עוד סיפור על התקלה בגיר רובוטי DSG7, באאודי Q5 מודל 2016

יש לי ויכוח עם חבר, אומר לי: אין כמו איכות גרמני, הכי איכותי

ומדבר על פולקסוואגן ואאודי, מצד שני קראנו שהגירים DSG7 אוהבים להתקלקל מהר...
 

roi48

New member
תקלות

לגירים האלה קורה שיש תקלה במיוחד VW וסקודה סיאט ,לא קרה שהיה תקלות כאלה באודי וגם במרצדס יש גיר רוביטי רק שהוא בשם אחר לא זוכר .אני אישית חושב שהכל תלוי איך אתה מתנהג איתו ואיך משתמש בזמן הנכון , דבר נוסף שאנשים לא חושבים עליו אבל אני כן שהרובוטי הוא רובוטי שזה עניין של זמן של גם במותגי היוקרה זה התקלקל !
תיבה רובוטית זה רובוטי ותיבה אוטו רגילה תמיד תהיה אמינה !
 

enigo

New member
"תיבה אוטומטית רגילה תמיד תהיה אמינה"?! ברצינות? רוצה רשימה

של תיבות אוטומטיות פלנטריות ("רגילה") שלא היו אמינות? כי היו לא מעט כאלו לאורך השנים.
 

WarDog

New member
מענין, לפי המומנט של המנוע זו תיבת DSG7 רטובה

ולא היבשה שמותקנת בכל הרכבים ה"חלשים" וידועה באמינות לא מחמיאה.
כנראה שיש משהו בכל המכלול של 7 הילוכים ולא רק ב"יבש" מול "רטוב".
 
חכה רגע, תן להכין
+
... ההצגה הזאת אף פעם...

ההצגה הזאת אף פעם אינה מצ'עממת למרות שהיא חוזרת על עצמה ברפטיטציה מדוייקת להפליא חדשות לבקרים... ולמה לא מצ'עממם? כי אמנם התוכן זהה אבל השחקנים מתחלפים, וכל שחקן מביא את אישיותו ומאפייניו, מאפייני הֲנֵהִי והאֵנְגְזָיֵיטִּי הייחודיים שלו...

שוב פעם הסרט הקבוע על הגיר האאוטומטי[שיט]י הלא אמין בעליל ומנגנוני ההגנה של בעלי הרכבים והרוכשים העתידיים...
הפעם זה בסדר...

התגברו על תקלות העבר...

האאוטומטישיטי הזה תקין...

וכד'.

הלו הלו, כל היֶשֶנים, נא להקיץ... אצלי אחרי 5 שנים עובד כמו חדש דנדש. איך אני יודע? כי תפקוד הקלאץ' בדיוק כמו שהיה חדש. גובה השילוב של הקלאץ' זהה למה שהיה כשהרכב היה חדש... וכד'
שאמשיך?
והפעם לא דיברתי על הכיף בנהיגה בגיר ידני מנוע קטן שצריך להחליף הרבה...
ולא על החיסכון בדלק, בעלויות, במחיר רכישה ומה לא...
 

the annonymous

New member
אני מקווה שאתה מודע לננקודה שגובה השילוב

לא בהכרח שייך למצב הקלאץ בגלל מנגנוני הכיוון האוטומטי.
 
למה שאהיה מודע ?

אצלי יש קלאץ' עם כיוון כבל שאינו אאוטומטישי. זה לא קלאץ' הידראולי ששם זה אאוטומטישי... אצלי הקלאץ' אינו הידראולי...

מעבר לזה אתה כבר אמור להכיר אותי? במכונאות אני פּוׂשֶר מאד, אוטודידקט, אבל עם רצון להשתפר, ללמוד ולעשות עוד, אבל בנהיגה לדעתי אני בטופ שניתן לחלום עליו [למעט בעלי רקע ספורטיבי מקצועי או חצי מקצועי ששם אני בכלל לא נמצא, כלומר בהשוואה לאלה אני כמובן הרחק מאחור] כלומר אתה יכול לסמוך עליי כשאני אומר שאני מסוגל להרגיש שאין אצלי בכלל בלאי במנגנון הקלאץ'.
אגב, אצל אשתי ברכב אני כן מרגיש קצת בלאי בקלאץ' למרות שאצלה אין כבל לכיוון כי זה מנגנון הידראולי שמתכוונן באופן אאוטומטישי. איך אני מרגיש שם? בעיקר לפי גובה השילוב. לדעתי יש שם הבדל קטנטן בהשוואה להתחלה. אבל מעבר לזה אין אצלה החלקת קלאץ' כשמשולב מלא...
 

the annonymous

New member
קשה לי להאמין שברכב מודרני אין כיוון אוטומטי.

חוץ מזה שאין מצב שקלאץ' לא יישחק במשך 5 שנים כי התפקיד שלו זה להישחק.
&nbsp
&nbsp
 

חן 1111

Active member
השחיקה תלויה בנסיעות

אם הנסועה מועטה, וכולה או רובה מחוץ לעיר, תהיה מעט מאוד שחיקה.
 

the annonymous

New member
5 שנים בסביבה הררית אין מצב שאין שחיקה.

גם אם הרכב עושה 10K בשנה 50K זה בערך רבע חיי קלאץ,.
 

חן 1111

Active member
ברור שיש שחיקה מסוימת

אבל רבע חיי קלאצ' זו שחיקה שיכולה להיות לא מורגשת על ידי הנהג. נגיד, הבדל של פחות מסנטימטר בגובה הדוושה.
קח בחשבון שהשחיקה היא לא ליניארית אלא הולכת ומתגברת לאורך חיי המצמד.
 

the annonymous

New member
זה ברור אבל יש הבדל גדול בין להגיד אין שחיקה

כי אני בנהג מושלם לבין להגיד יש שחיקה לא מורגשת (ועדיין לא נראה לי סביר שברכב מודרני אין כיוון אוטומטי לדוושה).
 
סתם סמנטיקה

ושוב, גם אם לא תאמין, עדיין, בפיקנטו 1.0 אין כיוון אוטומטי לקלאץ'...
 
האם אתה הצלחת להבין למה זאת רק "סמנטיקה"?

כי אתה סתם מתעצבן מההגדרה "נהג מושלם" וכאן הפואנטה העצובה כי אתה למשל מייצג בדיוק את האנטיתיזה של הנהג הכי לא מושלם במובן של ההכלאה בין יכולות נהיגה המעט ספורטיבית בקומבינציה עם מיעוט בלאי לרכב. אני הרי מכיר אותך לא מהיום. יש שהם גרועים ב2 הרכיבים, גם לא ספורטיבי בעליל וגם מייצר בלאי. אתה גרוע רק ברכיב הספורטיבי אבל ברכיב מונע הבלאי האקססיבי אתה בהחלט בסדר, [כמצופה ממהנדס שהוא מבין יותר מסתם קצת במערכות הרכב ובקשר בין המערכות לאופן התפעול שלהם, ובנוסף אתה אינך נהג מהיום מה שמעניק לך יכולת מסויימת לא בטלה למנוע בלאי. אבל אין להתבלבל, הריחוק מהפאן הספורטיבי אינו קשור לניסיון בנהיגה שאינך חסר בו, אלא לרכיבי האישיות ואולי לניסיון מגוון בתחום הספורטיבי ו/או הספורטיבי המוטורי שבעדינות אומר כי, אינך שופע בו...]

ואחזור ל"סמנטיקה" כי מה זה משנה אם לגמרי אין בלאי או שיש בלאי כל כך קל שאינו מורגש. ואולי אתה לא מצליח להבין שזאת סמנטיקה כי אינך מאמין שהכיוון הוא ע"י כבל וב5 השנים לא היה צריך לכוון בכלל והמנח דוושה על דרגותיה וכו' לא השתנה בכלל [ואני שיחקתי בכבל ולכן אני יודע להודיע לך שיש כבל... אבל שיחקתי כי אני אוהב לשחק ולא כי היה צורך]

ואגב, הספר של קיה הוא בעברית [תורגם בארץ ע"י היבואן] אינני יודע אם הסיבה תרגום קלוקל וחסר או שהיצרן לא סיפק האינפורמציה לצרכנים בכוונת מכוון, אבל להבדיל, הספר של סוזוקי אלטו שראיתי בזמנו אצל היבואן בארץ הוא באנגלית ותתפלא או לא, אבל גם שם זה כבל. שם אפילו מוסבר איך לכוון הכבל ומה הקריטריונים על מנת לכוון נכון כלומר מאיזה גובה דוושה צריכה להתחיל לפעול פעולת הכבל על הקלאץ' ומה תחום הפעולה של הכבל שמוגדר תקין...
ואגב בספר ש/ל סוזוקי ממנו מאד התפעלתי היה הסבר מעמיק איך לדעת אם רפידות הבלם גמורות וכד'... ספר ברמה גבוהה מהספר שקיבלתי מקיה בכמה וכמה רמות. לא היה כל מקום להשוואה.
 

the annonymous

New member
אין שום סתירה בין כבל לכיוון אוטומטי

כבר ברנו 5 מודל 87 שהיתה לי היה כבל, היה בורג כיוונון בצד המזלג והיה מנגנון כיוון אוטומטי בדוושה ששמר על תפקוד הפדל זהה לאורך כל חיי הקלאץ'.
&nbsp
אתה גם לא תדע אם יש שחיקה או אין ומה השינוי בגובה הדוושה אלא אם תמדוד מה גובהה עם קלאץ' חדש ותשווה לגובה היום או לחילופין תמדוד את מיקום המזלג.
&nbsp
לגבי סגנון הנהיגה שלי והיכולות שלי מעניין איך אתה יודע מה הוא אם אף פעם לא נפגשנו.
&nbsp
נכון שב 13 שנים האחרונות נהיגה ספורטיבית היא מחוץ לתחום עבורי בגלל מגבלות פיזיות אבל אני נוהג הרבה יותר שנים מזה ואת הניסיון, הידע והיכולות שלי אני לא צריך להוכיח לאף אחד.
 
לא מתווכח איתך. ברור לי שבמכונאות הידע שלך מוצק

אבל זה נראה לי לא הגיוני בעליל. אתה אומר שמצד אחד היה בורג כיוונון לכבל ומהצד השני היה מנגנון אוטומטי ששומר על תפקוד ומנח זהה של הפדל במשך כל חיי הקלאץ'?
אז אם יש מנגנון אוטומטי כזה, למה לכוון עם בורג הכיוונון וגם מעבר לכך, למה צריך בורג כיוונון?


לגבי סיגנון הנהיגה: אמנם איני מכירך אישית אבל אני קורה מה אתה רושם ועובדה שקלטתי שאתה רחוק מה"רוח הספורטיבית בנהיגה"... תתפלא, איך פעם אמר לי סאלח, קולטים הרבה על אדם ממה שהוא רושם. את זה הוא אמר לי כהסבר אחרי שהוא היחידי שהסביר לי את תגליתו על היותי ארכאולוג...
ומעבר לכך, שיהיה ברור שאין פסול בנהג שאינו נוהג ספורטיבי. אין בזה צורך. לי בעיקר מפריעים לא האיטיים, אלא, אלה שאינם מחוברים למה שקורה מסביבם, כלומר,כשאין תקשורת עם המשתמשים האחרים.
 
למעלה