רכב מתחמם בעמידה

רכב מתחמם בעמידה

הרכב שלי מתחמם יתר על המידה (כמעט קו אדום) כאשר אני עומד בפקק.
כאשר אני ממשיך לנסוע האוטו מתקרר.
מה עשויה להיות הבעיה ?
תודה.
 

enigo

New member
אלו בדרך כלל סימנים קלאסיים של בעיה במערכת המאווררים

או במאוורר עצמו (מנוע לא תקין, לא מגיע חשמל) או ביחידת הפיקוד עליהם.
 

enigo

New member
לא סביר. עובדה שיש מספיק נוזל קירור כאשר הרכב נוסע...

מה ההבדל העיקרי בין רכב נוסע לרכב עומד? זרימת האוויר. המאוורר אמור לייצר זרימת אוויר כשהרכב עומד. כך שאם הבעיה מופיעה רק כשהרכב עומד/נוסע לאט, כנראה שיש בעיה עם המאוורר.
קל ופשוט מאוד לבדוק את העניין - כשאתה חוזר הביתה מהעבודה, במקום לכבות את האוטו תן לו להמשיך לעבוד בסרק בחניה (אם החניה שלך תת-קרקעית, חנה ברחוב איפשהו) ובדוק האם המאוורר נדלק מתי שהוא. אם לא - זו הבעיה שלך. אם כן - עדיין יתכן ורק מאוורר אחד עובד (יש מכוניות עם שניים) או שהוא עובד רק במהירות הנמוכה (יש מכוניות שבהן יש מהירות נמוכה וגבוהה).
בכל מקרה, קל לבדוק האם חסר נוזל קירור, ולבטל את האופציה הזו.
 

selalerer

New member
עוד אפשרויות:

יש לעיתים רדיאטור קטן נוסף של המזגן עם מאוור משלו. המאוורר הזה אמור להידלק כאשר המזגן פועל או שהמנוע מתחמם יתר על המידה.
&nbsp
אם הוא לא פועל, אז הרדיאטור של המזגן מתחמם ומחמם את הרדיאטור הראשי והמאוורר הראשי לא תמיד מצליח להתגבר על זה.
&nbsp
אפשר לבדוק את זה ע"י השארה של הרכב פועל עם מזגן כבוי בהשוואה לעם מזגן דלוק ולראות אם יש הבדל בהתחממות.
&nbsp
עוד אפשרות זה שהכונס אוויר של המאוורר לא יושב טוב במקומו. זה גם משפיע על יעילות האיוורור.
&nbsp
עוד אפשרות זה שהרדיאטור מעט סתום מלכלוך או לא מאה אחוז אטום. עם רוח חזקה בנסיעה זה מספיק טוב אבל בעמידה לא.
 

Agent5

New member
לפעמים זה ווסת מקולקל

קרה לי פעם שהיה לי ווסת מקולקל, הוא אמור להסגר בהתנעה על מנת לאפשר למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה ואז להפתח ולאפשר לנוזל קירור מעבר. משום מה אצלי הוא הפסיק לעבוד נכון. לא יודע כמה זה קיים ברכבים, במקרה שלי זה היה פיאט.
 

חן 1111

Active member
קוראים לזה תרמוסטט, ובדרך כלל התופעה תהיה הפוכה

אם הוא פתוח מעט מדי, תהיה התחממות דווקא בנסיעה מהירה ולא בעמידה. אם הוא סגור לגמרי, תהיה התחממות בכל מצב.
 

Agent5

New member
לי קרה מצב שונה

הוא נשאר במצב פתוח מספיק שבנסיעה מהירה (שיוט בכביש מהיר) המנוע דווקא התקרר, המד חום ירד מהאמצע לשליש ורבע ואז בעמידה עלה. אתה צודק, זה ניקרה טרמוסטט אבל יש לו מכלול עם ווסת למי קירור. תסלח לי, יורד מהארץ כמוני ששוכח מילים לועזיות בעברית.
 

enigo

New member
זה מוזר, כי בנסיעה - גם בשיוט - המנוע מייצר יותר חום מאשר

בסרק. ההבדל בכושר הקירור (עקב זרימת אוויר) לא אמור להיות משמעותי אם המאוורר תקין.
 

Agent5

New member
באמת?

הייתי חושב שהקירור הפסיבי בנסיעה יעזור לרכב, גם בנסיעה הסל״ד של המשאבת מים יעלה וגם אם התרמוסטט פתוח חלקית (אבל לא יכול להסגר) יאפשר ליותר מי קירור לעבור. בסרק המשאבת זמן/מים זורמים יותר לאט והקירור אקטיבי היחיד עליו הרכב יכול להשען הוא המאוורר רדיאטור. לפחות ככה זה היה אצלי.
 

enigo

New member
המאוורר מזרים די הרבה אוויר דרך הרדיאטור. רכב תקין לא יחרוג

מהטמ' המותרת גם אם תעמוד במקום ותריץ את המנוע כך שהוא ייצר יותר חום.
לגבי משאבת המים - יש בזה משהו. אולי באמת במצב כמעט סגור של הטרמוסטט אז בסל"ד סרק המשאבה לא מצליחה להזרים מספיק מים דרך המערכת. אבל עדיין ברוב המקרים שפגשתי המצב היה הפוך.
 

חן 1111

Active member
ההיפך. בנסיעה אמנם הסל"ד של משאבת המים עולה,

אבל הפתח הצר בתרמוסטט לא מאפשר ליותר מים לזרום, כך שהמנוע מייצר יותר חום, אבל המערכת לא יכולה לסלק אותו. במציאות הרדיאטור יהיה קר והמנוע חם.
בעמידה סל"ד המשאבה נמוך, וממילא צריך להזרים פחות מים כי צריך לסלק פחות חום.
 
למעלה