ההבדל הוא בכושר העמידה של הדלק בלחצים שבתאי השריפה
דלק באוקטן נמוך מדי עבור דרישות המנוע יגרום להתלקחות מוקדמת/דטונציה, שמתבטאת בנקישות מתכתיות (צלצולים) ונזק למנוע. מעבר לזה אין לאוקטן הגבוה יותר שום יתרון.
כך שהכל מתחיל מדרישות המנוע והוראות היצרן. במנוע שצריך דלק 98 זה מה שצריך לתת לו. במנוע שצריך דלק 95 אין שום סיבה למלא 98.
במנועים מודרניים יש חיישן נקישות, שכשהוא מזהה נקישות (כתוצאה מאוקטן נמוך מדי או מסיבה אחרת) הוא גורם לאיחור ההצתה או לשינויים בהזרקה כדי למנוע את הנקישות. השינוי הזה גורם לירידה מסוימת בהספק המנוע. לכן יש נהגים שיישבעו לך שהם מרגישים הבדל בסחיבה בין דלק 98 (שהמנוע שלהם צריך) לבין 95.