רכב חלופי ליסינג

hanc99

New member
רכב חלופי ליסינג

שלום
יש לי שאלה עקרונית בנוגע לסעיף של רכב חלופי בחוזה הליסינג שחתמתי במסלול "נטו ליס".
הסעיף קובע שמגיע לי רכב חלופי רק במקרה של תאונה.
במידה והרכב סובל מבעיה מכאנית שמצריכה הכנסה למוסך לתקופות ארוכות (בין מספר ימים ואפילו חודש) אני לא זכאי לרכב חלופי.
השאלה שלי, האם זה חוקי לגבות דמי ליסינג חודשיים על רכב מושבת מבלי לדאוג לספק רכב חלופי?
למיטב הבנתי,הכסף שאני משלם בליסינג הוא עבור השימוש ברכב הליסינג ואם אני לא משתמש בו מכול סיבה שהיא, אין הצדקה לגבות דמי שימוש מבלי לספק רכב חלופי.
שאלה נוספת, האם מוסך מורשה מחוייב לספק רכב חלופי במידה והתקלה ברכב נמצאת באחריות היבואן?
 

selalerer

New member
אלו שאלות שצריך לשאול לפני שאתה חותם.

עכשיו, אחרי שחתמת, אין לך כח מיקוח.
&nbsp
אם יש איזה סעיפי יציאה אתה יכול לבקש להשתחרר מהחוזה ואז אולי הם יסכימו לעשות שינויים בחוזה בכדי להשאיר אותך לקוח.
 

hanc99

New member
דמי שימוש

תודה, על התשובה.
אתה צודק, הייתי צריך לחשוב על הנושא לפני שחתמתי על החוזה.
מכיוון שמדובר ברכב חדש (פחות מחודש על הכביש), לא העלתי על דעתי שיכול להיות מצב שהרכב יכנס למוסך וישאר שם לתקופות ארוכות ושההחלטה לתת רכב חלופי (וסוג הרכב החלופי) תהיה נתונה לשיקול דעתם בלבד של חברת הליסינג או היבואן מבלי התחייבות לספק פתרון .
השאלה שלי, האם זה חוקי לגבות דמי שימוש על שירות שאני לא מקבל??
 

prizman

New member
זה חוקי לנהוג לפי חוזה שחתמת עליו

אא"כ זה יפול במסגרת חוק חוזים אחידים, זה כבר נושא לפורום משפטי.
על פניו זה נשמע חוקי. הסכמת לתנאי הזה. אבל בדוק יותר לעומק.
 

חן 1111

Active member
נטו ליס זה ליסינג פרטי ולא תפעולי

כלומר אתה לא משלם עבור השימוש. אתה משלם תשלומים על חשבון רכישת הרכב וגם ביטוח. למעשה זה כמו הלוואה עם החזר בתשלומים, שהוסיפו לה גם חבילת ביטוח. הביטוח נותן רכב חלופי רק במקרה של תאונה או גניבה. בכל מקרה אחר אתה בדיוק כל כל בעל רכב פרטי.
חוץ מזה, כמו שכתבו, כל מה שכתוב בחוזה שחתמת עליו הוא תקין וחוקי אם לא היית חייב לחתום.
לא, מוסך מורשה לא חייב לספק רכב חלופי.
בכל מקרה, כל תוכנית שתכלול רכב חלופי כמו שאתה רוצה תהיה יותר יקרה ולא בטוח שכדאי. אני מבין שזו עיסקה לשלוש שנים על רכב חדש. הסיכוי שהוא יהיה מושבת זמן ממושך לתיקונים די קלוש.
 

enigo

New member
הכתובת שלך היא היבואן. אם רכב חדש מושבת לתקופה ארוכה בגלל

תיקונים, מקובל שהיבואן דואג לרכב חלופי.
באיזה יבואן מדובר? מדוע הרכב מושבת?
 

hanc99

New member
תודה על התשובה,

היבואן (או יותר נכון המוסך המורשה שהיבואן מפנה אילו) טוען שמכיוון שהרכב רשום על שמה של חברת הליסינג ולא על שמי, יש בעיה עם הנושא של רכב חלופי.
בכול מקרה אמרתי לו שאין הגיון בעובדה שאם הרכב היה רשום על שמי אז כן הייתי זכאי לרכב חלופי ובגלל שהוא רשום על שם חברת הלסינג אני נענש.
ביקשתי ממנו לבדוק את הנושא (אני עדיין ממתין לתשובה).
הרכב הוא רכב היברידי שמושבת כבר שבוע בגלל תקלה במערכת ההיברידית.
 

enigo

New member
אתה בכוונה לא מוכן לספר באיזה יבואן מדובר?

וניסית לפנות ליבואן עצמו?
לצערי, הרווח הספציפי הזה בין הכסאות במכוניות שנרכשות בעסקאות ליסינג הוא רווח מוכר, שאתה לא הראשון ליפול לתוכו.
 

hanc99

New member
לא ניסיתי לפנות עדיין ליבואן הנושא נבדק עדיין ע"י המוסך.

בנתיים לפנים משורת הדין הסכימה חברת הליסינג להעמיד רכב חלופי (חלש יותר וקטן יותר מהרכב שלקחתי בליסינג).
הרכב בסך הכול חודש על הכביש והייתי צריך להוציא הרבה אנרגיה וויכוחים עם אנשי הליסינג ואנשי המוסך על מנת לקבל רכב חלופי.
מטרידה אותי העובדה שאם ככה המצב כשהרכב חדש, מה יקרה בעוד שנה או שנתיים כשתתעורר בעיה, מי יקח אחריות?
האם הדרך היחידה שלי זה פשוט לבקש לסיים את ההתקשרות?
 
בהחלט מטריד

אבל גם מטריד שאתה לא מנצל את חוכמת ההמונים.
יש מספיק עיסקאות ליסינג, משמע מספיק אנשים שאכלו אותה בוורסיה זאת או אחרת טחובה ללמוד מניסיון ההמון.
הסיוע הזה הוא גם חינמי וזה גם כן יתרון לא מבוטל...
 

hanc99

New member
מנצל ומעריך את חוכמת ההמונים פשוט לא עלה בדעתי כשחתמתי

על החוזה שיכול להיות מצב שרכב חדש יהיה מושבת לתקופות לא מוגבלות מבלי שאת אף אחד זה מעניין לא את היבואן ולא את חברת הליסינג (זה אפילו סותר את רוח הדברים כשבאתי לחתום בראש שקט על רכב חדש).
לזרוק אחריות על הש"ג זה תמיד הפתרון הכי קל וכנראה תמיד הוא באמת אשם.
בכול מקרה, גם אם העסקה כשרה זה מאוד מסריח.
אני לא יודע אם מקרה כזה הגיע לבית משפט, אני רק מקווה שהחוק לא מגבה התנהגות נכלולית כזאת.
 
הש"ג גם אשם. הוא לא האשם היחידי

אבל אשמתו ברורה.
הש"ג צריך לדעת שהוא עוסק בדיני נפשות. חיים ומוות אבל גם מי שממונה עליו צריך לדעת להחדיר בו את תחושת האחריות והשליחות גם יחד. וצריך לתת לו סמכויות וסררה.
 

prizman

New member
מה זה סררה?

אולי תלמד לכתוב?
התכוונת לשררה כנראה אבל גם זה לא קשור לנושא.
 
הכוונה לשררה

מתברר לי שלמרות שאני כותב סביר פלוס, מידי פעם מתפלקות להם שגיאים בעברית...בעיקר באיות...
זה כנראה מעיד על איזה שהיא דיסלקציה... ? כנראה משהו קל ביותר...

האם אתה חי בארצם של בני הthai ? המלך רמה ה9 שמת לפני כ9 חודשים לא התאפיין בשלטון עם שררה אלא נהפוך הוא אבל השלטון של בני התאי מפגין הרבה שררה כנגד המיעוט המוסלמי בפרט כלפי אלה מקירבם שלהם נטיות בדלניות. הם רק רוצים אוטונומיה בדרום... ואפילו הם סובלים מפיגועים מעת לעת - נדיר אצלם עקב היד הקשה.
 
נקטעתי ולכן אסיים

איזה נטייה היא החזקה יותר?
לבצע אנלוגיה פשוטה וללמוד איך מתמודדים בניכר עם בעיות דומות
או, להנות מההלקאה העצמית ולחשוב שרק אצלינו מתמודדים עם איסלם רדיקלי ולהמציא דרך פתרון חדשה שהיא כמו המצאת הגלגל החדש בתצורת המשולש כאשר מסביבנו כבר נוסעים הגלגלים שהומצאו כבר שהם העגולים ושתנועתם חלקה ורציפה.
 

חן 1111

Active member
זה נושא בעייתי ידוע. מבחינת היבואן אתה לא הלקוח

והוא לא חייב לך כלום. וחברת הליסינג לא ממש נלחמת מולו בשבילך כי לא אכפת לה כל כך. הפיתרון הוא מהתחלה לכלול בחוזה עם חברת הליסינג סעיף שמתייחס לרכב חלופי. כמובן שגם אם זה אפשרי זה יתבטא במחיר.
מאותה סיבה גם יהיה לך קשה לתבוע את היבואן או היצרן על נזקים או הפסדים שייגרמו לך.
 

the annonymous

New member
היבואן לא חייב לך כלום מעבר לתיקון בלוחות הזמנים שקבע

משרד התחבורה.
&nbsp
לגבי רכב חלופי אתה לא בעל הרכב ולכן לא זכאי לכלום. אם מישהו זכאי זו חברת הליסינג וגם זה תלוי בהסכם שחתמה מול היבואן (בכלל לא יפתיע אותי אם הם חתומים על כל מיני ויתורים כגון אחריות מורחבת מעבר למינימום הקבוע בתקנות משרד התחבורה, רכב חלופי וכו').
 
למעלה