התייעצות לגבי רכישת מיני ממודל 2011-2012

  • פותח הנושא Ivgi
  • פורסם בתאריך

Ivgi

New member
התייעצות לגבי רכישת מיני ממודל 2011-2012

היי,

הצרכים שלי הם אוטו לא יקר, אמין וחסכוני, והוא לא צפוי לעבור קילומטראז' גדול במיוחד אצלי. רוב הנסיעות יסתכמו ברחבי גוש דן, עם גיחות לעיתים רחוקות לצפון ולדרום. זהו אוטו לפנאי בלבד על מנת להגיע מנקודה אחת לשניה. לעבודה אגיע לרוב בתחבורה ציבורית ובאופניים.

נוחות נסיעה, גודל תא המטען ומרווח לרגליים במושב האחורי וביצועי כוח פחות חשובים בעיני. כן חשוב לי עניין האחזקה הזולה.

סקרתי אחר המלצות והרכבים שעלו בכמה המלצות הן: פיאט פונטו גראנדה (ידנית), דהייטסו סיריון, מזדה 2, קיה פיקנטו. אפשר גם לא מיני.
ישנם עוד רכבים בקטגוריה, ואפשר להמליץ גם עליהם, אבל אני די ננעלתי על פונטו גראנדה ידנית בגלל המחיר האטרקטיבי יחסית לשאר המכוניות.

האם בהתחשב בצרכים שלי מרכב יש טעם לשלם פי 2 על שאר המכוניות?
לגבי פונטו גראנדה ידנית בפרט, האם יש דברים ספציפיים לדגם שעליי לשים לב אליהם ברכישה?

כמו כן, נשארת הסוגיה - אם מכוניות כגון מזדה 2 מאבדות ערך באיטיות, ואם אחזיק באותו הרכב 5 שנים, יכול להיות שאיבוד הערך יהיה דומה לאיבוד הערך המהיר בפונטו גראנדה, ועל כן אין טעם רב כלכלית לחסוך בקניה, ויש לי תקציב מספק לכל אחת מהאפשרויות.

תודה,
יבגני
 
שלום יבגני. הכיוון שלך חכם

רכב קטן גיר ידני משנת 2012. אל תוותר על הגיר הידני כי ככה תנצל את היתרון שזה מעניק לך.
תחזוקה זולה. אמינות טובה. מחיר זול מאד.
3 השיקולים שלדעתי כדאי לך להוסיף ל"חשבון" שלך הם:
א. רכב שבמנוע יש שרשרת טיימינג ולא רצועת טיימינג. זה יחסוך לך עלויות ובעיות שקשורים בדיוק לגיל של הרכבים שבהם אתה מתעניין. למשל רנו קליאו זה רצועה...
ב. אחריות יצרן. למשל פיקנטו גיר ידני מיד 1 פרטית מגיע עם אחריות ל7 שנים (על המנוע והגיר) שמועברת גם לרוכשים הבאים אחרי היד ה1 בתנאי וכל זמן שלא נסעו 150,000 קמ.
ג. תבדוק את הקלאץ' שאינו בלוי. זה קל מאד לבדוק. בהילוך 5 בלי לגעת בגז, במהירות איטית (נניח 40-50) עדיף כשהכביש בטיפונת עלייה (גם בלי לגעת בקלאץ'!) אתה לוחץ בפתאומיות גז עד הסוף ובודק במד הסוד שהטורים לא עולים בבת אחת עם הסחיטה של דוושת הגז. זה כדי שתידע שאתה מוגן לא רק מהוצאה של טיימינג אלא גם מהוצאה של קלאץ'...
 

Ivgi

New member
תודה על העצות שהעלת

לגבי שרשרת טיימינג, בדקתי ולכל המכוניות שהעליתי חוץ מהפונטו גרנדה יש שרשרת טיימינג. החלפת רצועה עולה אם אני לא טועה עולה כאלף וחצי. בטח ילווה בהחלפת משאבת המים, אבל אולי לא חובה, אז זהו בהחלט שיקול חשוב.
אני לא בטוח עד כמה אחראיות יצרן תהיה רלוונטית כי הרכב שאקנה יהיה מקסימום כשנה וחצי לפני תום האחראיות, אבל זה בהחלט עוד שיקול.
העצה לגבי בדיקת הקלאץ' היא שימושית. אזכור.
&nbsp
תודה רבה
 

The S t i g

New member
לא עד הסוף הבנתי מה התקציב

אני לא חושב שסיריון ומזדה2 הן מאותן שנים ובטח שהסריון זולה משמעותית מהמזדה
יפנית קטנה זה רעיון טוב, גם סוויפט למשל
&nbsp
 

Ivgi

New member
לנושא התקציב

היי,
התקציב הוא עד 30 אלף עם אפשרות למתיחה מעט במקרה שזה ממש חשוב.
העדפה שלי היא באזור ה 16 אלף ששם ניתן ביד2 למצוא פונטו גראנדה 2011.
ראיתי מזדה2 בקצה הגבוה של התקציב. ההבדל בשנים בין הדגמים יכול להיות גם שנתיים מבחינתי על מנת להכניס אותם לתקציב, כל עוד זה בר השוואה.

אני מבין שהרכבים שהצעתי הם ברמות איכות מעט שונות, אבל אם ההבדל הוא לא מהותי מאוד על פי הקריטריונים שהצגתי, אני מעדיף את הרכבים הזולים יותר, ואת עודף התקציב אנצל לשימוש אחר.

יצא לי לנסוע לא מעט על סוויפט 2013 - לא השתגעתי ממשהו ברכב הזה, אז נקודת החוזקה שלו הוא כנראה האמינות.
ראיתי מעט ביקורות ישנות ביוטיוב על הסיריון. לא התלהבו שם ממשהו מיוחד.
לכן אני מברר אם יש גורם שפיספסתי שבגללו כן עדיף ללכת על הדגמים היקרים יותר כמו היפניות.
לדעתך התחזוקה שלהם אמורה להיות זולה יותר ביחס לפונטו, והאם בסופו של דבר לקנות רכב יקר יותר ולשקלל ירידת ערך כחלק העלות האחזקה יגרום לרכב יפני/קוריאני לעלות יותר מהפונטו?
בשאלה אני מתייחס למקרה הממוצע.

בנוסף, אם יגידו לי למשל: "תשמע, ההבדל בין הפיאט לסוויפט/מזדה/סיריון הוא מאוד משמעותי. הפונטו הוא רכב לא נוח לנסיעה, אין מקום, הפלסטיק נשבר בחום, המזגן המקורי לא עובד טוב לאחר 3 שנים וכו'" אז זה משהו שבאמת יגרום לי להסתכל על רכבים אחרים.

אם יגידו לי: "אין כזה הבדל מהותי. קח לנסיעת מבחן ותראה בעצמך", אז אעדיף כנראה את הפונטו.
 

The S t i g

New member
הארופאיות בד"כ זולות מאותן שנים מול יפניות

הרכב עלול להתקלקל יותר, אולי בחישוב תיקונים של אירופאית אל מול ירידת ערך של יפנית לא תצא בנזק אבל אנשים לא אוהבים להיכנס למוסך
רכבים בני 6-7 שטופלו לפי הספר במוסך טוב יכולים להיות קניה טובה לחלק מהאנשים.
&nbsp
 

Ivgi

New member
סבבה. אבדוק את הרכבים המוצעים, ואגיע להחלטה. תודה

 
אם הפער במחיר כל כך גדול אז כמובן

עדיף הפיאט.
אין מה לדבר סכ"ה הפיאט הידני זה רכב מעולה. תחפש יד 1 בן 5-6 שטופל במוסך היבואן כולל טיימינג.
&nbsp
זה היתרון הכלכלי שגלום אצלך כי אתה באמת יודע נהיגה כהלכה (ידני)
&nbsp
תשקול לחפש אולי פנדה במקום פונטו.
&nbsp
תזכור לבדוק המצמד כפי שהסברתי לך
 
לדעתי אל תתקבע על יצרן ספציפי

אלא תתקבע רק על גיר ידני, מצב טוב, מטופל כהלכה כולל תיעוד, יד 1 (כלומר אתה יד2) ושנתון ייצור...
החיפוש לזה נוח ביד 2 מכוניות. יהיו לך הרבה אופציות לבחור מביניהן
 

Ivgi

New member
אהבתי את ההצעה לפנדה

אטרקטיבית מאוד. הופכת אצלי לבחירה הראשונה.
אני אמשיך לבחון. האסיאתיות הן בהחלט בטווח הגבוה של התקציב, ומהארופאיות אני מעז להסתכל רק על פיאט.
שוב תודה על העצות.
 
למה רק פיאט?

סתם כדוגמה, מה רע ברכב צרפתי קטן ידני כמו 108 או קודמיו או דומיו?
 

Ivgi

New member
אולי אני טועה, אבל נושא האמינות של הצרפתיות

כן מטריד אותי. בפיאט לפחות החלפים זולים.
 
אין לי ניסיון אישי

אבל אפשר כנראה להתווכח.
&nbsp
ובכל מקרה פיז'ו 108 זה מוצר בשיתוף טויוטה אז ספציפית לגבי הפיז'ו הזה הטיעון חלש.
 
פנדה רכב חמוד מאד

בנוי עם מראה של גג גבוה יחסית וזה נותן הרגשה מרווחת.
לפני כשנתיים נהגתי באיטליה בפנדה חדש ידני שכור למשך 3 ימים. גיליתי רכב עם הרבה שיק. משמעותית יותר מהפיקנטו 2012 שלי.
אמנם התפלאתי שהמהירות הסופית של פיקנטו 1000 ידני עם 3 בוכנות היא כנראה מעט מהירה מפנדה 1200 ידני וגם התנהגות הכביש טובה יותר אבל לא הכל זה מהירות וסיבובים.
הפנדהרכב שקט (אולי קשור לתיזמון רצועה ולא שרשרת), שיק איטלקי (נעים, צבעים ריפוד עיצוב) לא רועד (4 בוכנות) רמקולים איכותיים יותר כלומר יש פלוסים ברורים שהם כנגד המכונה האסיאתית הפשוטה של קיה שברשותי מזה כ5 פלוס שנים
מצד שני עד היום הקיה שלי אמין ביותר למרות שאני נוהג מעט אגרסיבי. שום קילקולים! אין לי ידע לגבי הפיאט הנידון בסעיף זה...
בקיה אני מטפל לבד למשל ברקסים. השאר חייב במוסך בגלל האחריות ל7 שנים
 

Ivgi

New member
מעניין

תודה על השיתוף.
בנושא הרעש, ראיתי בביקורות ביוטיוב על הפנדה שנאמר שהיא רועשת בדרך בינעירונית בגלל איטום לא משהו של רעשים חיצוניים. אם הרגשת שהיא שקטה באופן כללי, זה טוב.
&nbsp
הקניה עצמה תתבצע כנראה במחצית הראשונה של אוגוסט, כי אני במילואים כרגע.
יש עוד זמן מה.
 

enigo

New member
אתה אומר מיני ומונה בעיקר סופרמיני. אם אתה לא צריך מרחב

ומוכן להתפשר על נוחות, הרכב הקלאסי עבורך הוא סיטרואן c1 או פיג'ו 108. זולות כי הן צרפתיות, כאשר למעשה המכניקה היא של טויוטה (הן נבנות באותו מפעל, כאשר טויוטה היתה אחראית על הצד המכאני בשת"פ). ובלי קשר, הן הוכיחו אמינות טובה לאורך השנים.
הן יהיו הרבה יותר זריזות מהפיאט, היא מצידה גדולה בהרבה. השאלה מה חשוב לך יותר.
 

Ivgi

New member
ניסיון להשוות

תודה לך ול KIA PICANTO 1000 על המידע לגבי הצרפתיות.
C1 יותר טובה תקציבית מה 108. אני מכיר מישהו שיש לו 108 חדשה והיו לו תלונות על הכוח שלה, אבל לא נהגתי בה, אז זה נשאר בגדר דעה סובייקטיבית, מה גם שלא אוכל להשוות אותה לאלטרנטיבות שעלו פה.

אם לסכם את העניין עד כה, אז כרגע ההעדפות שלי הן פאנדה או C1.
הפונטו יותר בטיחותית מכולן, יותר יפה חיצונית מהפנדה ואולי יותר יציבה ושקטה.
הפאנדה יותר מרווחת ועיצוב הפנים שלה יפה יותר.

אני מניח שהחלפים של הפיאט זולים יותר מאלה של ה C1.
ה C1 מצידה חיננית, מנוע של טויוטה (זה החלק היחיד של טויוטה, נכון?), ונראית זריזה.
צריכת הדלק נראית מהנתונים שאני מוצא כטובה יותר מזו של הפיאטיות.
המכונית קטנה מבפנים, ותא המטען קטן. חיסרון לעומת הפנדה.אם ארצה לנסוע לאנשהו עם כמה אנשים וציוד, יכולה להיות בעיה.
אתה אומר שהיא הוכחה כאמינה, שזה מאוד מעודד.

דילמה.
 

Ivgi

New member
מה לגבי i10?

יש שרשרת טיימינג. מעט יקרה יותר מה C1 אבל עדיין זולה יותר מהפיקנטו.
נפח תא מטען גדול יותר ומרווח במושב האחורי יחסית ל C1.
מזכירה את המימדים של פנדה.
האמינות נחשבת לטובה?

יצא לי לנסוע בה בעיר. חביבה.
 

Ivgi

New member
עברתי על ביקורות וה i10 נראה מאוד אטרקטיבי

לאחר שכבר קיבלתי מושג מה ההיצע בטווח התקציב שלי.
האם יש שיקול שאמור להניע אותי מהאוטו יחסית למכוניות האחרות שהוזכרו?
ניתן למצוא ב 26 אלף מיד ראשונה מודל 2012 עם קילומטראז' נמוך.
זה יותר יקר בכ 3-4 אלף מהפנדה אבל כנראה שמשתלם להוסיף.
&nbsp
פרוייקט המכוניות של עיריית תל אביב גם בחר בדגם הזה לאחר שהם עשו בדיקה מקיפה (זה מה שנאמר). אולי זה גם אומר משהו.
 
לא ממליץ

בשנתון הזה זה i10 הן הדגם הישן כלומר מיושנות שמאד שונה מהפיקנטו.
בהמשך נדמה לי שב2014 יצא i10 חדש מאד שונה מהקודם (ומאד מאד דומה לפיקנטו)
בשנתון 2012 זה עדיין מנוע 1100 עם 4 צילינדר והכל שונה. זה רכב פחות חסכוני כיאה ל4 צילינדר כשהנפח קטן והחיכוך הפנימי במנוע גדול יחסית ליתרון האינרציה.
אבל עדיין אם אתה רוצה לקנות זול במיוחד, אז הידני אולי אמין ורלוונטי. אינני מכיר את הרכב אבל תזכור ששאר הדגמים שהוזכרו בשרשור הזה הם עדכניים יחסית...

הכי חשוב שתעשה נסיעות מבחן בדגמים חדשים (כי הם דומים למשומשים, מאד) כי זה ילמד אותך על הכיוון הסובייקטיבי שלך...
 
למעלה