אני מת על מי שמדברים בבטחון כל כך מוחלט - ללא כיסוי.
מאיפה יצא לך "לא חוקי"? אין חוק בענין אלא בנסיעה במורד (כדי לא לשרוף ברקסים).
תקנה 159 לתקנות התעבורה קובעת (העתק הדבק):
(א) לא ינהג אדם ברכב מנועי בירידה אלא כשאחד מהילוכיו מחובר ומופעל.
(ב) הוצב בדרך תמרור המזהיר על ירידה מסוכנת לא ינהג אדם רכב מנועי באותה ירידה אלא בהילוך נמוך מתאים לפי סוג הרכב ובהתחשב במידת השיפוע ואורך הירידה. [שים לב - תקנת משנה ב' חלה רק אם הוצב תמרור - דבר תמוה בעיני אבל זה מה יש בחוק].
(ג) הותקנו ברכב מנגנונים מיוחדים להאטת מהירות הנסיעה בירידה [ריטרדרים למיניהם], על נוהג הרכב להפעילם שעה שהוא נוהג בירידה כאמור בתקנת משנה (ב). [כלומר גם כאן רק אם הוצב תמרור - לדעתי מטומטם אבל זה החוק וזו רק דעתי].
לא ידוע לי על עוד תקנה שמחייבת לנסוע בהילוך.
לכן מה שהשואל מתאר הוא חוקי - חוץ מאשר במורד.
לענין שליטה ובטיחות, תהיה לו בעיה אם יצטרך להאיץ בפתאומיות ובחדות. במצבים שהוא מתאר, הסיכוי לזה נמוך, אך אי אפשר להתעלם לחלוטין מקיומו.
כמו כן עלול לקרות שהוא ישתמש בברקסים לאורך זמן - מה שיביא לחימום וירידה באיכות הבלימה עד כדי אבדן בלמים מוחלט (והיו כאלה מקרים, בעיקר ברכב גדול).
לדעתי (וכאן אני לא מומחה כזה גדול) יכולה להיות בעיה עם מחשב ניהול המנוע. הוא קורא שיש מהירות מסויימת אך אין מתן דלק בהתאם. אני לא יודע מה המחשב "מבין" מזה, מה הוא יעשה והאם זה יכול לגרום לו בעיות, במיוחד כאשר יש מערכת STOP-START פעילה. אשמח ללמוד.
ולענין הדלק: אני לא רואה כאן בזבוז כפי שמישהו טען אבל את זה ניתן לבדוק בקלות בעזרת מחשב המנוע. בחלק מכלי הרכב יש אינדיקציה על צג השעונים על צריכת דלק. אגב, יש כלי רכב (אני מכיר את זה מסקודה דיזל) שיש מצבים בהם ללא מתן גז, המחשב מנתק את זרימת הדלק למנוע בזמן הנסיעה (ואני לא מדבר על STOP-START). על הצג של צריכת הדלק תראה 0 צריכת דלק כשהרכב בתנועה. נראה לי שזה יפעל גם במורד, אבל כבר אמרתי שאני לא מומחה במחשבי רכב.
דבר זה לא קורה בניוטרל ולכן ברכב כזה, הנסיעה שהשואל מתאר יכולה לגרום לבזבוז כי המחשב לא ינתק את הזרימה.