דלק 95 או 98

eliormagick1

New member
דלק 95 או 98

מה ההבדל בין הדלקים? האם לסיאט איביזה דגם סטייל שנת 2017 עם מנוע מודגש יש העדפה לסוג מסוים? האם צריכת הדלק משתנה?
 

מנחם231

New member
לפני שפורצת פה מהומה של בעד ונגד

אני שנים מתדלק ב98. גם היצרן שלך מורה לתדלק ב95 מינימום. כלומר 95 עולה על הצורך.
סידרתי לי הנחה משמעותית על ה98 ואני ממשיך.
כשאני מקבל רכב חדש הוא מתודלק 95 ולאחר מכן אני ממשיך ב98 .להגיד שיש הבדל גדול אני לא יכול להגיד אבל יש.
אישית אני ממליץ לעבור אם מבחינה כספית לא יעיק עליך. רצוי שתשמע מחברה בעלי רכב מאותו יצרן כמו שלך מנוע 2017 טורבו ולא "ממומחים " בעלי גטס.
 

חן 1111

Active member
ההבדל הוא בכושר העמידה של הדלק בלחצים שבתאי השריפה

דלק באוקטן נמוך מדי עבור דרישות המנוע יגרום להתלקחות מוקדמת/דטונציה, שמתבטאת בנקישות מתכתיות (צלצולים) ונזק למנוע. מעבר לזה אין לאוקטן הגבוה יותר שום יתרון.
כך שהכל מתחיל מדרישות המנוע והוראות היצרן. במנוע שצריך דלק 98 זה מה שצריך לתת לו. במנוע שצריך דלק 95 אין שום סיבה למלא 98.
במנועים מודרניים יש חיישן נקישות, שכשהוא מזהה נקישות (כתוצאה מאוקטן נמוך מדי או מסיבה אחרת) הוא גורם לאיחור ההצתה או לשינויים בהזרקה כדי למנוע את הנקישות. השינוי הזה גורם לירידה מסוימת בהספק המנוע. לכן יש נהגים שיישבעו לך שהם מרגישים הבדל בסחיבה בין דלק 98 (שהמנוע שלהם צריך) לבין 95.
 
לפי המלצת היצרן

ולא נותן שום דבר חוץ מעמידות להצתה מוקדמת. אם יש לך ברכב הצתה מוקדמת, אתה תוכל לשמוע את זה.
&nbsp
 

מנחם231

New member
התשובות ידועות

בכל אתר ניתן להעתיק את התשובה הזאת. גם בספר רכב שלי זה כתוב.מי שלא רוצה לשים 98 זכותו.לפני 10 שנים הייתה המלצה למהול נוזל קרור עם מי ברז.שנים אני מהלתי בניגוד להוראה עם מי מזגן או מים מזוקקים.והנה השנה ההוראה התחלפה למהול את התרכיז עם מים מזוקקים.אז איפה המומחים? נכנסתי עם רכב חדש לטיפול .וולוו s60 נתנו לי מחיר וביקשו תשלום עבור 4.5 ליטר שמן מנוע.אמרתי לבעל המוסך שהנתון לא נכון צריך להיות 6.5 ליטר הוא גיחך ואמר שבספר רכב כתוב 4.5.שילמתי וישבתי בחדר המתנה.הגיע המכונאי ואמר שמחשב הרכב כותב שחסר שמן.היה לו לא נעים לבקש תוספת תשלום. אמרתי לו שיש ספר ויש את המציאות.אינטרנט זה נחמד .
י י
 
למעלה