קניית חלפים/חלקים חדשים לרכב.

קניית חלפים/חלקים חדשים לרכב.

ערב טוב לכולם וחג שמח. אני מעוניין לרכוש חלק לרכב של אבא שלי, ונכנסתי לאיזה מקום והבחור הראה לי את החלק שאני צריך (מיכל עיבוי לפוקוס 2005) כאשר כתוב על הקופסא "triclo". ומחירו לאחר הנחה 170 שקלים. רציתי לשאול פה 2 שאלות על זה.
1. האם החלק מקורי? כלומר האם "triclo" מספקת חלקים/חלפים מקוריים לרכבים?
2. כמה עולה מחיר למיכל עיבוי אם אני הולך לחברת "פורד" וקונה ישירות מהם?
 
אין ברירה אלא לבדוק או שאולי תשאל במחסן היבואן אם

הם יודעים או יכולים לבדוק מה רשום על החלק "המקורי"...
לפעמים צריך להשוות אחד לאחד...ולחפש הבדלים קטנים.

לפני כשבועיים החלפתי בבייתי רפידות אחוריות. לא רכשתי מקורי אלא חלופי [זוג עולה 100 שח. המקורי עולה לדעתי באיזור ה400 אם לא יותר ולזה יש להוסיף עבודה אם זה במוסך...]
כשהרכבתי התברר שהכל מתאים אבל יש הבדל קטן שהחלטתי להתעלם ממנו.
ההבדל הוא שבמקוריות היה חור קטן ב2 הרפידות, הפנימית והחיצונית, בצד הפונה לאחור [הכיוון הצנטריפוגלי מנקודת המבט של הדיסק והגלגל]. לחור הזה היה מושחל במקורי קפיץ צ'וקומוקו שמטרתו גם כן להעניק כוח נוסף שירחיק את הרפידות מהדיסק כשלא לוחצים על הבלם.
כאמור ברפידות החלופיות [תוצרת איטליה] לא היה קיים החור הזה ועל כן הקפיץ נותר מיותם. אני שומר אותו בבית... אם בעתיד יהיה צורך...
מצד שני הקפדתי לגרז את המסילות כדי שהרפידות ינועו בקלות ביחס לדיסק.
דבר נוסף: בתור מי שהחליף רפידות גם בדיסקים הקדמיים בעבר, שם גם במקורי לא מותקן קפיץ להחזרת הרפידות לאחור...

הברקס וגם בלם היד עובדים כתמול שלשום... ומעניין שכשבדקתי, גיליתי כי בדיסק האחורי עצמו אין כל בלאי מדרגתי. בניגוד בדיסקים הקדמיים בהחלט נוצרה מדרגה... בעבר החלפתי רק רפידות קדמיות. בעתיד אאלץ להחליף דיסק ורפידה יחד... אבל בפיקנטו ההחלפה מאד פשוטה ובכלל הרכב מאד מאד נוח לטיפול/ים למיניהם.
 
ניסיתי לאתר טלפון שלהם דרך האינטרנט ולא מצאתי.

העניין שאת החלק הזה הביאו ממחסן בכפר של בני דודינו כך שקשה להגיע לשם, וגם להתקשר לא מצליח. מי שהביא לי את החלק אומר שהוא מקורי, אך שמתי לב שאין על החלק חותמת של פורד או משהו שיאשר שהחלק מקורי. גם המק"ט לפי מה שנראה לא תואם את המק"ט של החלק המקורי. (מצרף תמונה של אריזת החלק שנקנה. מדובר על מיכל עיבוי של פוקוס 05')

 
למעלה