מיצובישי אטראז'

motidov

New member
מיצובישי אטראז'

בשיטוט ברשת הישראלית,מסתבר שמדובר במכונית רועשת-רועדת-עשויה מקרטון במקרה הטוב-פלסטיקה זוועתית-מסוכנת לנהיגה ומה לא בעצם....למרות הכל רכשתי אחת לאשתי.היה מבצע החודש.
כשאספתי את המכונית,ציפיתי לגרוע מכל.מודה שאפילו לקחתי את קסדת הקטנוע שלי לכל צרה שלא תבוא.
ההפתעה הייתה יותר מעצומה.נהגתי משרוני מוטורס באזור התעשיה קרית שמונה, לצפת.מצפת נסעתי עם חבר לנחף (המכונית שלו הייתה שם במוסך),חזרתי מנחף לצפת.נכון.אני רחוק מלהיות "נהג שודים".המכונית לא מרעישה יותר מהפיאט קובו שלי-יש רעד ממש לא מורגש בעמידה כשההילוך בגיר הרציף משולב.הגיר חלק ומגיב היטב-המנוע בהחלט מספק.המזגן בסדר גמור.המכונית מתנהגת בצורה צפויה לחלוטין.נוחה לגודל שלי (120 ק"ג-1.85) יושבים גבוה.מאחור הושבתי את החבר ואת בנו.הם היו מרוצים מהמרווח.מבחני הדרכים של העם היושב בציון ובעיקר עדר הטוקבקיסטים עם ה"זבל של אוטו",ושאר ירקות,מלמדים לפחות אותי, שכל מה שהישראלי המצוי אומר או כותב,צריך לעשות בדיוק ההפך(:)
לדעתי העניה,המכונית בהחלט שווה את המחיר ויכולה להוות אלטרנטיבה מוצלחת למי שמחפש תת משפחתית עם תא מטען גדול וחלל סביר (המכונית צרה),במחיר שפוי שמשאיר עודף לביטוח מקיף בפחות מ100000 ש"ח.
 

enigo

New member
דיסוננס קוגנטיבי הוא מנגנון חשוב במנטליות האנושית

כזה שמאפשר לאדם להרגיש טוב עם בחירה שעשה, גם אם היא גרועה.
אתה משווה את הרכב לקובו - רכב מסחרי מיושן וחלש (ועם ציון בטיחות עלוב) - ומגיע למסקנה על סמך ההשוואה הזו. נו, שויין - היית יכול לבוא אלי, לקחת סיבוב על רנו 4 של שכן שלי, ולהיות אפילו עוד יותר מאושר מהקניה שלך...
מעשית - זו המכונית הכי חלשה בקבוצה שלה, זו המכונית עם התנהגות הכביש הכי עלובה בקבוצה שלה (ולאור אזור המגורים שלך - אני בכל הכנות מקווה שלא תאלץ לבצע איתה תמרון חירום מתישהו. ואגב, הבלמים מתחממים מהר, אז שים לב), עם רמת פלסטיקה מהעלובות ביותר שקיימות היום בשוק הישראלי והרשימה רק ממשיכה. אה, כן, גם רמת הבטיחות שלה, כפי שנמדדה במבחני ריסוק, עלובה. רק שתדע.
הדרישות שלך בתחום המוטורי נמוכות? מעולה. כבר מזמן נאמר שהמפתח לאושר הוא דרישות צנועות. אבל זה לא אומר שמדובר באוטו טוב, או אפילו סביר. סע בקקטוס - רכב נוסף שעולה 100,000 שקלים, חדש - ותגיד לי אם אתה לא רואה הבדל עצום באיכות הרכב, בכל פרמטר. וזו לא הדוגמא היחידה.
אפילו הצבא, שקשה להאשים אותו באכפתיות גדולה מדי לתנאי השירות של המשרתים בו (לפחות הזוטרים), החליט "לשבור חוזה" ולהפסיק את רכישת האטראז', למרות מחירו הזול. תסיק מזה לבד את המסקנות.
 

motidov

New member
אני נוהג מ1985

עברתי כבר כמה וכמה רכבים.אתה, יחסית לישראלי המצוי,כתבת עוד ברחמים על הרכב(:)
מסיק את המסקנות ונהנה מכל שניה.
עכשיו סיפור ישראלי שמזכיר קצת את מה שכתבת לקינוח.
ב1996-רכשתי מהסוכנות בירושלים (גרתי אז שם),פיאט פונטו 75S.אז, היה מדובר בחידוש גדול.העיצוב הפנימי והחיצוני היה חדשני לשנים ההם.הצבע היה מטאלי.עודי נוהג בחדווה את הקילומטרים הראשונים,עצרתי אז בחנות לחומרי בניין בתלפיות.
הרכב היה עוד עם הניילונים.בחור נחמד בהה בי וברכב הנוצץ."למה לא התייעצת לפני שקנית" הוא גער.יש לי את הרכב 8 חודשים אמר הבחור,הקלאץ' הלך-הטמבון מתפרק-הרכב מתחמם-ההילוכים נתקעים!! איך לא מתייעצים קודם??
הרגשתי איך הדם אוזל מפרצופי כלפי מטה.
מיותר לציין,שהפונטו נסעה 4 שנים.שירתה אותי נאמנה 90000 קילומטר,בשנת 2000,קניתי שוב פונטו.הפעם,היה גם הגה כוח.
אני קורא אנגלית.בארצות הברית למשל,אותה מכונית שנמכרת תחת השם G4,מצליחה שם לא רע בכלל.העם שם ברובו הגדול,כותב את מה שכתבתי כשפתחתי את השירשור.הוא (העם),בהחלט צודק.
אנחנו, ישראלים מתוקים.אם לא נהיה עדר, לא נהיה "העם הנבחר".
שום דבר לא יתחמם-לנהוג בזהירות ולפי החוק.ההנאה מובטחת(:)
 

enigo

New member
אני אוהב סיפורים על חו"ל, יש בהם תמיד ניחוח של אקזוטיקה וקצת

פרובינציאליות, איך שם יודעים יותר טוב מאיתנו, אנשי הספר.
אבל רק כדי להעמיד דברים על דיוקם - המיראז' G4, כמו שהדגם נקרא שם, זוכה לכוכב אחד(!) מקאר אנד דרייבר, אתר לא מחמיר במיוחד בדרך כלל. בפתיחה של הכתבה על הדגם מדברים על זה שבשלל רשימות "המכוניות הגרועות ביותר שנמכרות בארה"ב" יש קונצנזוס כללי לגבי ה-G4 בקטגוריה שלו...
אז לא יודע איזו אנגלית אתה קורא. אני מניח שאם מתאמצים מספיק אפשר למצוא אנשים עם דיסוננס קוגנטיבי גם בארה"ב. זו תכונה אנושית, לא ישראלית...
ומצטער, לנהוג בזהירות שלא יתחממו הבלמים זה כל כך שנות השבעים. מקסימום השמונים. ברכב של שנות האלפיים בלמים לא אמורים להתחמם אלא אם מתעללים בהם. אבל זו בדיוק הבעיה עם האטראז', רכב שנוצר עבור שווקי עולם שלישי ורק בטעות הגיע לשוק המערבי - זה רכב בסטנדרטים של שנות השמונים. מבחינת ביצועים, מבחינת עידון, מבחינת התנהגות כביש והכי גרוע - מבחינת בטיחות.
מדובר ברכב שהוא נחות מכל רכב מודרני שנמכר בארץ בכל סעיף אפשרי פחות או יותר. עצוב שיש כאלו שמתפתים למערכת המולטימדיה והמחיר (שבעצם לא ממש זול כשבודקים אותו מקרוב). לא מפתיע שאלו שעשו שעשו זאת משכנעים את עצמם שעשו עסקה טובה. דיסוננס קוגנטיבי, הוא עניין חזק מאוד.
 
תהנה ושיהיו רק נסיעות שמחות

ישנם תחומים מסויימים שבהם אנו הישראלים טובים מאד. אבל, יש אחרים שבהם אנו בינוניים או חלשים.
אבל, אנו הישראלים עם נחות בהיבט המוטורי. נחות מעין כמוהו ולפיכך אין לך מה ללמוד מהם כהוא זה בנושא התנהגות הרכב או מאפייני הנהיגה בו או חוות הדעת מרכב זה או אחר.
אין להם הבנה לא כיצד נוהגים נכון, לא כיצד שומרים על הרכב, לא כיצד מתחזקים אותו וכמובן אין להם כל תקשורת זה עם זה על הכביש.
ועל כן מה שחשוב להם זה בעיקר צבע הריפוד...
אל תשכח תכונה מוטורית נוספת בה אנו הישראלים מעולים: לצפור זה על זה בפקק הצפוף. צופר משמע אני קיים (גם אם תקוע היטב בפקק)
 

enigo

New member
אתה יודע מה עוד מאפיין ישראלים? הצורך בהלקאה עצמית והשפלה

עצמית. למשל בתחום המוטורי. אנחנו אולי לא אלופי העולם בתחום המוטורי, אבל בהחלט לא בקצה הרשימה (ואגב, מאין - לא מעין). דבר פעם עם בעלים של חברת השכרה בחו"ל על סינים או קוריאנים ויכולת הנהיגה שלהם כפי שהיא באה לידי ביטוי בנזקים לרכבי ההשכרה...
&nbsp
או שעשה משהו אחר, שאני יודע שמנוגד לאיזה שהוא צו מצפוני עמוק אצלך - נסה לנהוג על האטראז', ואז, על סמך ניסיון אישי וידע אמיתי, תגיד לנו מה דעתך עליו ועל איך שהוא נוסע, פונה, עוצר וסתם מתנהל.
 
יכולת הביטוי שלך בעברית מרשימה

וכמובן תודה על התיקון של השגיאה באיות שהגיע כמעט יש מאין
כלומר לא הייתי מודע שהייתה לי טעות למרות שלאחר שתיקנת אותי אני מכה במצחי ואומר לעצמי "הו כמובן, איזו טעות מביכה"
&nbsp
יש לך עברית משובחת וכל הכבוד לך על כך.
אינני מלקה או משפיל אותנו הישראלים (אתה בוודאי זוכר כי אני בניגוד אליך, איש ימין. אנו אנשים גאים בארצם ובמורשתם ואינני רוצים להיות ככל הגויים...) אבל הביקורת שלי בעניין המוטורי היא כמובן מוצדקת ולא ארחיב בעניין הזה כעת. תמוה בעיניי שאתה מתנחם בעובדה (שכלל לא בטוח שהיא נכונה) שהסינים אולי גרועים מאיתנו בנהיגה. גם אם זה נכון, זו היא נחמת שוטים. לא מתאים לך!
&nbsp
לגבי האטראג', הסתפקתי בעובדה שהרוכש מאושר. אינני מכיר את רכבו והוא שילם כ100,000 לפי מה שאני מבין ממך. זה לא מעט. שוב מדגים את הקנס שנאלץ לשלם מי שלא מסתדר עם 3 דוושות.
ולידיעתך לא התכוונתי לדברי הביקורת שלך. אתה בד"כ נחשב בעיני כבר-סמכא בתחום המוטורי. אבל מרבית עם יישרואל הוא בעיניי מאד נחות מבחינה מוטורית ולכן אינו מהווה דוגמה לכלום.
דווקא צהל הוא דוגמה רעה. כי קונה לחייליו רכב אאוטומטי וזה מעיד שגם מקבלי ההחלטות לא יודעים מהי נהיגה.
 

enigo

New member
הו... אבל אתה טועה, יקירי. אמרת משהו שיש לו משמעות מאוד

פשוטה "נחות מאין כמוהו". משמע "הכי נחות". לכן מספיק שיש ולו עם אחד שנחות יותר בהיבט האמור, כדי להפריך את טענתך. מכיוון שיש עם כזה, ואפילו די גדול - ותאמין לי, הנהגים הסינים (ולחלק גדול מהם, אולי רובם, אין בכלל רשיון) גורמים לנהג הישראלי הממוצע להראות כמו שומאכר בשיאו - טענתך הופרכה.
לגבי הקונה - אמרתי גם לו, הסוד לאושר הוא דרישות נמוכות. ולכן - מאחל לו אושר וסיפוק מקנייתו. אבל עדיין צריך להזהיר את מי שאולי יקרא את ההודעה שלו ויחשוב שהאטראז' הוא רכב סביר, או כזה ששווה את מחירו.
 
את הנהגים הסיניים איני מכיר אבל

אבל, נעזוב רגע אותם, מה דעתך על שכניהם שמדרום: הנהגים התאילנדיים. בהשוואה לישראלים, כן?
&nbsp
אגב, ההיית בסין? מהיכן הידע לגבי הנהגים הסיניים? או, ממי שמעת?
 

enigo

New member
לא הייתי בתאילנד מספיק כדי לחוות דעה. בסין הייתי.

אבל את הדעה עליהם כנהגים ונטייתם להיות מעורבים בתאונות גיבשתי - כמו שרמזתי בהודעה המקורית - מניסיון של מכרים שניהלו סוכנויות השכרת רכב באירופה. הם ציינו את הסינים והסינגפורים כלקוחות מאוד מועדים לתאונות, ותאונות מהסוג שמעיד על כישורי נהיגה נמוכים - למשל לעוף מהכביש בסיבובים.
 

מנחם231

New member
אטראז'

רכשת רכב בשעה טובה ואתה מרוצה.מה דחוף לך לקבל חוות דעת פה? יש כאלה שאין רכב טוב בנמצא ועל כל רכב יש להם ביקורת. ויש כאלה שרואים את הדברים הטובים בו.אתה מרוצה זה מה שחשוב.ממליצים פה על רכבים שלא הייתי מתקרב אליהם עם מקל אז מה?
 

motidov

New member
פורום מכוניות

באים דווקא לקבל חוות דעת?? שיתפתי את תחושותי. אני רואה שעצבנתי משום מה את אניגו.לא התכוונתי(:)
היום,נסעתי מצפת לחיפה.השארתי את הקובו-לקחתי את האטראז'.בדרך חזור,נזכרתי בפורום.האווירה באטראז',הייתה קרירה ונעימה. הרכב מטפס בקלילות את העליות לצפת.ה"רעש" מקביל בערך לc3 פיקאסו שהייתה לי (בנזין רובוטי).
ניתן לשוטט באתרים בחו"ל-יש בהחלט חוות דעת טובות.
הבלמים לא מתחממים-הרכב נעים וצפוי.צריך קצת להתרגל להנעה ללא מפתח.כל פעם שאני נכנס,אני דוחף יד לכיוון של ה"אין מפתח".חוץ מזה,כמה שבאמת ניסיתי,לא מצאתי דבר חריג במכונית.אין לי מושג לגבי האמינות בעתיד.במחיר הזה-כאשר הכל כבר בפנים כולל בקרת שיוט-מובילאי-חלונות כהים מהחברה מאחור-מערכת connected car נשלטת מההגה,גיר רציף חלק ומנוע שסוחב בקלות את המרכב הקליל,מדובר בעסקה מנצחת. מנצחת לדעתי יותר בישראל,מוכת המיסים.
האטרז' נוסע, פונה, עוצר וסתם מתנהל בצורה שיגרתית.לא מדובר במרצדס.הרכב בהחלט שווה את מחירו(:)
 

enigo

New member
לא יודע. אני מניח שבחברות הליסינג ידעו לענות על שאלה כזו

אני מעולם לא התעניינתי באטראז' כרכב משומש.
כאשר נקודת ההשוואה שלך היא קובו - רכב מסחרי עם מנוע בנזין עתיק (של פיג'ו 205!), אז כנראה שאפילו אטראז' מצליח להבריק מבחינת ביצועים. אבל 80 כ"ס הם הרבה מתחת למקובל היום בקטגוריה הזו - ועובדה שבכל כתבה, בארץ ובחו"ל, יש ביקורת על הביצועים.
לא "עצבנת" אותי - סע ותהנה, ואשרי האיש השמח בחלקו. בכל הרצינות. אבל אם היית עולה את אותן עליות בקקטוס שהזכרתי, למשל, היית מבין כמה לא בקלילות מטפס האטראז'. מקווה שלא תגיע לעולם למצב בו יתחממו לך הבלמים - למשל כשתיסע עם כל המשפחה בירידות מצפת לכנרת, ושאם יתחילו להתחמם, תדע לזהות זאת בזמן ולעצור להתקררות בצד. אבל זה לא משנה את העובדה שהבלמים באטראז' הם ברמה שחלפה מהעולם לפני יותר מעשור.
 

frankthe

New member
שלום לך

אני לא מכיר אותך. אני גם לא מכיר את הקובו שלך. מה כן? אני נהגתי על רנו קליאו 2002 12 שנה, נהגתי על בסיס קבוע בפיזו 207, סיטרואן c4, מיצובישי לנסר ועוד - מכוניות של חברים ומשפחה. כרגע בעלים של מאזדה 2 יד 2 משנת 2013. קיבלתי גם מיצובישי ספייסטאר מטעם העבודה - נסעתי על הרכב מעל 4000 ק"מ. הספייסטאר הוא הגרסא הקטנה ללא תא מטען של האטראז - זה אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים ואותה שלדה. לקרוב משפחה שלי יש את האטראז מטעם הצבא
מסקנות - המיצובישי היה הרכב החסכוני ביותר שנהגתי בו, הרכב גם מאיץ די יפה. עד כאן המילים הטובות. מכאן - יש לי לא מעט ביקורות רעות על הרכב. דבר ראשון הרכב הזה מרעיש, כמה מרעיש? אני תמיד אוהב לספר על שני החברה שעובדים איתי ונהגו ברכב במקביל, האחד איש עדין נסענו ביחד עם הרכב לאשקלון - לקח לו 20 שניות להבין שהרכב הזה מרעיש - אוי פרנקי! למה הרכב מרעיש? בחורה שקיבלה את הרכב לסופש התקשרה אלי - שמע! הרכב מרעיש לא מתאים לי - תחזור לחברת ההשכרה תחליף ת'רכב עכשיו.
המנוע בגלל שהוא 3 בוכנות - רועד חזק - בטח לעומת מכוניות כמו סקודה אוקטביה של קרובי משפחה - שנסעתי עליה 3-4 פעמים ולא רועדת כך. הרכב לא משדר יציבות בשעת האצה חזקה או בסיבובים. נסעתי עם הרכב יומיים בירושלים עם העליות והירידות והפקקים של ירושלים - הברקסים בהחלט לא סיפקו את הסחורה. הם החלו להשמיע רעשים ותחושה של ספוגיות כזו לאחר פחות מ - 15 דקות בפקקים של י-ם ותאמין לי שאני לא בולם בפקק ולא מאיץ בפקק בפראות. פשוט אי אפשר - זה פקק. דיברתי עם החברה - טענו שהחליפו ברקסים לפני 5 אלפים ק"מ - על מה בדיוק אני מתלונן? זה ככה בכל הרכבים האלה - הם מתעייפים מהר תמיד.
הצמיגים ברכב מנופחים ברמה של 39 וכל הזמן מאבדים לחץ - חשבתי שיש לי פנצר או לא ניפחתי נכון את הגלגלים - בחברה הסבירו לי שהתופעה הזו ידועה וקיימת בכל הצי.
הכסאות הפנימיים לא נוחים בעליל - אני לא משווה אותם לכסאות של ה 207 או של ה c4 שהם הכי נוחים מבחינתי - אני משווה מול מזדה ומול מיצובישי לנסר - ועדיין נוחות התא נוסעים היא רעה
סיכום - אני קניתי מכונית משומשת באותו סכום בו יכולתי לקנות ספייסטאר חדשה או אטראז בת שנה. ואני חושב שהבחירה שלי היא טובה מאוד - עדיף לקבל רכב על הכביש מאשר כלי תחבורה שלוקח אותך מנקודה א לנקודה ב אבל בדרך...
&nbsp
 

motidov

New member
שלום גם לך


אנחנו מתכתבים בפורום...בלי לחץ...אני בלתי מזיק בעליל!!! הייתה לי ב2003 רנו קליאו.רכשתי בחיפה.המכונית הייתה מצויינת.הגיר LA4 לא הפריע לי.המכונית,או האוטו כמו שאנחנו אוהבים לכנות אותו בלשון זכר,הייתה מהירה וטובה.הייתה בעיה אחת קטנה.משהו כמו 4 חודשים אחרי הרכישה,בנסיעה איטית,לרוב אחרי יציאה מרמזור.לפעמים סתם הזדחלות בפקק.קרה גם כמה פעמים בנסיעה במהירות של 50 קמ"ש,כשההילוך משולב,המנוע לפתע היה משתתק לו.זה היה קצת מפחיד.הייתי עוצר באמצע הדרך,משלב לP-מסובב את המפתח מחדש ומתניע.
זוכר היטב את השעות הרבות שביליתי במוסך א.הנעות בכרמיאל.יש לציין,שמנהל המוסך,היה אדיב מאוד וניסה בכל כוחו לפתור את הבעיה. הוא לא הצליח.אחרי שהתחיל להמאס לי להעמד עם רכב בטיחותי בנתיב הימני באמצע שום מקום,לקול צהלת או צפירת ההמונים,המרתי את הקליאו האגדית ברנו קנגו,D65 .שוב,חדשה מהחברה.היא באמת הייתה רועשת ואיטית,אבל חוץ מזה,מצויינת!!
בהחלט שירשור ישראלי אופייני וגם מתוק.
אני חושב חוץ מחידוש הצמיגים שהעלת, שכתבנו כל אחד את דעתו.אין צורך לחזור שוב על הנכתב.היה מבחן ארוך טווח בICAR לספייס סטאר.כנראה,שהמכונית שנבחנה שם במשך חצי שנה,הייתה כנראה יחודית ונבנתה במיוחד לצורך המבחן.אחרת,אין לי הסבר מדוע הבוחן המתוק,לא גילה למשל את תופעת לחץ האוויר בצמיגים.הברקסים משום מה לא התחממו לו או הרעישו.
שורה תחתונה.כנראה שמה שמחזיק אותנו הישראלים ומאחד אותנו,היא תופעת העדר.זה טוב,זה ישראלי והכי חשוב,זה שלנו!!!
https://www.youtube.com/watch?v=IHovqyLwKdY
 

enigo

New member
אין לך מושג מה היה עם לחץ האוויר, כי הם לא אומרים. מצד שני,

הם נאלצו לבקר פעמיים במוסך תוך חצי שנה - המזגן לא מקרר כמו שצריך (כנראה שזה פיצ'ר, לא באג...) ומראה התפרקה מסך השמש. והיתה גם תקלה במערכת המולטימדיה, אבל זה לא קשור לרכב.
בצד היתרונות הם מונים צריכת דלק ויכולת תמרון בעיר.
בצד השלילה? נביא דבר בשם אומרו: "בצד החסרונות, צריך להודות שמיצובישי ספייס סטאר פחות מתאימה לכבישים בין עירוניים. היא לא מאוד נוחה בתנאים האלו, רועשת, לא מספיק יציבה ובטח שלא מהנה לנהיגה." וזו גם דוגמא נהדרת לניסוח של כתב רכב שלא נעים לו להקליד מילים מסוימות כדי להביע את דעתו. הנייר, בניגוד למה שאומרים, לא באמת סובל הכל.
 
למעלה