יורש לנסיך הכסף - רכב שישמש גם להסעת נכה עם כסא גלגלים

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
יורש לנסיך הכסף - רכב שישמש גם להסעת נכה עם כסא גלגלים


הגיע זמנו של נסיך הכסף (סיוויק האצ'באק 2009 1.8 אוט') לעבור ליורשת העצר.
הרכב הבא צריך מעבר לשימושים הרגילים (בית-עבודה, נוחות ושימושיות, חסכון ואמינות)
לאפשר הובלת קשיש מוגבל בניידות עם כסא גלגלים.
לא קשיש בכסא גלגלים, אלא קשיש עם כסא גלגלים, קשיש במושב הקדמי, כסא גלגלים בבגאז'.
לא רוצה לוותר על השימושיות ועל הכייף בנהיגה, אבל רוצה בעת הצורך לאפשר כניסה נוחה לרכב, מקום מרווח בספסל האחורי ואכסון קל של הכסא בבגאז.

לא רוצה להתפרע במחיר, אין בעיה עם רכב בן שנתיים שלוש.

רעיונות, הערות והארות יתקבלו בברכה.
 

WarDog

New member
ללאנסר(לא ספורטבק!) יש תא מטען שיכול להכיל כ"ג

רצוי לחפש דגם 1.8 ולא את ה1.6/1.5.
מנסיון עם ה1.8(אומנם היה ספורטבק אך התא זהה לחלוטין, רק התא-מטען שונה) הוא יחסית חסכוני( 1:12-13) ועם מספיק כוח(143 כס) כדי לאפשר נהיגה נינוחה ו"בכיף", ועם 50K ק"מ לא נתקלתי בתקלות מיוחדות(רק המצב נגמר פעם אחת), וגם חבר עם אותו הרכב(לא שלי :)) אבל יד2(עם 90K קמ') לא נתקל בתקלות שלא צפיות ביחס לק"מ שעבר הרבה(בלמים שנשחכו, ונורות שנשרפו).

החיסרון הוא שכאשר מזיזים את הכיסא הקדמי אחורה לחלוטין המרחב במושב האחורי מצטמצם פלאים ברמה שהנוחות נפגעת במיוחד לאנשים גבוהים(רגלים ארוכות), הרכב גם לא הכי שקט שבעולם במיוחד בסלד מעל 3-3.5K.
 

enigo

New member
כמעט כל האצ'בק יאפשר להכניס כסא גלגלים. זכור לי סרטון שראיתי

ב"אוטו" שבו הכניסו כסא גלגלים לתא מטען של i10. אז אם שם אפשר...
308 זו אופציה לא רעה, בטח כמשומשת.
 

em28

Well-known member
בתיאוריה זה נכון - בפועל גם בסיוויק זה היה מאבק יומיומי

כסא גלגלים זה דבר מגושם עם גלגלים גדולים, ידיות בולטות וקיפול שמשאיר אותו גבוה וארוך.
&nbsp
התוצאה: בסיוויק הצ'באק שהבגאז שלה סביר פלוס הוא נכנס אבל אחרי תמרונים רבים ואחרי שרוקנת את הבגאז'.
&nbsp
מנסה למצוא רכב שבו הכנסה והוצאה של הכסא תהיה יותר קלה.
 

enigo

New member
האמת שזה גם תלוי בכסא הגלגלים עצמו. כל אחד מתקפל לגודל אחר

שווה אולי למדוד את הכסא במצב מקופל ואז להכין "תבנית" בגודל דומה מקרטון או משהו ולקחת אותה כשהולכים לבדוק רכב.
 

em28

Well-known member
יש גיר ידני לאוקטביה ? לא מתלהב מקונצרן VW

 

מנחם231

New member
ממה שאני יודע

גיר ידני רק בדגמים היקרים. אין לי ספק שניתן להזמין ידני בסוכנות. מה נראה לך
שאין באירופה עם גיר ידני.
איך כתב פה מישהו שזה סטיגמה.
אני רוצה לקרוא מישהו בעל רכב עצמו שיש לו בעיות ולא "פרשן"
יש לי רכב במשפחה מ2006 שהיה אצלי ,אצל הבן ועכשיו אצל הנכד.
הייתה לי סופרב 09 ועוד יש לי רק מילים טובות.
כל פעם שאני במוסך רואה אוקטביה בטיפול זה רכב מהמשטרה או כוחות בטחון
שמכסחים לו את הצורה.
 
ידע אישי 5 שקלים?

חוצה 60,000 ק"מ בפעם השלישית עם DSG7. עם השתיים הקודמות עברתי 100,000
 

the annonymous

New member
חפש סטיישן כלשהי

ההבדל בנוחות ההעמסה הוא אדיר.
&nbsp
אם צריך ניתן להכניס כמעט כל כיסא לכל רכב (הכנסתי כיסא לא מתקפל למגאז' של רנו 5 אחרי קיפול 2/3 מושב אחורי) אבל למה להיאבק כשאפשר להרויח שימושיות ונוחות.
&nbsp
אם תתפשר על כיף בנהיגה אז אוריס סטיישן יכולה להיות פיתרון מעולה.
 

em28

Well-known member
סטיישן זה הפתרון הטריוויאלי, אבל מעדיף אם יש האצ'בק מומלץ

&nbsp
אולי משהו באמצע כמו ה-I30 ?
ואם סטיישן, איזה ?
&nbsp
גמני העברתי דירה עם פיאט 127, נח זה לא היה - אבל היה חד פעמי.
 
אין להשוות סטיישן להאצ'בק.

נראה לי שלך יתאים סובארו LEVORG
זה סטיישן מאד האצ'בקי ...
כלומר המרכב אינו ארוך משמעותית מבסיס הגלגלים האחוריים

או שאולי יש לומר שזה סטיישן הכי פחות סטיישני
 

enigo

New member
ועם אחד המחירים היותר מופקעים שהוצגו בזמן האחרון.

 
סובארו אינו מותג זול או עממי

אבל זה רכב משפחתי בעל מאפיינים ייחודיים...
מעין סטיישן ספורטיבי מיוחד
 
למעלה