר נסיעה של כמה עשרות ק"מ (לא בנסיעה אחת) נדלקה נורית "סרוויס" והיה כתוב סטופ.
הנהג עצר את הרכב, ופתח מכסה מנוע וכמובן שיצא אדים. (מכסה מיכל המים היה מונח סתם במקום כלשהו באזור)
לאחר מילוי מים וסגירת המכסה, עדיין הנורה דלקה. ואז כשהתבונן יותר (ייתכן מאוד וזה היה גם קודם אבל הוא לא שם לב אלא רק לסרוויס, ראה שמופיע על המסך בצד גם הכיתוב Oil pressure

בהתייעצות עם מוסכניק, הוזמן גרר.
במוסך (רגיל) הוחלף שמן, ופילטר שמן. אך התקלה נותרה.
בעל המוסך אמר שנראה שיש צורך להחליף וסת שמן. ולאחר שהתייעץ עם מישהו ממוסך סיטרואן, נאמר שהבעיה היא או וסת שמן או משאבת שמן, ומחליפים את שניהם. ומדובר על עלות של כ-3000 ש"ח.

1. האם מישהו מכיר את התקלה הזו?
2. האם יש קשר בין המחסור במים, התחממות המנוע, לבין הבעיות של השמן? בעיקר בדגם הרכב הזה.
(המוסכניק אומר שאין קשר בין הדברים, והבעיות במערכת השמן הן לא תוצאה של הבעיה עם המים והתחממות המנוע)

תודה למשיבים
 

חן 1111

Active member
בעיקרון באמת אין קשר בין בעיית לחץ השמן לבעיית המים.

אבל לגבי בעיית לחץ השמן, הייתי קודם בודק את מעגל מדידת השמן, כלומר חיישן/יוניט לחץ שמן והחיווט שלו. בדרך כלל משאבות שמן הן אמינות מאוד ואין הרבה סיכוי שהן ילכו. לעומת זאת יכול להיות שכל הבעיה היא חוט מנותק בחיישן לחץ השמן, או שדלפו מים על החיישן, או על המחבר שלו, או משהו כזה.
הייתי גם מחבר מד לחץ ומודד לחץ שמן כדי לדעת חד משמעית אם הבעיה היא בלחץ השמן או רק במערכת המדידה.
 

daniel22001

New member
למה הכוונה באפשרות של דליפת מים על החיישן/מחבר?

שלום חן

תודה על המענה המפורט
האפשרות של דליפת מים על החיישן/מחבר/משהו כזה,
מאיפה דלפו המים?
והאם זה בעצם אומר שכן יש אפשרות לקשר בין בעיית המים לתקלה במערכת השמן?

ומה בקשר לאפשרות לתקלה בוסת השמן? גם זה נבדק במסגרת מדידת לחץ השמן? והאם תקלה בוסת השמן גם יכולה לקרות מדליפת מים?

(שואל בעיקר בכדי לדעת האם בעיית המים והתחממות המנוע יכולים היו לגרום לתקלה במערכת השמן)

תודה רבה
 

חן 1111

Active member
התכוונתי שכשהוא שכח את מכסה הרדיאטור פתוח

אז גלשו מים והרטיבו את המחבר החשמלי של חיישן לחץ השמן, וזה גרם לקריאה שגויה של החיישן. אולי...
כלומר זה הקשר היחיד שאני רואה שיכול להיות בין המים לתקלה בלחץ השמן.
ולא, אם יש תקלה בווסת לחץ השמן אז היא לא קשורה למים והיא קורית בגלל גיל גבוה, בלאי או חוסר מזל, אבל זו תקלה נדירה מאוד, אז הייתי בודק טוב את כל האפשרויות האחרות לפני שאני מחליף משאבה במחיר כזה.
 
למעלה