רפידות בלמים

חיה7540

New member
רפידות בלמים

האם הגיוני שברכב משנת 2014 (סוזוקי ) עם 12,300 ק"מ בלבד צריך להחליף רפידות בלמים??? פגעתי ברכב שעצר בפתאומיות לפני..הייתי במרחק סביר ולמרות זאת לא הצלחתי לבלום במקום , הרגשתי שמשהו לא סביר קורה...כאשר הכנסתי את הרכב לתיקון וטיפול שנתי הודיעו לי שאני חייבת להחליף רפידות בלמים...
עלי לציין שממש לפני שנה הרכב עבר טיפול במוסך מורשה...האם סביר שתוך שנה מהטיפול נגרם כזה נזק לרפידות הבלמים..?
אשמח לשמוע דעתכם. תודה!
 

חן 1111

Active member
קודם כל, זה שלא הצלחת לבלום לא קשור לרפידות הבלמים

הרפידות צריכות להיות גמורות מאוד כדי שזה ישפיע על הבלימה, ואני לא מאמין שזה המצב אצלך.
לגבי החלפה, ייתכן שצריך להחליף. שחיקת הרפידות תלויה בגורמים רבים, בעיקר סוג הנסיעות ואופן הנהיגה, וזה משתנה בין נהג לנהג ובין רכב לרכב.
ייתכן גם שלא צריך עדיין להחליף והמוסך הולך פשוט על הצד הבטוח. בדרך כלל אם במוסך רואים שהרפידות לא יחזיקו עד הטיפול הבא, הם ימליצו להחליף כדי לחסוך לך כניסה נוספת למוסך לפני הטיפול.
 
12,300 ק"מ בלבד?

אני מנחש שהחליפו לך את רפידות הבלמים הקדמיים? אין סיכוי שגמרת יותר מ50% מהרפידות. כלומר, יכולת לנסוע עם זה עוד כ3 שנים עד להחלפה אבל ייתכן מאד שהמוסך ראה בך טרף קל ולא התאפק מלנגוס.
&nbsp
לעצם חבטתך ברכב שלפנייך: באיזו מהירות היית טרם תחילת הבלימה? באיזה מרחק מהרכב שלפנייך? האם לחצת על הבלם בעוז מספיק? האם החלקת? האם הפעלת את הABS?
על איזה דגם סוזוקי מדובר?
 

מנחם231

New member
אז ככה

נכנסה גברת למוסך מורשה וולוו עם S60 חדשה.נסועה 6300 ק"מ והתלוננה שהבלמים שלה "קצת" חלשים .
פירקו את הגלגלים והיה צורך להחליף רפידות וצלחות.הכל היה שחוק.עלות 2200 ש"ח
הרפידות של היום זה לא היה מה שפעם והכל גם תלוי באופי הנסיעות של הרכב.
 

enigo

New member
כמו שאמר חן, בלמים שחוקים לא פוגעים ביכולת הבלימה.

מניסיון, עם אופנוע, גם אם חומר החיכוך בכלל נופל מהרפידה, ויש מגע של ברזל על ברזל - זה עדיין עוצר...
הבלמים אצלה היו חלשים מסיבה אחרת - אוויר במערכת, למשל.
 

חן 1111

Active member
עוצר יופי, לפחות מסיבה אחת

כי תמיד זה יקרה רק באחת הרפידות, וברכב יש שמונה. אז בלימה תהיה, ויהיה גם רעש שיזהיר את הנהג שמשהו לא בסדר.
למעשה ברוב המכוניות היום יש התראה כלשהי (רעש או נורית חיווי) על שחיקת הרפידות. כך שקשה בכלל להגיע למצב של שחיקת יתר. מה שכן יכול לקרות, זה שבאחד הבלמים יש פגם שגורם לרפידה להתקלף מהבסיס המתכתי, אבל יתר הרפידות ברכב יהיו עדיין תקינות לגמרי.
 

enigo

New member
אמרתי שעוצר יופי? אמרתי שעדיין עוצר

ומבחינת החיכוך, מה שקובע את יכולת הבלימה - שטח המגע ברפידה שחוקה זהה לשטח המגע ברפידה חדשה, וגם החומר זהה. כך שכח הבלימה זהה. ההבדל המשמעותי, שבגללו מחליפים רפידות לפני שהן נגמרות לגמרי, הוא בהעברת החום לקליפר - וזה רלוונטי רק בעומס בלימה מתמשך.
 

חן 1111

Active member
לא בטוח שהבלמים שלה היו חלשים

הרבה פעמים אנשים שהיו מעורבים בתאונה משוכנעים שהבלמים היו חלשים, כי הם הרי לחצו על הבלמים ובכל זאת לא הספיקו לבלום, אבל למעשה אין בעיה עם הבלמים.
 
מוזר


שלום
בקנדה החזרתי C230 (מרצדס) אחרי 3.5 שנים (ליסינג) ו-54,000 ק"מ עם הבלמים המקוריים, המגבים המקוריים. נכון, בטיפול הבא היה צריך כבר להחליפם.
רוב הישראלים לא יודעים לנהוג באוטומט בירידות ומשתמשים במעצורים ע"מ להאט את הנסיעה בירידה. אפשר לראות זאת בבירור בנסיעה במורד, רוב הרכבים עם אורות בריקס פועלים.
אגב, הנהג הישראלי לא יודע לנהוג בכלל (לא מאותת, עובר נתיבים בלי לבדוק רק ע"מ להרוויח עוד מטר ברמזור, לא בוחר נתיב נכון לפני ונזכר ברגע האחרון, לו מתחשב בנתיבים ולוקח גם את של השכן, נדחק ולא נותן זכות קדימה. גם בכיכר הוא נכנס עד לחסימת חלק מהנתיב של הרכב בכיכר ורק אז עוצר).
הנתון שאתה מביא מראה על כשל או פגם ברפידות המקוריות של הרכב (זה וולו! לא פיאט) או על הרגלי נהיגה איומים, של רגל על הבלם.
גם בנהיגה בתוך תנועה, עדיף להוריד רגל מהגז ולתת לרכב להאט מאשר להדחק וללחוץ על הבלם. נכון, יהיו ישראלים (בני...
) שינצלו את הרווח וידחקו, יעברו לנתיב שלך וכו'. אבל למי אכפט. התרגלתי ושיהנו.
ברכבים שהיו לי ב-20 שנה האחרונים, הרפידות החזיקו לפחות 30,000 ק"מ
וגם הרבה יותר. (יפני, אמריקאי וגרמני).
 

enigo

New member
אין ספק שצריך להתעלל בבלמים באופן יוצא דופן כדי לגמור את

הרפידות תוך 6300 ק"מ. אין גם ספק שגם אז, יגמרו רק הרפידות ולא הדיסקים, והסיבה היחידה להחליף דיסקים היא רווח למוסך - או התעללות ברמה באמת יוצאת דופן שגרמה לעיוותם. אני בספק אם הגברת המוזכרת הגיעה לרמת התעללות כזו...
והכי חשוב - אין ספק שלרפידות גמורות אין קשר לעוצמת בלימה חלשה, כך שבכל מקרה בין התלונה שלה לבין הטיפול לא היה קשר.
 

the annonymous

New member
הניחוש שלי הוא תקלה בקליפר שגרם למגע רצוף

בין הרפידות לדיסק. מעבר לשחיקה זה גם גורם להתחממות שמסבירה למה הבלמים קצת חלשים.
 

enigo

New member
אבל במצב כזה הבלמים אמורים להסריח עד השמיים, ריח שדי קשה

לפספס. מניסיוני, בלמים בדרך כלל מסריחים לפני שהם מאבדים יכולת.
 
אתמול התרחש לפני מקרה דומה


שלום
במסלול פניה שמאלה ברמזור שהתארך, רכב שביקש גם לפנות כבר עמד בתוך הנתיב השמאלי וכנראה שקלט שהוא בבעיה ובלם.
זה שאחריו בלם גם, מהירות הנסיעה הייתה לטעמי פחות מ-40 קמ"ש...ולא הספיק. (המרחק שרובנו שמרנו היה דחוק בגלל עומס התנועה).
הוא נכנס (קלות) ברכב שלפניו.
אני הייתי הבא בתור. התאונה התרחשה ממש לפני!
לא מצאתי כל בעיה לבלום וכמובן שעצרתי בזמן. חששתי שזה שאחרי לא יכנס בי גם, אבל הוא גם עצר בזמן. כנראה שרעש התאונה העיר אותו בזמן.
הנזק לרכבים שהתנגשו - קמטים בפגוש.
חיפשתי שהנתיב הימני יאפשר, עקפתי והמשכתי בנסיעה.

היה לי ברור שהרכב יעצור בזמן, וכך היה. כביש יבש בצהרי יום.
לרכב שלי 14,000 ק"מ עם 4 מעצורי דיסק ומערכת עזר לבלימה כולל ABS (שלא היה צריך בכלל להיכנס לפעולה).
 
למעלה