שאלה בנוגע לסיאט איביזה סטייל 2017

eliormagick1

New member
שאלה בנוגע לסיאט איביזה סטייל 2017

בנוגע לדבר הזה שמכבה את המנוע ברמזור ונדלק בחזרה- קראתי הרבבה ועדיין לא הבנתי האם יש מסקנה אם הדבר הזה טוב או לא טוב? הורס את המנוע או לא? חיסכוני או לא... אני לא מצליח למצוא תשובה חד משמעית.
בנוגע לטורבו- באיזה סטואציה יש להפעיל את הטורבו בהנחה שאני רוצה עוד כוח? בזמן עצירה? בזמן נסיעה ?
תודה מראש
 

מנחם231

New member
זה נקרא

start/stop .אין לי תשובה מדעית לנושא. מה שכן דבר שני שאני עושה אחרי שאני מניע את הרכב אני מבטל את הפונקציה המעצבנת הזאת.
עשו את זה למנוע זיהום אויר כנראה לפי דרישה.אם זה מונע או לא אין לי מושג.
לך אין שליטה על הטורבו ברכב .אם אתה לוחץ על הדוושה זה מכניס את הטורבו לעבודה. במצב נסיעה נינוחה הטורבו "נח"
או מצב עקיפה עם הלחיצה אתה מרגיש שהגב זז אחורה יחד עם הלחיצה.
 

חן 1111

Active member
חסכוני זה כן, כשהמנוע מדומם הוא לא צורך דלק.

הורס את המנוע לא ממש. אולי מגדיל את הבלאי של הסטרטר בטווח הארוך.
כמו שכתב מנחם, אתה לא יכול לבחור אם להפעיל את הטורבו. אתה נוסע ולוחץ על הגז לפי הצורך, והטורבו עובד גם הוא לפי הצורך.
 

eliormagick1

New member
אז מזה בידית הילוכים שיש S

שלפי מה שהסבירו לי במסירה של הרכב זה מצב ספורט. אני צריך ללחוץ את הידית הילוכים אחורה ואז רשום לי S במקום D... מה מצב זה אומר?
 

selalerer

New member
כדאי לקרוא בספר רכב. לא בכל רכב זה אותו דבר.

לחלק מהרכבים יש מצב ספורטיבי יותר של הגיר שגורם לגיר למשוך יותר את ההילוכים, כלומר להשאיר את האוטו בטורים גבוהים יותר. זה גורם לכך שבהאצה יש לך יותר כח ובהאטה אתה משתמש גם במנוע ולא רק בבלמים.

צריך לוודא שזה אכן המצב בו הגיר נמצא כשאתה על ה-S, זה גם יכול להיות פשוט מצב בו לא כל ההילוכים של הגיר נמצאים בשימוש (למשל רק 3 מתוך 4 שיש).
 

eliormagick1

New member
האמת שבספר זה לא כל כך ברור

הם רושמים שזה מצב של סחיבת הילוך כדי לקבל יותר כוח מיחידות המנוע. לא כל כך ברור לי אבל אם אני שם מצב זה תוך כדי נסיעה עצמה או מתחילת הנסיעה לפני שאני מתחיל את הנסיעה.

אז אני מבין שאין תשובה חד משמעית בעניין הפונקציה הזאת של העצור וסע...
 

מנחם231

New member
אז ככה

אתה יכול "לשחק" עם ידית ההילוכים גם תוך כדי נסיעה. בשביל זה הפונקציה קיימת.
הstart/stop דבר טוב בעיקרון. רכב עומד המחשב מכבה מנוע .בלחיצה על הדוושה זה מניע ונוסע. נהגי מוניות משתמשים בזה ולא מנתקים.
תתשתמש בזה לפי הדרך לפניך .ואל תיקח את זה כחוק.
תתרגל לרכב ואז תהיה יותר חכם מכולם.
 

חן 1111

Active member
מצב ספורט משנה את נקודת החלפת ההילוכים כדי לקבל יותר תאוצה.

לפעמים זה גם מבטל את ההילוך הגבוה. לא אותו דבר בכל רכב.
 

enigo

New member
נדמה לי שב-DSG 7 זה גורם לגיר לא לשלב להילוך שביעי בשיוט

גם החלפות ההילוכים מהירות יותר, עם נכונות רבה יותר לקיק-דאון.
 
אם יש לך מאחורי ההגה שני פדלים, במצב S (ספורט) אפשר להשתמש

בפדלים ידני, פלוס בימין ומינוס בשמאל, כמנו להעביר הילוכים מ 1 עד 6 ומטה.
 

מנחם231

New member
להלן מה שכתוב

תוכנית ספורט : כל העלאות ההילוכים בנסיעה קדימה מתבצעות באופן אוטומטי מאוחר יותר.וכל הורדת הילוכים מתבצעות מוקדם יותר.מאשר בהילוךD כדי לנצל באופן מלא את עתודות הביצועים של המנוע.התזמון של ההחלפה תלוי בעומס המנוע ,בסגנון הנהיגה ובמהירות הנסיעה.וכמובן כל ההילוכים פעילים כולל הילוך 7
 
למעלה