רוטציה לגלגלים

  • פותח הנושא ngn1
  • פורסם בתאריך

ngn1

New member
רוטציה לגלגלים

היי,
פנצ'ר מאכר המליץ לי לבצע רוטציה לגלגלים.
האם נכון לבצע רוטציה בין זוג הגלגלים קדמי / אחורי פעם בשנה ? שנתיים?
או שמדובר בעבודה בעיניים?

תודה,
טל
 

חן 1111

Active member
ממש לא עבודה בעיניים. זו המלצה של רוב היצרנים

וזה מכיוון שהצמיגים נשחקים שונה. בדרך כלל הקדמיים נשחקים יותר מהאחוריים. אז אם כל שנה, למשל, תחליף בין האחוריים לקדמיים, תהיה לך שחיקה יותר אחידה בין כולם.
כמובן, צריך להפעיל את ההיגיון. במשך שנה או שנתיים קורים דברים. לדוגמה אם בגלל פנצ'ר החלפת את הצמיגים הקדמיים, והם חדשים, אז אין סיבה לבצע רוטציה.
ועוד משהו, אם הגלגל ספר שלך הוא באותה מידה כמו יתר הגלגלים, אז רצוי לשתף גם אותו ברוטציה.
 

ngn1

New member
תודה רבה על התשובה. אפשר לקבל את ההמלצה ב - ק"מ? אנחנו

לא נוהגים כל כך הרבה בזמן האחרון
קניתי את הרכב לפני שבועיים והוא עדיין עם הצמיגים המקוריים.
הרכב עבר 27,000 ק"מ והוא דגם 2015
היום, לאחר שבוצע טיפול 30,000 וטסט, נאמר לי שהצמיגים בסדר גמור.
מה ההמלצה לרוטציה בק"מ ?
תודה,
טל
 

WarDog

New member
תעשה בכל טיפול של הרכב

ככה אתה מכושה גם מבחינת ק"מ וגם מבחינת זמן
 

ngn1

New member
השאלה גם האם כדאי כלכלית? רוצים על ההליך הזה

200 ש"ח שהם קצת פחות מחצי צמיג חדש
כמה "חיים" יותר (באחוזים) יהיו לצמיגים אם אקפיד על רוטציה?

תודה
טל
 

חן 1111

Active member
זה לא ממש מאריך את חיי הצמיגים

מקסימום בלי רוטציה תחליף שני צמיגים מוקדם יותר, ועם רוטציה תחליף מאוחר יותר את כל הארבעה.
כמו שכתבתי בהמשך, אני בכלל לא עושה רוטציה. אבל אם יש פנצ'ר, ואני כבר אצל הפנצרמאכר, אז אני מחליט לפי מצב כל הצמיגים אם כדאי לשנות את המיקום שלהם ואיפה לשים את הספייר.
 

enigo

New member
200 שקלים זו הגזמה פראית. על תיקון פנצ'ר, שכולל הרבה יותר

עבודה (חוץ מהפירוק וההרכבה של הגלגל מהרכב, מורידים את הצמיג מהחישוק, סותמים את הפנצ'ר ומאזנים) לוקחים 50 שקלים במקומות לא זולים. אז לקחת 50 שקלים לגלגל רק על פירוק מהרכב והרכבה? לא לעניין.
 
מאד חיוני ויתרה מזה

אם כתוב על הצמיג החיצוני בגדול OUTSIDE אז בד"כ יש לשים את הקדמי במקום האחורי בצד המנוגד [האחורי עובר ישר לפנים ללא החלפת צד]
זה כאשר מדובר על צמיג ספייר קטן מהשאר, אחרת אם גודל הספייר זהה לשאר אז ההוראות שונות כי יש לשלב גם אותו בסבב המסתובב...
 

חן 1111

Active member
מה קשור הצד החיצוני לצד על הרכב?

אפשר להפוך צד בין הקדמיים, או בין האחוריים, או כולם.
מה שכן צריך לציין, זה שאם מסומן על הצמיגים כיוון סיבוב אז כל צמיג צריך להישאר באותו צד של הרכב.
 
התכוונתי להפריד בין האסימטריים

בעלי כיוון סיבוב מוגדר (אין כמעט כאלה ברכבים סטנדרטיים) לאלה שהם אסימטריים ללא כיוון סיבוב מוגדר (שאלה הצמיגים במרבית הרכבים המודרניים הסטנדרטיים). לאלה התייחסתי בהמלצתי ולגבי אלה, המלצות הרוטציה מחייבות להחליף גם צדדים ולא רק קדימה אחורה. אבל, הרעיון לבצע רוטציה ככה שכל צמיג יבצע במהלך חייו "כל תפקיד"...

אם מסומן כיוון סיבוב והצמיג סימטרי אז כדי לבצע רוטציה מלאה בין הצמיגים יש צורך לפרק הצמיג מהג'נט ולהפוך כיוונים. זה עסק מייגע ומסובך ועלול להזיק לדפנות הצמיג. על כן זה לא מומלץ.
 

חן 1111

Active member
ולמה הוא צריך לבצע במהלך חייו כל תפקיד?

ממנים אותו אחר כך לרמטכל של הצמיגים?
האמת, ההמלצות היבשות אומרות להחליף צדדים כדי לדאוג לשחיקה אחידה. מניסיון, אין הבדל גדול בשחיקה בין הצדדים, ואם כן אז כדאי לבדוק למה.
אני כבר שנים לא מבצע רוטציה יזומה, אלא רק אם וכאשר יש פנצ'ר.
 


אם אתה לא עושה רוטציה בכלל אז לכל צמיג תהיה שחיקה שונה וזה הרי לא נחשב דבר חיובי.
בארץ ובחלקי העולם שההגה בצד שמאל השחיקה המקסימלית תהיה של הצמיג הקדמי הימני [ברכב עם הנעה קדמית]. הרי כשאדם צריך להחליף צמיג אתם תמיד ממליצים להחליף זוג באותו הציר, נו, אז אם לא תבצע רוטציה אז לאט לאט תקבל פער בשחיקה וזה כאילו החלפת רק צמיג אחד בציר הספציפי.
אני ראש קטן. בספר כתוב לעשות. זה נקרא לי הגיוני אז אני מבצע..
בכל טיפול שנתי במוסך אני מבצע. אני מוציא הספר ועובר עם המכונאי שמחליף הגלגלים לפי ההוראות שלי ולכן אצלי הגעתי למצב של שחיקת 4 הצמיגים באופן אחיד. שחיקה מלאה ללא יובש. האם זה לא אופטימלי ?
 

חן 1111

Active member
זה אופטימלי, אבל זה נדיר שמגיעים למצב אופטימלי

נגיד שיהיה לך עכשיו פנצ'ר שאינו ניתן לתיקון, אז תחליף זוג צמיגים וכבר יש לך זוג חדש וזוג שחוק. אז באותה מידה לא כל כך מטריד אותי אם הצמיגים הקדמיים יותר שחוקים מהאחוריים, כל זמן שכולם עדיין כשירים לנסיעה. אני יכול, כשהרכב נכנס לטיפול שכולל בלמים, להגיד למכונאי שיחליף בין הקדמיים לאחוריים. לא יעלה כלום. ואפילו את זה אני לא טורח לעשות. אני משנה מיקום רק כשיש פנצ'ר. ואני כמעט לא רואה הבדל בשחיקה בין צד ימין ושמאל.
ולדעתי זה הפוך. אם כבר אז הצמיג הקדמי בצד הנהג נשחק יותר.
 

haimgds

Member
להזכירכם, בכל טיפול קטן הגלגלים מפורקים כדי לבדוק את הבלמים,

אז אני מבקש להחליף בין הזוג הקדמי לאחורי על הדרך.
 

enigo

New member
תיקון קטן - אמורים להיות מפורקים

יותר מפעם אחת ראיתי שלא פירקו גלגלים וכששאלתי איך ומדוע הסבירו ש"ברכב הזה אפשר לבדוק בלמים גם בלי לפרק גלגלים".
מכיוון שהיה מדובר במוסך ליסינג ברוב הפעמים, לא טרחתי להתווכח על מה צריך ומה אפשר. בפעם היחידה שזה קרה במוסך שבו אני שילמתי - פשוט לא חזרתי אליו (גם בגלל עוד כמה שטויות שהוא עשה ולא מצאו חן בעיני).
 
לפעמים כשהרכב מורם בליפט אפשר באמת לבדוק

רפידות ודיסק ללא פירוק הגלגל,
אבל אם אתה רוצה רוטצית גלגלים תגיד להם ישר ובנימוס. הם היו עושים לך ברצון [או לא ברצון רב אבל היו עושים].
במקום להעלב [לא לחזור אליהם זה מותר לך] או במקום רק להעלב, עדיף לדעת להיות אסרטיבי ולקבל את השירות הטוב שאתה משלם עבורו. במילים אחרות אין הגיון לצאת עצבני כי לא החליפו לך את הגלגלים כי את זה הכי קל לפתור.
 
למעלה