התייעצות לגבי רכישת מיני ממודל 2011-2012

  • פותח הנושא Ivgi
  • פורסם בתאריך

Ivgi

New member
תודה שהערת את תשומת ליבי לזה

לא שמתי לב.
אני רואה שיש קפיצת מחיר משמעותית בין דגמי ה 2013 ל 2014.
ייתכן אם להיות מחושבים מעט, זה לא כל כך רע כיוון שזה מאפשר לרכוש מכונית לא מאוד משומשת במחיר טוב רק כיוון שבשנה לאחר מכן הדגם התעדכן.
&nbsp
בדקתי את המחיר בשנית ודגמי 2012 וה 2013 עולים כמעט אותו הדבר ביד 2. די מדהים. יש פה איזה כשל שוק.
אז ההליכה על i10 מאפשרת לי לרכוש רכב משנת 2013 עם קילומטראז' נמוך.
אולי בכל זאת, למרות החסרונות יש פה בעצם יתרון משמעותי.
 

Ivgi

New member
כנראה נתפסתי משום מה על ה i10, אז אני משכתב פה למטה

ישנו הפרש במחיר בין דגמי ה 2012 וה 2013 של ה i10.
ועם ה 2013 אני מתקרב לגבול העליון של התקציב, ואם אתה אומר שהפיקנטו עדיפה אז הכל מצריך חישוב מחדש.
אני אקח מזה קצת הפסקה. את הרכישה אוכל לבצע רק בחודש הבא, בכל מקרה.

אני עדיין זוכר שאהבתי את הפנדה מבחינת מימדים ושהיא היתה זולה יחסית.
ה 108/C1 קטנות ואני חושש שלא יתאימו במצבים מסויימים, אז אני מוריד אותן מהרשימה.
ה i10 משנת 2012 היא די טובה. לא טובה כמו זו של 2014. היא מזכירה את הפנדה, אבל עם שרשרת טיימינג וכנראה אמינות טובה יותר. גם המחיר דומה לפנדה, אז כנראה שה i10 מנצחת מבחינתי.

אז לסיכום, כנראה שהשאלה היא האם ללכת על i10 או לעלות לדגם טוב יותר ולשלם יותר.
 

enigo

New member
אני זוכר השוואתי גם בין ה-i10 הישנה לפנדה, שהתפרסם בזמנו

ב'אוטו'. אולי הם העלו אותו גם לאתר שלהם - שווה לחפש.
לטעמי הפנדה היא הכי "מכונית" בקבוצה הזו בשנים ההן - תא נוסעים הכי נעים, מנוע חלק וגמיש יותר, נוחות נסיעה עדיפה.
 
זה עניין של preferences

מאד סובייקטיבי הדבר הזה
מנוע חלק וגמישות. בגיר ידני לי לא מפריע לשחק יותר בגיר אם זה נותן יותר ביצועים בפרט במנועי צ'וקום בוקום דהיינו מנועי הספק צנוע...
אני זוכר שהפנדה 1.2 עם 4 צילינדר, והספק 60 כס
האם אכן צנוע כ"כ ?

עם כל הנתונים הללו, אפשר איכשהו להסתדר רק בזכות גיר ידני.
 

enigo

New member
דווקא עם גיר ידני גמישות מנוע חשובה יותר לדעתי

כי התשלום על מנוע לא גמיש הרבה יותר בולט.
לפנדה לאורך השנים היו כל מיני הספקים ממנוע ה-1.2 ל' - 60, 65 ונדמה לי שגם 69 כ"ס. לא זוכר כמה היו באותה שנה.
 
אני מאד נהנה להעביר הילוכים

כנראה אינני נהג טיפוסי...

אבל לגבי הפנדה גם 69 על מנוע 4 צילינדר 1200 זה די מעט.
הפיקנטו שלי מנוע 3 צילינדר נפח 1.0 מייצר 69 כס. את המספר הזה אני זוכר בוודאות.
כמדומני שפיקנטו 4 בוכנות מנוע 1.2 מייצר 87 כס (?)

אם כי להגנת הפנדה אני זוכר ב3 הימים עם הפנדה ממאלפנזה ועד לאיזור בולוניה ואח"כ בחזרה באוטוסטראדה הייתי בין הראשונים. מאד נהניתי עם הרכב. באוטוסטראדה עקפתי 99% מהרכבים שם. האיטלקים יודעים מצויין לנהוג ואני מניח שרוב האיטלקים פחדו שם מהחוק מלהתפס מעל למהירות המותרת. לדעתי הרוב נסעו 120-130
עם הפנדה נהגתי כנראה סביב 140-150 אבל התנועה זרמה היטב וכמובן מידי פעם היה איזה פרארי ודומיו שנעלמו במהירות הקול...
 

enigo

New member
69 כ"ס זה 69 כ"ס - מה זה משנה מאיזה נפח? זה לא יכול להיות

קצת בפנדה והרבה בפיקנטו...
 

Agent5

New member
היה לי פנדה שנת 2011

מאוד אהבנו אותה, אכן 69 כ״ס אבל בגלל ה2 שסתומים לצילנדר סיפר מומנט טוב. הרכב יחסית קל ולא הייתה לי בעיה לנהוג בעליות לירושלים על 443 במהירות טובות בלי מאמץ יותר מדי. המנוע והגיר נחשבים די אמינים בפנדה. הוא אולי קצת קוביה אבל זה גם יתרון, יש לו די הרבה מקום והתניידנו אני, האישה ו3 ילדים לאילת עם ציוד תינוקות ומזוודה ותיקים בלי יותר מדי בעיה.
 
גיר ידני או אוטומט ?

וגם, מתי היה לך הרכב שנת ייצור 2011 ? האם זה היה ב2011 עת היה חדש ? או שזה היה השנה והמדובר ברכב בן 6 שנים ?
 

Agent5

New member
ידני

אני לא יודע אם בכלל אז הייתה אפשרות של אוטומט. זה היה הדגם האחרון לפני המתיחת פנים שעשו לפנדה. הזמנתי אותו עם סאן רוף גם, צבע אדום, האמת הוא היה ממש חביב. אז כמו שאתה מבין קנינו אותו חדש אבל נאלצנו למכור לרילוקציה.
 

enigo

New member
תגיד, איך המנוע של הפנדה ביחס לקאמרו? אצל מי המומנט

זמין יותר?
 

Agent5

New member
אמממ..


טוב נו, התשובה ברורה אבל הכל באופן יחסי. כהשוואה למתחרות בקטגוריה באותה התקופה הפנדה אומנם היה נחות בכ״ס אבל המספר הזה של כמה כ״ס מאוד מטעה, לא מעניין אותי כ״ס ב5.5 אלף סל״ד בתחום מצומצם מאוד בסקאלה כשהמנוע כבר צורח. בקטגוריה הזאת, רכב שיוציא שיא מומנט בסל״ד נמוך יהיה הרבה יותר טוב ליום-יום גם אם חסרים לו איזה 10 כ״ס לעומת המתחרה.
 

enigo

New member
וואלק לאן התדרדרנו אם לא ברור ששאלה כזו היא בדיחה...

אין, היום בלי אייקון - אנשים לא מבינים שמדובר בבדיחה, ולא יעזור כלום!
 

מנחם231

New member
I10

מכל הכותבים היחידי שהיה בעלים i10 זה אני.אמנם הרכב נקנה עבור הבת אבל את הבעיות "אכלנו"שנינו.עוד בקבלת הרכב נתגלתה בעיה חשמלית ולקח שבוע עד שתוקנה.לאחר מכן התגלתה תקלה במערכת הדלק והרכב היה אצל היבואן כשבועיים.התיקון לא הצליח והרכב דתה דלק כמו אלכוהוליסט.חלק מהבעיות הבת הסתירה ממני כדי לא לגרום לי עגמת נפש.איכות ההרכבה עלובה כי הרכב בא מהודו.לאחר לחץ עשיתי טרייד לi20. מי שממליץ על הרכב בדגם הקודם אין לו מושג.
 
שים לב שהצרפתיות הן 2 מושבים

מאחור ולא 3
לעומתן הפיאט 3 מושבים מאחור.
ובכלל מכוניות מיני יש כאלה שהן 2 או 3 מושבים מאחור. אם זה רלוונטי עבורך אז שים לב.
 

enigo

New member
הפנדה לא יותר מרווחת מהפונטו, אם הבנתי נכון את מה שכתבת

אגב, יש ברשת לא מעט מבחנים שמשווים את הפנדה לסיטרואן או לפיג'ו 107 (שזהה לה. ה108 זה הדור המעודכן). שווה לקרוא. מבחינת הספק, הפונטו תהיה הכי חלשה, הפנדה והסי1 די דומות.
לא רק המנוע בסי1 של טויוטה, אלא גם תיבת ההילוכים, מערכת החשמל - בעצם כל המכניקה.
 
למעלה