התייעצות כללית בנוגע לקניית רכב משומש מבנאדם פרטי

U F O

New member
התייעצות כללית בנוגע לקניית רכב משומש מבנאדם פרטי

לעולם לא קניתי רכב משומש,
אשמח לטיפים כללים - מה חשוב לבדוק, וכו

לדוגמא, ראיתי רכב שמאוד תואם את מה שאני מחפש, עבר קילומטז'' מאוד נמוך, (15000 בשנתיים) . באמת נראה כמו חדש

המוכר, שטען שהוא סוג של סוחר מכוניות, ולא נראה הבנאדם הכי אמין בעולם, אומר בביטחון שהוא מתחייב בבדיקה על שלדה, מנוע, וגיר ואפילו מוכן לשים כסף על הבדיקה. הודיעה מראש שהרכב קיבל מכה חלשה בזמן חנייה והוחלף טמבון.

האוטו כאמור במצב מאוד טוב, ונוסע מעולה לפי הבדיקה שלי. גם שפתחתי את המכסה מנוע הכל נראה שם חדש (לפי העין המאוד לא מקצועית שלי..)

האוטו עדיין באחריות יצרן (מיצובישי), ואין לו ספר טיפולים (עד כמה זה נורא?).
האם יש לי דרך לבדוק שכל רכיבי האוטו מקוריים? (שאלה קצת מפגרת, אבל כמו שציינתי אני לא מבין בזה. אני יודע שבתחום האלקטוניקה למשל, יש הרבה חיקויים סינים של מוצרי דגל - האם זה קיים גם ברכבים? כלומר יש מצב שהמנוע הוא מנוע לא מקורי של מיצובישי ויש לי דרך להעלות על זה?)
האם יש דרך לפנות למיצובישי ולבדוק מולם על ההיסטוריה של הרכב אצלהם?
האם יש דרך לדעת שהרכב היה במוסך לא מורשה? (למרות שהוא עבר קילומטרג' ממש נמוך)

וכמובן ברגע שאני עושה בדיקה לפני קנייה במוסך רישמי שאני בוחר, והכל יוצא תקין, האם אפשר להסיר סופית כל דאגה מליבי? האם בבדיקה ניתן להעלות על דברים כמו האם האוטו ראה מוסך, האם שינו את הקילומרג' שלו ועוד כל מיני דברים לא כשרים?

כל עזרה תתקבל בברכה, תודה
 

U F O

New member
המוכר אומר שזה עבר טיפול קטן ב15K אבל אין לו תיעוד לכך

הבנתי שחשוב לדעת את ההסיטוריה על הרכב כדי לנצל את האחריות יצרן
 

enigo

New member
נכון מאוד - חייב תיעוד בשביל האחריות. אדם שמטפל ברכב

כמעט חדש בלי לתעד? חשוד. מוכר שהוא "מעין סוחר רכב"? חשוד. בקיצור, יותר מדי סימני אזהרה - הייתי ממשיך לחפש.
אגב, איזה אוטו זה? היצע הפרטיות של מיצובישי לא בדיוק מבריק.
 

alexlem

New member
הוא אומר שאין לו בעיה ללכת למוסך מורשה של מיצובישי

שם יוכיחו שאכן האחריות בתוקף. ויציגו היסטוריה

אם זה אכן יקרה ובנוסף הבדיקת רכב שאני אבצע תעבור בהצלחה - יש עדיין סיבה לחשוש?

מדובר בספייס סטאר
 

enigo

New member
ספייס סטאר לא הייתי קונה בכל מקרה, אבל זה עניין אחר

אבל לא הבנתי - הוא אמר שאין תיעוד, ועכשיו הוא אומר שיש תיעוד? אם האוטו בן שנתיים, הוא היה צריך לעבור שני טיפולים. אם יש לו תיעוד לזה, אז זה מוריד מכשול אחד.
עדיין אני הייתי מעדיף לא לקנות רכב מ"סוג של סוחר".
 

alexlem

New member
הוא אמר שאין לו תיעוד להראות לי כרגע,

אבל אמר שאין לו בעיה ללכת איתי לכל מכון מורשה של מיצובישי כדי להראות לי שהכל כשר

כאמור במידה והמכשול הזה יורד, ובנוסף הרכב יעבור גם בדיקה במכון בדיקה מורשה, האם יד עוד סיבה לדאגה?


ומה רע בספייס סטאר? מחפש מיני חסכוני ואמין
 

enigo

New member
מה רע בספייס סטאר? כמעט הכל - בטיחות, איכות פלסטיקה, מנוע

רועד, בידוד רעשים גרוע. בטיחות כבר אמרתי? אז תוסיף גם התנהגות כביש גרועה.
אה, והוא לא מיני, הוא סופרמיני. קנה מיקרה, עדיף.
 
מעניין אותי לדעת

מה כל כך מלהיב אותך ברכב הספציפי הזה שאתה אוחז בו כאילו היה המיצובישי האחרון ביקום. משהו שעולה בערכו על כל מה שאומרים לך פה לרדת ממנו כי יש כאן אלמנטים שנשמעים מחשידים, ועשויים להפוך את העסקה לגרועה.
מהו הגורם כבד המשקל הזה? מחיר נמוך במיוחד? צבע ייחודי? עץ ריח נדיר? דגם מפואר במיוחד?גיר ידני?
 

alexlem

New member
דגם מפואר + צבע שאני אוהב + מחיר טוב + מצב הרכב כחדש

 
על פניו ובמקומך זה נשמע קצת בעייתי. הייתי הולך על משהו אחר

השוק מוצף היום ברכבים. לא בעיה גדולה למצוא רכב בן שנתיים שנראה חדש. עם המנועים המודרניים שמסוגלים להגיע לקילומטרז'ים של מאות אלפים ההבדלים בין רכב שעבר 15 אלפים או שלושים אלף הם מסחריים בלבד.
תמיד לקנות מהבעלים הרשום של הרכב ולקבל היסטוריית טיפולים מלאה במוסכים.גם בשביל השקט הנפשי וגם בגלל אחריות היצרן לרכב בן שנתיים. עדיף לחפש רכב שלא קיבל מכה בכלל ולא החליפו לו חלקים.
סוחרי רכב מרוויחים את כספם מקנייה של רכב במחיר הזול ביותר ומכירה שלו במחיר היקר ביותר האפשרי. הסתרה של פגיעות וטיפול לקוי מיתרגמת לכסף פוטנציאלי מקונה שלא עולה עליהם ולפי השאלות שאתה שואל כאן אתה בדיוק על המשבצת הזו. למרות שגם אנשים מנוסים הרבה יותר ניתן לרמות בשיטות פשוטות יחסית. אני מעולם לא אקנה רכב מסוחר כזה כי זה פשוט לא שווה את הסיכון.
אם כבר קניה מסוחר אז רק במקום מסודר כמו מחברת ליסינג או מטרייד אין של יבואן וגם אז יש לקחת את הרכב לבדיקה מטעמך במכון שאתה בוחר ואתה משלם עליה. גם אז יש לבקש ולהתעקש לראות את היסטוריית הטיפולים ולוודא שהרכב לא הוזנח ושלא היו מקרים חשודים ששכחו לספר לך עליהם.
לפני שנה חיפשתי רכב ובניגוד למנהגי הלכתי לראות רכב במגרש של רשת קטנה. הרכב נראה טוב והובטח לי שלא עבר תאונות ואפילו היה שייך לאדם מוכר יחסית מתחום התקשורת (רכב מבית טוב כלשון המוכר) משכתי את היסטוריית הטיפולים ובאמת הטיפולים בוצעו בזמן ולא נראו תקלות חריגות אבל שמתי לב לכניסה אחת למוסך למשך שבועיים לצרכי פחחות. שאלתי את המוכר והוא לא חזר אלי עם תשובה אז גם אני לא חזרתי אליו.
 

oscars

New member
נשמע לא טוב

מצטער להגיד לך שמנסיוני כעו"ד- השילוב של סוחר רכב עם קילומטראז' "נמוך" עם "מכה קלה בטמבון" מעורר חשד שמדובר ב 150,000 ק"מ ובכמעט טוטאל לוסט.
איך זה שאין ספר טיפולים?
ואולי הוא טיפל לא במוסך מורשה? אז בוודאי אין הסטוריית טיפולים אצל היבואן.
בדקת שעבודים ברישיון רכב וברשם המשכונות ?
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה