שאלה קשה למביני ענין.

lseugy

New member
שאלה קשה למביני ענין.

שאלה קשה למביני ענין.
נתונים:
פיאט פונטו גרנדה 2008 מנוע 1200 (מצב חבל"ז), גיר ידני.
נסיעה ב-90 קמ"ש, נהג בלבד, ללא מטען, מישור.
אפשרות נוספת - נסיעה ב-80 קמ"ש באותם תנאים (אני לא סתם מכניס את הנתון הזה. בדקתי בשתי המהירויות).
כמה, בערך, צריך להראות מד סל"ד (טורים)?

ולמה אני שואל? באוטו הזה אחרי טיפול, כולל החלפת חגורת טיימינג ומותח, נדמה לי שהטורים גבוהים מדי. אני לא נסעתי באוטו הזה כבר כשנה ולא בטוח אם אני זוכר נכון מה היה המצב כשאני נהגתי בו. הוא אצל הבת שלי אבל לקחתי אותו לטיפול כללי כולל טיימינג (אחרי 4 שנים ובערך 90000 ק"מ. קצת פחות). בדקו לי כמה אנשי מקצוע – חלקם ללא קשר ביניהם, גם בעזרת כמה מחשבים, ממש בדקו בדקדקנות, כולל בדיקה פיזית של הרכבת הטיימינג. לא גילו תקלה כל-שהיא. אחד הבודקים עבד במוסך פיאט כמה שנים והוא ממש ידען (כיום עובד במכון רישוי).

נתונים נוספים:
פלגים אוריגינליים חדשים. בדוק. הוחלפו פילטרים ושמן.
לחץ אויר בצמיגים תקין.
צריכת דלק ממוצעת כללית (חושב על פי נתונים ממחשב הרכב): קצת יותר מ-14 לליטר.
צריכת דלק במהירות 90 במישור (על פי נתונים ממחשב הרכב) - 20 ק"מ לליטר.

אני בכוונה לא כותב מה המצב הסל"ד כרגע כדי שדעתכם לא תהיה מוטה או משוחדת. זה יבוא אחר-כך.

תודה לכל המסייעים והמגיבים.

שבוע טוב.
 

מנחם231

New member
אני חושב שבמהירות

80 קמ"ש הסל"ד צריך להיות בסביבות 2000. ב90 קמ"ש 2100 סל"ד.
 

the annonymous

New member
בגיר ידני היחס בין המהירות לסל"ד לא תלוי בכלום חוץ מההילוך

גם אם תדומם את המנוע ותוציא לו את הפלאגים עדיין במהירות נתונה הסל"ד יהיה נתון וזהה למה שהיה לפני כן.
 


 

lseugy

New member
תודה למשיבים עד כה. עדיין מחפש תשובות נוספות אם אפשר.


 

lseugy

New member
לא קיבלתי תשובות נוספות, אז אני מניח שזהו זה. אני חייב לכם-

מה שקורה ברכב שלי (פיאט פונטו גרנדה 2008, מנוע 1200, גיר רגיל) ב-80, מישור, נהג בלבד, ללא מטען, הילוך חמישי - 2500 סל"ד.
ב-90 - 2800 סל"ד.
אני גם נזכר שבעבר מצא חן בעיני שבמהירות 90 כשמיכל הדלק מלא - כל המחוגים עומדים באותה זוית: מד טורים, מד חום, מד דלק ומד מהירות. אז אני מניח שזה מצב תקין והטעות היתה שלי (חשבתי שהטורים גבוהים מדי).
אגלה לכם שמזל שלי שטעיתי. כשהחליפו לי את הטיימינג כנראה שהמותח החדש לא היה תקין או שלא הורכב כראוי. בפעם השניה שהגעתי למוסך, פרקו כדי לבדוק וראינו שהחגורה היתה חרושה לגמרי בכל היקפה בגלל משהו במותח או ליקוי בהרכבה. לא יודע - אבל החליפו שוב (ללא תשלום).
תודה רבה לכל המשיבים.
 
איפה ivgi? שיקרא את זה !

הסיפור שלך מדגים את פוטנציאל הנזק מרצועת התיזמון.
&nbsp
הפטנט הזה מעולה אבל כשזה בא בקורלציה למכונאי ארצינו אז זה נעשה פרוצדורה עם הרבה סכנות. יש מסה קריטית של מכונאים שלא מצליחים לתת מענה מקצועי הולם וזה מאפיל על החלק היותר איכותי כי לא ניתן לדעת למפרע אם "זכית ונפלת על צדיק"...
 

מנחם231

New member
אני חושב.

רצועת תזמון אם לא הורכבה נכון לא היית יכול לנסוע. ואני אומר לך שוב הסל"ד ברכב גבוה קצת.
 
לא מנחם. החגורה נתנה תזמון טוב

החגורה נתנה תזמון טוב והמנוע עבד בסדר, אבל נגרם לה בלאי מואץ ביותר ואלמלא היו בודקים את זה, היתה נקרעת והנזק היה גדול ורב...

יתרה מזה, מרבית הכשלים זה לא עקב תיזמון לא נכון אלא משהו מסביב שדופק את התיזמון מוקדם מהצפוי. לפעמים אחרי חצי שעה מהטיפול.
כבר בטיפול מסובבים ביד את המנוע ורואים שהכל יושב בסדר אבל כאן צריך פדנטיות נוספת לראות שהמותחן יושב יציב שלא יתפרק אחרי חצי שעה או אחרי יומיים "לפתע פתאום"...
 
למעלה