בוקר אור, שאלה על איזון גלגלים.

בוקר אור, שאלה על איזון גלגלים.

האם ניתן לזהות באופן עצמאי אם קיים חוסר איזון בגלגלים הקדמיים?
 

חן 1111

Active member
בדרך כלל זה מתבטא ברעידות בהגה במהירות גבוהה,

או מעל מהירות מסוימת. כאשר במהירות נמוכה יותר הכל תקין.
כמובן, יכולות להיות סיבות נוספות לרעידות, אבל הכי קל וזול לבצע קודם כל איזון גלגלים ולראות אם זה נפתר.
 

מנחם231

New member
אי איזון מנסיוני מרגישים

במהירות 105-110 קמ"ש. אז מרגישים שההגה רועד.
 
תודה לכולם על התגובות... אך אם...

כשנוסעים בכביש ישר, ומנסים להחזיק את ההגה ישר ולא מצליחים, כי כדי לינסוע ישר צריכים לסובב מעט את ההגה.. האם זה קשור לאיזון גלגלים?
 

salachshabati

New member
נדרש כיוון פרונט. כנראה עלית בצורה גסה על מדרכה או משהו דומה

 

חן 1111

Active member
לא. זה לא קשור לאיזון גלגלים.

בתור התחלה תבדוק אם לחץ האוויר תקין ושווה בכל הגלגלים.
שנית, אם המשיכה היא ימינה, נסה לנסוע בכביש ריק, או חד סטרי, בצד שמאל של הכביש. תראה אם הרכב מתנהג אחרת.
הסיבה היא שהכבישים משופעים ממרכז הכביש כלפי מטה לשני הצדדים, ושיפוע רוחבי גורם למשיכה הצידה. יש רכבים שרגישים לזה יותר.
ואם זה לא זה, אז תכניס את הרכב לבדיקת פרונט. ייתכן שצריך כיוון או להחליף איזה חלק שהתבלה או התעקם.
&nbsp
 

be_roo

New member
יכול להיות שההגה לא ממורכז

אם כשאתה מסובב מעט את ההגה אין משיכה, יתכן שזו רק בעית מרכוז.
 
צמיגיך הקדמיים חדשים?

אם הם חדשים אז אולי עדיין אין את תבנית השחיקה בסולייה שקשורה לחוסר איזון של הגלגלים או של חוסר כיוון הגלגלים [פרונט].
מציע לך לעקוב אחר העצות של חן. למשל לבדוק את לחצי האויר ובנוסף, האם הרכב סוטה לימין? בכביש בינעירוני מהיר או בכביש עירוני איטי? תבדוק כאמור בכביש חד סיטרי ישר כשאתה נוסע בצד שמאל האם סוטה לשמאל ובצד ימין האם סוטה לימין.

ובכל זאת אולי תצלם את הסולייה ותעלה צילום שנראה אולי תבנית השחיקה מרמזת בכל זאת מהי הבעייה הספציפית למרות שהצמיגים יחסית חדשים ב2 הצדדים...
תזכיר גם איזה רכב מדובר...
 
למעלה