אתה טועה - באופניים האוויר משמש כקפיץ, ויש שמן לשיכוך.
זה שאוויר נדחס ומשמש כקפיץ זו אחת הבעיות בשימוש בו בבולם. קח מצב נפוץ של גלגל שפוגע בבליטה וצריך לעלות. בבולם עם שמן זה גורם מיד לשמן לעבור דרך השסתומים שבבולם, ולספק התנגדות לתנועה - שיכוך - אבל ברגע שהגלגל עבר את הבליטה ומתחיל לרדת, השמן מתחיל מיד לעבור בכיוון ההפוך, ומספק שיכוך לפתיחה.
בבולם עם אוויר האוויר נדחס במקביל לזה שהוא מתחיל לעבור דרך השסתומים, ומכיוון שהוא נדחס, הוא ימשיך לעבור בשסתומים גם אחרי שהגלגל סיים לעבור מעל המהמורה ומתחיל להיפתח, ובמקום לספק שיכוך לפתיחה - הוא יאיץ אותה (כי הגז הדחוס משמש כקפיץ).
בקיצור - יכול להיות שהתגברו על הבעיות הללו, אבל אני לא זוכר שראיתי בולם מבוסס גז, וגם לא ברור לי מה בדיוק היתרון שבו. חסכון במשקל?
זה שאוויר נדחס ומשמש כקפיץ זו אחת הבעיות בשימוש בו בבולם. קח מצב נפוץ של גלגל שפוגע בבליטה וצריך לעלות. בבולם עם שמן זה גורם מיד לשמן לעבור דרך השסתומים שבבולם, ולספק התנגדות לתנועה - שיכוך - אבל ברגע שהגלגל עבר את הבליטה ומתחיל לרדת, השמן מתחיל מיד לעבור בכיוון ההפוך, ומספק שיכוך לפתיחה.
בבולם עם אוויר האוויר נדחס במקביל לזה שהוא מתחיל לעבור דרך השסתומים, ומכיוון שהוא נדחס, הוא ימשיך לעבור בשסתומים גם אחרי שהגלגל סיים לעבור מעל המהמורה ומתחיל להיפתח, ובמקום לספק שיכוך לפתיחה - הוא יאיץ אותה (כי הגז הדחוס משמש כקפיץ).
בקיצור - יכול להיות שהתגברו על הבעיות הללו, אבל אני לא זוכר שראיתי בולם מבוסס גז, וגם לא ברור לי מה בדיוק היתרון שבו. חסכון במשקל?