איזה צמיגות הייתם בוחרים?

איזה צמיגות הייתם בוחרים?

נלקח מאתר חברת שמנים:

המלצה: 5W-30.

המלצה אלטרנטיבית:
29°C to 10°C, 5W-30מינוס
18°C to >38°C, 10W-40מינוס
 

WarDog

New member
מה אומר יצרן הרכב? זה הרבה יותר חשוב מהמלצת יצרן השמן.

 
יצרן השמן

פשוט העתיק את המידע מיצרן הרכב. יצרן הרכב, שאותו הוא שולח לעולם (כולל צפון שבדיה אני מניח), מציג על הרכב 5W-30 ובספר הרכב, שיכול להיות לא מעודכן כמו האתר שממנו הבאתי את הנתונים, הוא מציע גם את האופציה השנייה.

אני מנסה להבין אם מה שמתאים לארץ זה ההמלצה הראשונה (5W-30) או האלטרנטיבית שפוסלת 5W-30.
 

salachshabati

New member
ממליץ לקרוא כאן:

http://machinerylubrication.com/Read/518/motor-oils

The auto manufacturers now recommend thinner oils for their vehicles than in the past. Years ago, SAE 10W-40 was the most commonly recommended viscosity grade, later migrating to SAE 10W-30. SAE 5W-30 is most popular now, but Ford and Honda recommend SAE 5W-20. It is likely that more widespread adoption of SAE 5W-20 and
other thin oils may occur to help comply with CAFE requirements.

הייתי אומר שזה תלוי במצב השחיקה של המנוע. מנוע ישן ( שחוק) - צמיגות גבוהה יותר.
 
תודה

בארץ יש לנו לדעתי עוד משתנה שהוא הטמפרטורה.

בכל מקרה, תמיד כדאי לשים לב לתאריכים שבו מאמרים נכתבים כי גם לזה יש לפעמים חשיבות מסוימת (לא שזה לא רלוונטי לעניין). במקרה הזה המאמר נכתב ב-7/2003.
 

enigo

New member
לפי הכתוב - 10-40. השאלה אם המידע הזה אמין.

יש טענה שהמלצות היצרנים לשמנים דלילים נובעת בעיקר מרצון להפחית צריכת דלק, ובאה על חשבון שמירה על המנוע. הגורסים בכך ממליצים על שמנים סמיכים יותר, בעיקר במזג אוויר חם.
 

enigo

New member
כי לפי הכתוב, למזג האוויר הישראלי מתאים יותר 10-40...

 

חן 1111

Active member
הייתי בוחר 5W-40

בדרך כלל ההמלצות לצמיגות לפי טמפרטורת הסביבה הן היסטוריות. היום יש שמנים סינתטיים עם טווח צמיגות גדול, כך שאין סיבה להתפשר. השמן הזה יהיה דליל מספיק כשהוא קר, שזה מצוין, ובצמיגות טובה כשהמנוע חם.
נכון שסינתטי יהיה קצת יקר, אבל פעם בשנה עוד 50 שקל, לא נורא.
למעשה יש אפילו 0W-40, שמתאים לטמפרטורות נמוכות עוד יותר. יקר וקצת מיותר בישראל.
 
איזה רכב מדובר?

לגבי רכבים חדשים נרשם ע"י היצרן או 5-40 או 0-40 ואלטרנטיבה היא 5-30
10-40 הם מזמן לא חלק מהספקטרום המקובל. כמה מזמן? מעל 5 שנים...כמה מעל? לא יודע
 
צדקתי ...

סיריון: הוחל ייצור המודל כבר ב 2005 ככה שמאז הייתה התקדמות שימנית בעולם...

&nbsp
אבל, מנחם צודק. האם זאת המלצת היצרן [דייהטסו/ טויוטה]? יש לך את ספר הרכב?
 

enigo

New member
למה? הרי לפי הציטוט שהובא, 10-40 קולע יותר למזג האוויר בארץ

 
אם תילך לפי הטמפרטורות אז 20-50 הכי קולע אבל אליה וקוץ בה

עולם השמנים התקדם רבות מאז ההתאמה רק לטמפרטורת הסביבה. חלק מההתקדמות היא שלמדו כי יש דברים חשובים יותר מאשר טמפרטורת סביבה כגון איכות השמן, רכיבים סינטטיים משופרים בו, היתרון של הצמיגות הנמוכה להגיע לכל נקודה במנוע ויחד עם השיפור בטכנולוגיה של השמן הוא יודע לתת מענה מעולה לכל נקודה במנוע למרות שהוא דליל.
אתה מבין את הפואנטה? זה קצת כמו לאכול העוגה ולהשאירה שלימה. השמן דליל אז מגיע בקלות לכל נקודה אבל איכותו משודרגת אז נותן תמורה מלאה בעד האגרה אפילו יותר טוב מהשמן 20-50 שהכי מתאים למזג האויר כאן.
&nbsp
כאמור מי שאחראי לתמורות הללו זאת הטכנולוגיה שמאד שידרגה את השמנים הסינטטיים.
שמן 20-50 הוא מינרלי "מלא" למרות שה20W מרמז על טמפרטורה קרה של מינוס 10 צלזיוס שזה מתאים מעולה לסביבה הבארצי ישראלית ואף מעבר לה, יש כאמור שיקולים נוספים של איכות השמן.
 

enigo

New member
אתה ראית בציטוט שהובא כאן המלצה ל-20-50? כי אני לא

ואם יצרן רכב, ויצרן שמן, אומרים שלרכב נתון מתאים שמן נתון בטווח טמ' מתאים - אז על סמך מה בדיוק אתה חולק עליהם?
יש שמן 10-40 סינטטי. מוסיפים לו בדיוק את אותם תוספים כמו ל-5-40 או ל-0-30 מבחינת תוספים למניעת שחיקה וחמצון וכן הלאה. אז בזה אין הבדל.
אז נשארנו עם המלצת יצרן המנוע ויצרן השמן - מול דעתו האישית של פיקנטו. בלי להעליב - אני סומך יותר על היצרנים...
 
קבל תיקון: מעל למינוס 10 צלזיוס...

מה שהופך את ה20-50 בהסתמך על הנתון שמבחינתך הוא החשוב מכל, קרי טמפרטורת הסביבה, לאופציה הטובה ביותר האפשרית.
כאמור זה יהיה משגה להתחשב רק בטמפרטורת הסביבה כי היום הנטייה להעדיף שמנים פחות צמיגים קרי בעלי יכולת לשמן כל פינה ופינה היא חד משמעית ולא בכדי ברחו מה20-50 כמו מאש.
&nbsp
אני אגב מכיר את ה20-50 מהאופנוע. הייתי מטפל כידוע לבד. שם זה פיטס להחליף שמן וגלון כזה מינירלי בלבד עולה כ50 שח. זיל הזול והוא מתאים לקלאץ' הרטוב שבאופנוע כי אינו גורם להחלקת הקלאץ'. ברכב הקלאץ' אינו משומן ע"י שמן המנוע ועל כן ברכב אפשר לשים שמנים טובים יותר כלומר פחות צמיגים...
באופנוע הייתי מחליף שמן מידי 6000 ק"מ שזה היה עבורי בתקופות האינטנסיביות מידי 2-3 חודשים עת האופנוע טחן בינעירוני כמו קטר מהיר. אבל פילטר שמן שם הייתי מחליף מידי 3 החלפות של שמן מנוע. למה? כי ככה היצרן דרש.
 
למעלה