זה לא רק כסף, אבל גם
שלום
גובה המס על הרכב תלוי בגובה השכר.
מצד שני, אם הוא לא מקבל תוספת עבור הרכב, וגם מורידים לו 600 ש"ח מהברוטו, הרי שההפסד כפול.
גובה המס נקבע ע"י המדינה ע"פ סוג הרכב, והוא יזקף לו כהכנסה נוספת, שממנה לא יראה שקל, אבל ינקו לו מס. קרוב לוודאי חצי. (מדרגת מס).
זאת, ע"מ לקבל רכב שכור לבצע עמו את העבודה היומיומית. הזוי!
אני מניח שבחברות שלהן ציא שרות, זה לא הסידור.
בהרבה חברות, החברה נוקבת בשכר, + רכב שעליו יש תוספת (נניח של 2500 ש"ח). אם לא, הרי אם שכרו של העובד 15,000 ש"ח, ועליו המדינה מחשיבה את הרכב כהטבה שערכה כעוד 3,500 ש"ח, הרי שהמס יורד עבור שכר של 18,500 ש"ח בעוד שכרו היה רק 15,000 ש"ח ברוטו.
נקודה נוספת, שהיא בחזקת בעיה, שהרכב מהשכרה בד"כ לא חדש, כמו בסידור ליסינג והדגמים די בסיסיים וחבוטים. כך שהתשלום והתמורה לא מקבילים.
החישוב של האוצר, נקבע לפי רכב ליסינג שמגיע חדש, ולתקופה של 3-4 שנים.
לפני שקבלתי את הרכב חברה, נתנו לי רכב שכור לתקופת ההמתנה עד שהרכב יגיע, והרכב מהחברת השכרה היה מיושן ומרופט. הפריע לי שגבו ממני את הסכום המלא על רכב שלא היה לי נעים לנסוע בו. גם לא היתה לי ברירה...