התייעצות על רכב חדש

התייעצות על רכב חדש

היי

חושב לקנות רכב חדש. סופר מיני.
עושה 20,000 ק"מ בשנה בממוצע. נסיעות גם בעיר וגם ארוכות יחסית. אז צריכת דלק, אמינות וגם נוחות הנסיעה חשובות (למשל מקום לרגליים ארוכות, עד כמה שיש כזה בקטגוריה).
כרגע אני בכיוון של טויוטה יאריס חדשה (כנראה היברידית).
מה דעתכם עליה? לא נסעתי בהיברידיות עד היום. האם יש דברים מיוחדים שאני צריך לשקול?
האם תימכר בקלות נגיד בעוד חמש שנים?
 
חשבתי עליה, אבל

היא ב-10 ס"מ יותר ארוכה מהיאריס. היום אני נוסע בסוויפט, והיאריס כבר ארוכה גם ממנה ב-10 ס"מ. אז סה"כ 20 ס"מ יותר ממה שאני רגיל. יכול להיות שיש לה מרחב פנימי גדול יותר, אבל אני מסיע יותר מנוסע אחד לעתים דיי רחוקות, אז זה שיקול משני וחיסרון כשמדובר בחניה בעיר.
ועושה רושם שהאבזור שלה, במיוחד במערכות הבטיחות, מרשים הרבה פחות מזה של טויוטה.
&nbsp
כמה הריקולים זה דבר מדאיג? הייתי מניח שככל שהחברה גדולה יותר גם אחוז הריקולים יהיה גדול בהתאמה...
 
מזדה 2

שלום
היה לי מהעבודה בליסינג כמה חודשים יאריס.
הרכב נוסע נחמד אבל זולל דלק ומרגיש כמו עפיפון בכביש בינעירוני.
תעשה נסייעת מבחן במאזדה 2.
יש לי את הפיור וויט ואני מרוצה מאוד.
 

enigo

New member
קח בחשבון שהיאריס עברה עדכון משמעותי ממש לאחרונה, כך שלא

בטוח שרשמיו של מיכאל רלוונטיים. בכל מקרה, ממליץ לעשות נסיעת מבחן ארוכה, בתנאי נסיעה דומים לשלך, ולהתרשם בעצמך. הרי על התאמת המושב לגב האישי שלך אף אחד לא יכול לספר לך חוץ ממך.
בעיקר הרעיון לבחור בסופרמיני הוא נכון - הקטגוריה נותנת תמורה מעולה לכסף באופן כללי, וכמה מכוניות בה עוד יותר.
שווה לשקול לחכות קצת לאיביזה החדשה, שאמורה להגיע עם מערכות בטיחות (וכל הכבוד על הדגש בנושא!).
 
תודה. מתי האיביזה החדשה אמורה להגיע?

אני רוצה להחליף לפני סוף השנה.
 

enigo

New member
ההשקה העולמית היתה ממש עכשיו, אז בטח תוך כמה חודשים. אבל לא

בטוח שלפני סוף השנה - זה משהו ששווה לשאול בסוכנות.
אגב, גם סוויפט חדשה הוצגה במרץ בתערוכת ז'נבה - שווה לך לברר מתי היא תגיע ארצה.
 


 
אגב, מה לגבי היברידית באופן כללי?

יש נקודות שצריך לקחת בחשבון לטווח הארוך?
היקף/עלות טיפולים?
סחירות?
יתרונות/חסרונות מעבר לצריכת דלק עדיפה בעיר?
 

enigo

New member
חסרונות - בדרך כלל תא המטען קטן יותר, או שאי אפשר לקפל

מושבים. לא יודע מה בדיוק המצב ביאריס או עד כמה זה קריטי לך.
לפעמים האוטו גם פחות מהנה לנהיגה בגלל תוספת המשקל, ובטויוטה בדרך כלל הבלמים מוזרים (יש מין מדרגה מורגשת במעבר מ"בלימה חשמלית" לבלימה רגילה).
בטויוטה יש תחושה דומה לשל נהיגה עם גיר רציף - העדר מוחלט של קשר בין סל"ד למהירות.
מבחינת עלויות אחזקה, לפחות בחמש השנים הראשונות, אין תוספת עלות, ואם כבר יש טענה שעלויות האחזקה נמוכות יותר בגלל בלאי נמוך יותר לבלמים.
 
עלויות טיפולים אפשר לקבל מהמוסכים המורשים

זה משהו גלוי שלא צריך לנחש. לכל רכב.7
לגבי תיקונים, לפחות ליאריס מהדגם היוצא היו הרבה ממנה בצי הרכב בחברה בה עבדתי עד לאחרונה. הבנתי גם מחברים שיש להם וגם מקצין הרכב שמדובר ברכב אמין ביותר. אני לא אהבתי את תנוחת הנהיגה בה. אבל זה עניין אישי.
 
נסיעת מבחן

עשיתי נסיעת מבחן, אבל הם לא נותנים לעשות נסיעה יותר מדי ארוכה. יורדים לאיילון, נוסעים 15 דקות לכל כיוון וחוזרים. מבאס קצת.
 
ממש לא

שלום
באותו מחיר של הטויוטה יאריס היבריד תקבל מאזדה 2 פיור וויט.
תעשה נהיגת מבחן ותעבור על המפרט.
לא, היאריס שלי לא היתה היברידית, ולא עם גג פנורמי. היה מצלמת רוורס, צג וקלאפות להילוכים מההגה.
לגבי ההיברידית, תבדוק מה הצריכת דלק שלה במבחן ולא ע"פ פרסומי יבואן.
יש שם הבדל מהותי.
 

enigo

New member
גם במאזדה2 נתוני צריכת הדלק האמיתיים לא דומים לאלו שבנתונים

המאזדה2 עלולה להיות קצת צפופה. למרות בסיס גלגלים ארוך, היא אחת הפחות מרווחות בקטגוריה.
 
צריכת דלק ומרחב פנים

שלום
לא חושב שהיאריס יותר מרווחת. בנוגע לתא מטען להיברידי, גם יהיה פחות מרחב.
לגבי הצריכת דלק: מחוץ לעיר אני מגיע ל1/19. בעיר 1/13.
העניין שיש גודל אופטימאלי להיברידי. מעל או מתחת זה לא כ"כ חוסך.
ראה רכבי SUV כמו המיציבישי או הלקסוס וכנ"ל רכב קטן כמו היאריס.
זה משהו ביחס משקל רכב ומשקל סוללה ומטען (חשמלי).
היאריס בהיברידי אחת הבודדות אם לא היחידה בקטגוריה. רכב משפחתי יש יותר, גם ליצרנים נוספים.
 
מציע בחום שתבדוק גם מאזדה 2 (פיור וויט)

שלום
קח בחשבון שהיברידי בכלל, מגיע עם חיי סוללה של 5-7 שנים. עלות החלפת הסוללה גבוהה. ככל שתתקרב לשם מחיר הרכב יפחת.
כמו שכתבתי, ברכב קטן (יאריס) או גדול (SUV) החיסכון לא משמעותי בהיברידי.
לגבי המאזדה 2, ראה חבילת אבזור:
1. מנוע 1.6L אטמוספרי עם 111 כ"ס.
2. גיר טיפטרוני 6 הילוכים עם מצב ספורט ושיפטרים מההגה.
4 מעצורי דיסק.
3. מע' בטיחות מתקדמות: עצירה אוטונומית עד 30 קמ"ש, התראה על תחום מת, התראה על מעבר בין נתיבים, התראה על רכב או הולך רגל חוצים מאחור ביציאה מחניה, ניטור לחץ אויר בצמיגים. ESP ובקרת יציבות, סיוע בעצירה וסיוע בזינוק בעליה Hill Assist.
4. סנסורים לאורות וגשם.
5. תאורת דרך מסוג LED
6. מזגן עם בקרת אקלים, תצוגת טמפ' בחוץ. כל השליטה במע' המזוג ב-3 כפותרים, ובתוכם 3 לחצנים.
7. בקרת שיוט אלקטרונית
8. תצוגה עילית עם צג מתכוונן חשמלית.
9. 4 חלונות חשמל, מראות חשמל ומראות מתקפלות חשמלית.
10. מערכת מולטימדיה עם הפעלה קולית, רדיו דיסק, מחשב דרך ו-GPS מובנה. תוכנת ניווט בתשלום! (Waze או Go).
אפשרות כיוון דרך המחשב בזמני השהייה לאורות והגבלות מהירות וכו'.
יש קישוריות BT מלאה, כולל ספר טלפונים ושיחות אחרונות. מסונכרן אוטמטית ומהר.
הפעלה מהמסך LCD (7") בתנועה מגלגל פיקוד בין המושבים או ההגה.
11. כיסאות בריפוד עור לבן, עם גימור ספורט, צידי הדלתות ובדש בורד.
איזורים בפנים ובחוץ בגימור סיבי פחמן.
12. מערכת שמע עם 6 רמקולים. 2 שקעי USB, כניסת AUX ו-BT להשמעת מוזיקה מהטלפון.
13. חלונות אחוריים כהים.
14. ג'נטים מגנזיום 17".
15. מפתח חכם עם כפתור התנעה. אין צורך בקודנית (רק זה שווה הכל).
בטח יש עוד כמה ששכחתי...

אני הוספתי: תאורת LED בפנים, החלפתי את הרמקולים ל-Hertz, שמתי מצלמת דרך.
מבחינתי, הרכב הזה נותן יותר מכל רכב אחר בקבוצה שלו, וגם בקבוצה הבאה:
רכבי ליסינג ומשפחה. יש בו יותר מאשר היה במזדה 3!
החדשה ברמת הפרמיום משתווה או עדין בחסר.
 
למעלה