עוד סיפור על התקלה בגיר רובוטי DSG7, באאודי Q5 מודל 2016

the annonymous

New member
למנגנון הכיוון האוטומטי יש מהלך מוגבל

ויכול להיות שהיו לאורך חיי הדגם יותר מגירסת מזלג וגיר אחת וזו היתה הדרך שלהם להשתמש באותו הכבל.
&nbsp
לגבי סגנון נהיגה אין שספק שכל סגנון לגיטימי כל עוד אתה לא מסכן אף אחד ולא מפריע לתנועה.גם אין קשר בין מהירות לספורטיביות.
 

selalerer

New member
הגרמנים מתעקשים להיות בשיא הטכנולוגיה. יש לזה מחיר באמינות

ברכב גרמני חדש אתה משתתף בניסוי
 
נאמר לי שגיר היבש דור 6 שחק מצמדים אחרי 200 אלף, זה הגיוני

והרטוב גןר 7 שוחק אחרי 60 אלף, וזה גם תלוי מי הנהג.
&nbsp
אם לא ישפרו תקלות בגיר רובוטי דור 7, אקנה רק ידני בעוד שנתיים או שלוש (סיאט או אאודי).
 
אם יהיה ידני...

לא כל היבואנים מביאים דגמים ידניים והמבחר של הידניים מצומצם מאד בארצינו.
 
אין כמו ידני, "לשחק" עם ההילוכים הכי כיף...

גם פחות מתקלקל ויותר חסכוני בדלק ותאוצה לפעמים יותר מהירה מאוטומטי.
 
למה לפעמים?

תמיד הידני יכול להיות מהיר מהאוטומט אבל כדי להגשים זאת צריך נהג טוב מאד שיידע לשלב ההילוכים באופן אופטימלי [ואינני משייך עצמי לקבוצת הנהגים הזאת. מעולם לא נמשכתי ללחץ הגדול לזנק מהמקום במהירות בקו ישר. אני נמשך הרבה יותר למקומות שהכבישים אינם ישרים ושם נדרש יותר מאשר סתם נסיעה על קו ישר... ובנוסף התחלה נמרצת שכזאת עם הרגל נעוצה עמוק בדוושה מייצרת בלאי אקססיבי שאין לי עניין להתמודד עימו כלכלית בפרט שכאמור אינני נהנה מזה בכלל. אני לא נמנה על אלה שאוהבים להינעץ בגב המושב במהלך פליטה נמרצת מהמקום...]
בגיר האאוטומטישי זה קצת יותר פשוט כשעל D סתם לחיצה על הגז עד הסוף...ועדיף כשההילוך לא על D אלא על S [ספורט]

אין לי כל ספק שהקלאץ' הידני עובד טוב יותר כשיודעים לעבוד איתו טוב יותר [הקלאץ'אינו מתווך נוזל הידראולי שמאבד כוח ואנרגיה...]
 
ראיתי במפרטים של רכבים שהנתונים זהים גם בידני וגם באוטומטי

בתאוצה מ 0 ל 100, בסיאט הידני יותר מהיר מהרובוטי בתאוצה, גם ברנו ובעוד כמה, לא כולם.
 
מעניין מה ההסבר לזה.

דווקא רובוטי אמור להיות ידני שהקלאץ' מועבר ע"י המחשב.
&nbsp
אני לפני כשנה נהגתי בפיג'ו 108 רובוטי ע"י אופצית הM והתרשמתי שהחלפת ההילוכים איננה אופטימלית. תמיד היה LAG מעצבן.
 


ומהצד השני השאלה של ברק במקום: האם זה מצמד יחיד או כפול? אין לי תשובה. האם מישהו יודע שיוכל לחלוק עימנו?

ברק, הכוונה בהשהייה [LAG] שאתה מעביר גם עם הידיות המיוחדות ליד ההגה וגם עם הידית הילוכים בM בהסטה לפלוס או מינוס שההעברת ההילוך קורית בעיכוב. נניח אתה נוסע מעט נמרץ כפי ששהגיוני שתיסע על M. בדקתי כל מיני מצבים איך יעבור אופטימלי ומהר ותמיד היה בור של קצת זמן עד שההילוך הבא השתלב. לא התרשמתי שההעברה יותר זריזה בפועל ממה שאני יכול לעשות בפיקנטו גיר רגיל. [למשל בדקתי עם הרפיית גז קלה וללא הרפיית גז בכלל אבל ההעברה בכל מקרה הייתה עם השהייה ארוכה מדי לטעמי]
כאן היו דיונים רבים על יתרונות ההעברה האוטומטית לעומת הידנית אבל מהניסיון המועט שלי במשך 24 שע עם מצב הM ברכב 108 לא ראיתי שזה עובד טוב יותר אצלי.
 
אליאו דיין כתב בדף של אאודי ישראל בפייסבוק

מאיים לתבוע את אאודי ישראל בבית המשפט, מקווה שייצא מזה משהו.
 
למעלה