נורת בדיקת מנוע דולקת קבוע

  • פותח הנושא MAAM
  • פורסם בתאריך

MAAM

New member
נורת בדיקת מנוע דולקת קבוע

רכב מסוג יונדאי I30 שנת 2009 הוחלף מנוע למנוע חדש..ומאז נורת בדיקת מנוע דולקת כל הזמן..המוסכניק שהוא דיי ותיק ובעל ניסיון עם יונדאי ,בדק במחשב,ניקה את חישן VTTהחיישן כבר הוחלף פעמים,(פעם אחת בחיוב)..המוסכניק טוען שבגלל שהמנוע חדש זה גורם לחוסר סנכרון עם הרכיבים הישנים ולכן לוקח יותר זמן לאבחן את הבעיה..ואני בנתיים מתוזז למוסך במשך שבועיים,בנוסף בכל התנעה של המנוע בבוקר מד סל"ד מתחיל ב1500 סיבובים ועד שאני לא מתחיל בנסיעה הוא לא יורד מתחת ל1000...המוסכניק טוען שככה זה צריך להיות עם המנוע החדש..שצריך להתחמם בבוקר...למשהו יש ניסיון עם הדבר הזה ?
 

enigo

New member
אתה מכיר את ה-i30 שלך יותר טוב מאיתנו, ולכן יכול לענות הכי

טוב האם סל"ד הסרק בבוקר נורמאלי או לא.
לגבי נורת הצ'ק אנג'ין - קל מאוד לבדוק את טענת המוסכניק. שיאפס את הנורה, סע חודש (אמורה להיות אחריות על ההתקנה לשלושה חודשים לפחות) ותראה אם זה נעלם. אם זה לא יעלם תוך יותר מאלף ק"מ, אז כנראה שהטיעון שלו ריק.
 

חן 1111

Active member
תבקש מהמוסכניק שני דברים

לבדוק במחשב ולרשום מה התקלות שהתגלו, קוד ותיאור.
אחר כך למחוק את התקלות ולראות אם הנורה נכבית. ואם כן, סע ותראה אם היא נדלקת שוב.
ותעלה כאן את קודי התקלות שהוא גילה. אולי זה ייתן כיוון או רמז אם זה קשור להחלפת המנוע. ההסבר על סנכרון עם רכיבים ישנים לא נשמע לי סביר.
 

MAAM

New member
נורת בדיקת מנוע

הוא מביא לי את הרכב עם נורה כבוייה ...אבל איך שאני נוסע במשך 20 דק עד שעה הנורה נדלקת שוב..ואז שוב למוסך וחוזר חלילה..כרגע הרכב אצלי עם נורה דולקת..והוא מחפש לי איזה רכיב תואם...בוא טוען שדבר כזה לא היה לו מעולם..והוא כבר 30 שנה במקצוע..
 

MAAM

New member
המוסכניק השיג לי חלק תואם למנוע החדש

וטוען שזה מה שיפתור את הבעיה...הוא בירר עם היבואן של המנוע ונמסר לו VVT חדש תואם..מחר אסע להחליף ומקווה שבכך תמו תלאותיי...האם בסופו של דבר המוסכניק אמור לחייב אותי על החלק(VVT)..או שזה במסגרת אחריות על המנוע החדש ?
 

חן 1111

Active member
לא ברור מה זה החלק הזה.

אם זה חלק שנמצא על המנוע שהוחלף, זה צריך להיות באחריות. אם זה חלק ברכב, וזה לא תקין, זה לא צריך להיות באחריות. אם זה חלק ברכב, והוא תקין, אבל המנוע לא בדיוק תואם לרכב, הייתי אומר שהמוסכניק צריך לספוג את זה כי הוא היה צריך לדאוג לך למנוע תואם, אבל קודם בוא נראה שזה בכלל פותר את הבעיה. עדיין מעניין מהם קודי התקלה שהמחשב מראה.
 

enigo

New member
יש לי הרגשה שהותקן מנוע שאינו תואם לחלוטין. לצערי, זה עניין

די נפוץ בתחום הזה - במקום להתאים את דגם המנוע המדויק, מסתפקים ב"כמעט" בלי להיות מודעים להשלכות. לפעמים ההבדלים קלים והמנוע מתאים בלי בעיה (למשל סעפת יניקה אחרת - ואז פשוט מתקינים את הסעפת מהמנוע המקורי) ולפעמים יש הבדלים גדולים יותר.
אם אני מבין נכון, ומוחלף חלק שקשור לתזמון השסתומים המשתנה, הרי שכנראה זה מנוע מדגם אחר של יונדאי או משנת מודל אחרת.
 
למעלה