התייעצות על רכב חדש

enigo

New member
עוד אמירה לא נכונה - רוב היצרניות נותנות 5-8 שנות אחריות על

הסוללות. אם אורך החיים היה 5-7 שנים, הן היו נותנות אחריות קצרה יותר. מעבר לזה - רוב הפריוסים בארץ עדיין עם הסוללות המקוריות, גם אלו שעברו מזמן את גיל עשר. אגב, בטויוטה אפשר להאריך את האחריות על הסוללה בתשלום שנתי צנוע (נדמה לי 350 שקלים) לעוד חמש שנים.
אבל זה בהחלט עוד מכלול שעלול להתקלקל בבוא היום, וצריך לקחת את זה בחשבון.
 
עוד אגדה אורבנית

שלום
מתי ישראלי יחליף את סוללות הליטיום ברכב היברידי בעלות של 25K ש"ח?
הוא לא מחליף צמיגים או מבצע טיפול כדי לחסוך, אז סוללה?
כל סוללה נטענת (וכולם יודעים זאת מהסלולארי או המחשב), מאבדת מרגע הרכישה מהמטען שלהם. זה יורד בהדרגה, וזמן הפעולה שלהם מתקצר.
מתי תחליף סוללה במחשב או בטלפון?
ומתי תחליף ברכב היברידי?
האם יהיה נכון להחליף במחצית החיים או בקיבולת יחסית לאותה סוללה חדשה? או אולי ב-25% מטען?
האם היצרן נוקב בפרק הזמן או מניח לבעלים להחליט מתי הגיע הזמן?
אחריות?
מה כתוב בה? שגם אחרי שהסוללה עברה את חיי העבודה שלה, היבואן יספק סוללה חדשה? אני מסופק.
אז ה-350 ש"ח קונים ביטחון לכשל לפני המועד אבל לא את החלפת הסוללה ע"ח המבטח בסוף חיי הסוללה. אתה יכול לתרום את הכסף לאגודת הסלפי של חאזן.
 

enigo

New member
במכוניות הרלוונטיות אלו סוללות ניקל קדמיום, לא ליתיום. ומתי

יחליף? כשתדלק לו הנורה הרלוונטית בלוח המחוונים. כן, יש נורה כזו.
וכשאתה תדאג להטעין את הטלפון שלך בתנאים מבוקרים, לעולם לא לרוקן אותו עד הסוף ולעולם לא למלא אותו עד הסוף - ככה עובד בקר הטעינה ברכב היברידי - אולי גם הסוללה בו תחזיק עשר שנים.
הסוללה, אגב, גם לא עולה 25K, אלא בערך שליש. הרבה כסף, ללא ספק, ועדיין הרבה פחות מהמספר שנקבת, ודי מקביל לעלות מנוע/תיבת הילוכים. ואותם ישראלים מחליפים כשצריך. אלפי מכלולים כאלו מוחלפים בשנה בארץ, אם לא עשרות אלפים.
ולגבי האחריות - טוב שאתה מסופק. ספקנות היא בהחלט תכונה בריאה כצרכן, אבל היא לא צריכה לעצור אותך מלבדוק את העובדות. ועובדתית מדובר בהארכת אחריות בתנאי אחריות יצרן. אם נדרשת החלפת סוללה, היא מוחלפת על חשבון היבואן. האחריות מחודשת כל שנה, כאשר לפני חידושה נבדקת הסוללה. לפני שאתה קופץ - אם בבדיקה נמצא שהסוללה לקראת סוף ימיה - היא מוחלפת גם אם לא נדלקה עדיין הנורה.
אני חושב שאתה חייב ליבואן התנצלות - או לפחות תרומה לאגודת הסלפי של חזן.
 

enigo

New member
שתי אמירות לא נכונות. היאריס יותר מרווחת, בוודאות. ואין גודל

אופטימאלי להיברידי. RX450 אולי לא חסכוני בפני עצמו - אבל הרבה יותר חסכוני מ-RX350. וגם יותר חזק. כנ"ל לגבי לקסוס LS600 לעומת LS460.
גם ג'אז היברידית (דור קודם) ויאריס היברידית חסכוניות יותר ממקבילותיהן נטולות המנוע החשמלי.
&nbsp
 
כמה חשוב להיות צודק


שלום
אבל אתה פשוט לא!
לא אמרתי שרכב סופר מיני או SUV היברידי, פחות חסכוני מאותו דגם שאינו היברידי! וכך אתה מנסה לדחוף לי את המילים לפה.
הטענה שהחיסכון ברכבים אילו פחות מהותי.
ולפוסט שלך אין קשר להפרחת טענה זו.
מיקסום החיסכון בהיברידי ברכבים בגודל ביניים. בקצוות החיסכון קטן ופחות משמעותי. משקל הסוללה, יחס המשקל שלה לייתר הרכב, וכמות האנרגיה האצורה בו, לא מיצרים את אותו החיסכון.
 

enigo

New member
אתה יכול לתמוך בטענות שלך עם מספרים ועובדות, או רק בססמאות?

הנה למשל מספרים - לקסוס LS600 מכסה 11.6 ק"מ לכל ליטר, לעומת 9.3 ק"מ לליטר ב-LS460, שגם קצרה יותר. פער של כ-25%. יאריס? 27.8 ק"מ לליטר לעומת 20.8, עם מנוע הבנזין החדש והחסכוני יותר. לפני כן הפער היה גדול יותר, ועדיין מדובר בפעם של יותר משליש... אגב, ההבדל במשקל עומד על 35 ק"ג. בלבד.
אז מה אתה אומר - חסכון מהותי או לא מהותי?
 
נתוני יצרן או מבחן אוביקטיבי?

1. בלקסוס ההבדל 25%. וכן, זה בהחלט זניח.
ביאריס זה 33%.
תבדוק כמה זה באוריס למשל?
אגב, מספרי יצרן ואמיתי, ביאריס ההבדל בבדיקה שקראתי היה די ניכר בין הצהרת יצרן ואמיתי. יאריס לא הקודמת לא עשתה בחיים 20.8 ק"מ לליטר.
ההבדלים אם אני זוכר נכון היו ניכרים ביותר מ-30% לרעה במבחן.
ההבדל במשקל: המצברים הוקטנו והמערכת ההיברידית כולה שוקלת כ-200 ק"ג
http://www.auto.co.il/כתבה-29651-טויוטה-יאריס-היברידית-מבחן-דרכים.aspx

גמרתי לדון אתך בנתונים שאתה ממציא.
ראה גם מידע יותר עדכני בכתבה על צריכת דלק אמיתית.
לא מצאתי בשום מקום מידע על סוג הסוללה. לא ניראה לי שזה ניקל קדמיום.
 
כל הכבוד על מקור האינפורמציה

רק לא ברור לי למה אתה מקל ראש ב25% [זניח?] או 33%.
אמנם לא מדובר על כפולות של N [מספר שלם גדול מ1] אבל בכ"ז.
&nbsp
אגב למתעניינים בחיסכון, באופניים החיסכון בדלקים ובשמנים הוא 100%
 
חישובים

שלום
אם נתוני צריכת הדלק של היצרן טובים בטויוטה ב-40% (אמיתי) מהנתון הנבחן,
גם ה-25% הם רק 18.7% שיפור מהיברידי לרגיל!
קח בחשבון שעיקרון ההיברידי, מגדיל את החיסכון בנסיעה עירונית ומעורבת, אבל כמעט ולא משנה בנסיעה בינעירונית בכביש מהיר.
כאשר מדובר בתוספת משקל של 200 ק"ג ביאריס (סופר מיני) או בכפול מזה ב-SUV של לקסוס, היתרון קטן בשל המטען שהרכב סוחב עמו.
זה יהיה מהותי יותר בעליות, פחות במישור. הרי כ"ס מוגדר כיעולת להרים משקל לגובה 1 מ' ביחידת זמן.
מעבר לכך, צריכת הדלק ומחירו בזמן מכירה הם הפרמטרים היחידים שנבחנים ברכישת רכב ביותר מ-110K ש"ח?
למשל תוספת המשקל היא חסרון ביכולת תמרון או נסיעה ספורטיבית. זו גם הסיבה למה היאריס מאיצה בנתונים דומים למאזדה 2 לאט יותר בשניה (10%).
היברידי עם טעינה מהקיר, עשויה לתת פתרון לרכב שהנסועה היומית קצרה והוא חונה בבית ונטען בלילה. במיוחד אם יש לו טווח מוגדל לחשמלי.
שם המבחן לק"מ/לליטר בכלל פנטסטי, מפני שמרחק המבחן מייצר אפשרות שלנסיעה על חשמלי בלבד בחלק ניכר מהמבחן. זה יכול להניב תוצאות של 50 ק"מ/לליטר!
לכן חשוב להבין את שיטת החישוב ואת המשמעות של הנתונים. גם חשוב לזכור בכמה חברה זו או אחרת "מיפה" (באחוזים) את נתוני צריכת הדלק. זה נחמד להגיד את המספר בשיחת יום שישי בערב, אבל זה פחות נחמד לשלם פעם על מחיר ההיברידי ופעם נוספת בתחנת הדלק.
 

enigo

New member
שוב - בדוק את הבדלי המשקל הכלליים. היאריס ההיברידית שוקלת 35

ק"ג יותר מהרגילה. לא 200. לא משנה כמה תתעקש לצטט נתון לא קשור. אפילו ב-RX הפער בין הגרסה ההיברידית לרגילה לא מגיע ל-200 ק"ג (135 ק"ג).
ויש לך גם טעות במתמטיקה - נניח שצריכת הדלק של הדגם הרגיל היא 100, וצריכת הדלק של הדגם ההיברידי היא 125. נפחית 40% - קיבלנו 60 ו-75. נחש מה - 75 גדול מ-60 בדיוק ב-25%...
בקיצור, לפני שאתה מרצה לאחרים על קריאה קפדנית של נתונים ותשומת לב לפרטים - כדאי שתיישם זאת בעצמך.
ועוד שני דברים - הסוללות בפריוס דור שני ושלישי, כמו גם באוריס וביאריס הייבריד, הן ניקל קדמיום. אתה יכול לחפש אישור ברשת או פשוט לקבל את העובדה שאני יודע על מה אני מדבר.
אין מחלוקת שצריכת דלק היא לא הדבר החשוב היחיד ברכב, גם לא ערך גרט. אבל אתה אמרת "העניין שיש גודל אופטימאלי להיברידי. מעל או מתחת זה לא כ"כ חוסך" - הבאתי לך שתי דוגמאות שסותרות את הטענה שלך. אלא אם אתה טוען שחסכון של 25% בצריכת הדלק הוא שולי... אני חושב ששתי דוגמאות, במקרה הזה, מספיקות כדי להפריך את הטענה שלך.
 

enigo

New member
המערכת ההיברידית שוקלת 200 ק"ג - כמה שוקלת תיבת ההילוכים

שאיננה? לא חשבת על זה, כנראה. בשורה התחתונה, ההבדל במשקל הכללי הוא 35 ק"ג. ולגבי הנתונים שהבאתי - לפי נתוני יצרן. אי אפשר להשוות נתונים ממבחנים שונים, כי התנאים שונים מדי.
 
ברכב היברידי יש גם מנוע רגיל עם גיר

שלום
הצורך שלך להתווכח בלתי נדלה ותמוהה.
אבל הנה לך: ה-200 ק"ג הם עבור סוללה, 2 מנועים (לפחות), מכלולי בקרה, טעינה, חיווט עבה וכבד וכו'.
לא מדובר ברכב חשמלי (טהור) ללא מנוע בנזין. היברידי הוא רכב שיש בו את שניהם. נכון שהמנוע הרגיל קטן יותר בכוח ונפח, אבל עדיין הוא שם.
לגבי היכולת להשוות:
אפשר להשוות רק מנתונים מסופקים.
בכתבות ברשת על היחס בין נתוני יצרן ונתוני מבחן אמת, טויוטה, ובמיוחד היאריס היברידית (הקודמת) קיבלו מהיצרן (יבואן?) נתון מפתיע ונדיב בציכת הדלק, בשעה שהמבחן שם אותם אי שם מעבר לחציון בהפרש של כ-40% צריכה עודפת לנתוני היצרן. באותו מבחן, מאזדה היתה רק 10% מעל.
לא תאמין מי הגיע ל-70% (לא מחמיאים): סוברו.
כאשר הנתוני יצרן מתפזרים בין 10% ל-70% לעומת מבחן אמת, קשה להשוות ביניהם: נתוני יצרן (1) ונתוני יצרן (2).
מבחינתי, היצרנים שמגיעים להבדלים של יותר מ-25% הם מבחינת נתונים
מפוקפקים, בדיוק כמו הפוסטים שלך (משקל של 35 ק"ג במקום 200 ק"ג!)
מאחר ואתה "אדום" עליך לבדוק את מה שאתה כותב, יותר מגולש מהשורה.
לפחות אני למדתי לא להתיחס יותר לדבריך, לא פה ולא בפורומים אחרים.
אז גם אתה וגם טויוטה אבדו אצלי מהאמון.
 

enigo

New member
נו, מה לעשות ששוב אתה חושף בורות? ביאריס יש מנוע חשמלי אחד

ואין תיבת הילוכים. פשוט אין. לא מקדימה, לא מאחורה, לא מלמעלה ולא מלמטה. אין. פשוט אין.
אבל מה שמשעשע באמת הוא שהנתון של ה-200 ק"ג הוא נתון של טויוטה, וגם נתון המשקל הכללי הוא של טויוטה - אבל אתה בוחר להאמין לראשון, ולא להאמין לשני. הסכיזופרניה אצלך או אצל היצרן?
בקיצור - טענת טענה, הוכח לך שהיא לא נכונה. במקום להגיד "למדתי" אתה נדחק לפינות ותוקף בניסיון לצאת "צודק". ואחרי זה עוד טוען שלי "יש צורך בלתי נדלה להתווכח"

אבל יותר מעניין - איפה מצאת מבחן שמראה הבדל של 70% בין נתון צריכת הדלק הרשמי לנתון הבדוק?
 
לא שהמפרט מלא או נוח לשימוש

שלום
אבל בכל זאת:
https://www.toyota.co.il/new-cars/yaris/grade/005-Hybrid Yaris

מצטט: מנוע 1.5 ליטר בנזין, היברידי תיבת הילוכים חשמלית רציפה.
לא נראה לי שאתה מבין את הקונספט של רכב היברידי.
מנוע בנזין (במקרה שלנו 1.5L, כי כתוב!)
אין רכב עם מנוע בנזין בלי גיר.
טויוטה משתמשת בגיר רציף ברוב הדגמים שלה. החשמלי בגיר שלה זה הפיקוד.
אין היברידי עם מנוע חשמלי בודד. המנועים מחוברים ישירות לגלגים (DD).
מניין לקחת מנוע חשמלי 1 בלי גיר. ואם כך לאן הוא מחובר?
מציע שאם אתה אומר דבר, תביא מקורות שיתמכו בכך, ותגבה אותם. אחרת מבחינתי זה לא קיים.

אין לי פינה. היאריס היברידי לא מעניין אותי כהו זה. וגם לא הטיעונים הלא מאומתים שלך. פשוט עיפתי ממך. וזה בדיוק הסיבה שאתה ווכחן בלתי נלאה. זה להתיש את גולש עד מיעוס. לחלק האישי, תשאיר בצד.

 

the annonymous

New member
אתה יודע איך נראה הסידור של שני המנועים בהיברידי?

יש לך דיפרנציאל שמצד אחד מחובר המנוע החשמלי, ממולו מנוע הבעירה הפנימית ובניצב יציאת הכוח. כשמנוע הבנזין לא עובד כל הכוח עובר דרך הדיפרנציאל (למנוע חשמלי אין בעיה של סל"ד סרק או עקומת מומנט בסל"ד נמוך) וכשמנוע הבנזין עובד כל "עודף הסל"ד" שלו ביחס לגלגלים עובר למנוע החשמלי שמשמש כדינמו וטוען את המצבר. כשצריך שניהם מסתובבים ואז הכוח עובר דרך שני הצדדים לגלגלים. הרכיב הזה פשוט משמעותית מתיבת הילוכים וקל משמעותית ממנה.
&nbsp
לפני שמישהו (בלי להגיד שמות) קופץ שזה לא דיפרנציאל וכל מיני דברים אחרים אני משתמש במונחים האלה כדי לפשט את ההסבר. אני גם לא נכנס למחזור אטקינסון של המנועים בהיברידיות ולעוד הרבה דברים אחרים.
 

enigo

New member
רק הערה אחת - המנוע החשמלי הוא לא הגנרטור, אלו שתי יחידות

שונות.
 
ברכב היברידי, המנוע משמש גם כגנרטור

שלום
בהאטה ובירידות, הבלימה נעשית ע"י הפיכת היוצרות: המנוע החשמלי מסובב ע"י הגלגלים ולא מסובב אותם.
תהליך זה הוא מייצר בלימה ומטעין מהאנרגיה הקינטית של הרכב את הסוללה (144V).
זה לא האלטרנטור או הגנרטור שמטעין את המצבר 12V הרגיל.
 

enigo

New member
תסתכל בלינק שהבאתי כאן בשרשור - הגנרטור הוא יחידה נפרדת.

 

enigo

New member
הם משתמשים במינוח הזה משיקולי נוחות או פשטות, אבל קרא את

מה שהאנונימי כתב - ככה זה עובד ביאריס היבריד, וברוב ההיברידיות של טויוטה אם לא כולן.
מנוע בנזין אחד, מנוע חשמלי אחד - אפס תיבות הילוכים.
והיאריס היבריד היא נושא הדיון הזה, היא המכונית שאמרת שהחסכון בצריכת הדלק שלה הוא לא משמעותי. משעשע שאתה טוען שהמכונית שעליה מדברים לא מעניינת אותך.
והדבר היחיד שמעייף בדיון הזה הוא חוסר הנכונות שלך להודות שהבעת דעה פסקנית שגויה בנושא שמתברר שאתה לא ממש מכיר לעומק. טעית לגבי סוג הסוללה, טעית לגבי אורך החיים שלה, טעית לגבי פער המשקל, טעית לגבי שיעור החסכון בדלק... בקיצור, טעית כמעט בכל דבר שאמרת בדיון הזה. ובמקום ללמוד - אתה פונה לתקיפות אישיות. מה זה אומר עליך? אני אשאיר לאחרים להחליט.
 

enigo

New member
ומכיוון שאתה אוהב לינקים, הנה אחד להסבר על מפצל הכח שמשרת את

הפריוס (והיאריס, שירשה את המערכת ההיברידית של הפריוס דור שני):
http://auto.howstuffworks.com/hybrid-car7.htm
אגב, רק בשביל הקטע - אין תיבת הילוכים גם במיצובישי אאוטלנדר PHEV. שם אין אפילו מפצל כח, אלא רק מצמד שיכול לחבר את המנוע ישירות לגלגלים בשיוט, או להתנתק כך שכל הכוח ממנוע הבנזין יעבור לגנרטור. ואם אני זוכר נכון, גם בהונדה אקורד היברידית יש סידור דומה.
 
למעלה