מה היתה הבעיה של גיר אוטומטי DSG ?

oscars

New member
מה היתה הבעיה של גיר אוטומטי DSG ?

אני זוכר שכשהתחילו לשווק את המכוניות עם גיר DSG היו בעיות שתוקנו.
בתור משתמש חדש בגיר הזה, באיביזה FR , מעניין מה היתה הבעיה.
עד עכשיו אני לא מתלהב מהרכב ולא מהגיר האוטומטי הזה. הרכב לא מאיץ כמו שצריך ועולה מהר מדי להילוך שישי או שביעי, שם הוא מקרטע. רק במצב ספורט הוא מתפקד איכשהו כמו שאני אוהב.
 

enigo

New member
יש לתיבה דו-מצמדית תכונות מסוימות - למשל פעולה פחות חלקה

משל תיבה פלנטרית במהירות נמוכה ולפעמים טלטלות בשינויי מצערת עדינים.
יש ל-DSG תכונות מכוונות - למשל הכיול לטיפוס מהיר בהילוכים. זה לא קשור להיות התיבה דו-מצמדית, אלא לרצון לחסוך בדלק. אפשר לפגוש את התכונה הזו גם בתיבות פלנטריות.
והיו לתיבות DSG בעיות - דווקא לא בראשונות, שהיו עם שישה הילוכים, אלא באחת הגרסאות הבאות, שהיתה עם שבעה הילוכים. אלו, ככל הנראה, נפתרו. הבעיות כללו בעיקר מוות מהיר ופתאומי של יחידת הפיקוד על התיבה, עד כמה שאני יודע.
 

oscars

New member
הרכב לא ממש חסכוני

אני מודד 13 ק"מ לליטר. לא משהו .
מנוע 1 ליטר עם 110 כ"ס
ציפיתי לצריכת דלק של 15 - 16 לפחות
 

enigo

New member
אני מבטיח לך שני דברים:

1. אני יכול להפיק מהרכב הזה צריכה של 1:16.
2. אני יכול להפיק מהרכב הזה צריכה של 1:8.
הכל תלוי איך נוסעים ואיפה - וזה לא קשור בכלל לעניין.
תיבה שנשארת בהילוכים נמוכים שומרת את המנוע בסל"ד גבוה יותר - מה שצורך יותר דלק. כך שגם אם אתה חושב שהרכב לא חסכוני כרגע, זה לא משנה את העובדה שכיול שגורם לתיבה "לרוץ להילוך גבוה" חוסך דלק באופן כללי.
 

oscars

New member
עברתי לאוטומטי מידני. קשה לי להתרגל לדבר הזה

אבל כבר נהגתי בהרבה מכוניות אוטומטיות
זו ממש עצלנית.
רק מצב ספורט נותן תחושת נהיגה טובה
 

enigo

New member
אז נהג בספורט...

בדיוק בשביל זה קיימים מצבי הנהיגה הללו. מי שמעדיף חסכון בדלק נוהג במצב הרגיל, מי שמעדיף ביצועים וזריזות בוחר מצב ערני יותר.
 

מנחם231

New member
מרגע שקיבלת את הרכב

אתה לא אוהב אותו. גם אם יקבל אותך כל בוקר בריקוד קיזומבה.
אובייקטיבית לאיש גדול כמוך מתאים רכב אחר.גיר DSG זה שם כללי לגיר של פולקסוואגן. לכל דגם רכב יש גיר שונה. רק במוסך מורשה לאחר מסירת פרטי הרכב
הם יודעים במה מדובר.
הבעיות שהיו בגירים חלק היה אמיתי וחלק זה לצורך תביעות שונות. גם אני קיבלתי
פיצוי למרות שהודעתי מספר פעמים שלא היו לי בעיות ולא מגיע לי.
הפתרון לבעיה שלך הוא פשוט להחליף רכב . רכב עם טורבו כשאתה עם רגל כבדה צורך הרבה דלק.
גם המנוע שלוש בוכנות זה דבר שאני לא סובל.
כדי להימנע מויכוח מיותר לא אתייחס למה שכתבו לך.
אני עם רכב שלישי עם גיר רובוטי והוא בסדר גמור.
 

oscars

New member
מסכים איתך

המנוע הרעשני 3 בוכנות בלתי נסבל. יש הבדל גדול בין סיאט לאון הקודמת לבין האיביזה הנוכחית. אני לא מתכוון להחליף אותה. שאשתי תיסע בה. אין לה רגל כבדה. ואת הרכב השני פיאט פנדה ידני אחליף בבוא היום לרכב שאני רוצה. אולי אלפא רומאו.
 

enigo

New member
ברור שיש הבדל בין שתי מכוניות מדורות שונות וקטגוריות שונות

 
למעלה