קניית רכב 7 מקומות

davesh

New member
קניית רכב 7 מקומות

שלום,
כיום אני נוהג בפיג'ו 206XS שנת 2003. עובד וגר בת"א.
בקיץ אני עובר למושב המרוחק 45 ק"מ מת"א, ואני מתאר לעצמי שהאוטו לא יעמוד בעומס.
אני שוקל לקנות רכב משפחתי 7 מקומות (היום אנחנו 5, אבל אולי נתרחב), ושמתי עין על המיצובישי אאוטלנדר. המליצו לי גם על הניסאן XTRAIL. הייתי בסוכנות ניסאן, והיא נראית לי פחות מפנקת מבפנים. היא גם קצת יותר יקרה.
מה בנוגע לאמינות ולבטיחות של שתיהן?
ראיתי שאת האאוטלנדר ניתן להשיג מחברת ליסינג 0 ק"מ ב-20K פחות. הבנתי שבמעמד מכירת הרכב יש ירידת ערך בגלל עוד יד והעובדה שזה הגיע מליסינג. זה פחות חשוב לי כי אני לא מתכנן למכור את הרכב אחרי 3 שנים. מינימום 8, ואם היא לא תעשה בעיות אז גם 10 שנים.
הבעיה היא עם הביטוח. הבנתי שהם מורידים 22% מערך הרכב בגלל שהגיע מליסינג. ואז במקרה של טוטאל לוס אתה נדפק. האם יש עוד אספקטים שצריך לקחת בחשבון?
האם יש רכבים אחרים של 7 מקומות בפחות מ-180K?
האאוטלנדר פרמיום (הדגם המפואר של ה-2X4) מגיע עם מערכות בטיחות אקטיביות (בולמות בזמן התקרבות לרכב, או שומרות על הנסיעה בנתיב). האם מישהו התנסה בזה? האם זה שווה את תוספת ההשקעה לעומת מובילאיי?
כמה הנחה אני יכול להוציא מהיבואן ממחיר המחירון? הם הורידו 5K בלי שהתמקחתי בכלל.
 

enigo

New member
תן לי לנחש - לא ישבתם בשורה השלישית שלו

הבת שלי מאוד אוהבת לשבת בשורה השלישית, אבל למרות זאת היא דרשה שאעצור את הרכב ואתן לה לצאת משם אחרי שתי דקות. וזה כשהיא היתה בגובה מטר עשרים...
 

enigo

New member
C4 גרנד פיקסו. יותר מאובזר, נוח וזריז מאלו שציינת. יש גם

דיזל אם חסכון חשוב לך (אבל לא בטוח שהוא נכנס בתקציב). וכמובן - גם יותר מרווח.
 

davesh

New member
לסיטרואן אין בעיות אמינות? ומה לגבי מחירי חלפים?

מכוניות יפניות לא עדיפות על הצרפתיות?
 

enigo

New member
אתה נוהג בפיג'ו ישנה - היא נוראה כמו שישמחו לספר לך

כל מיני מתלהבים? היית במוסך כל שני וחמישי? כל חלק עלה לך יד ורגל?
 

davesh

New member
זה לא חוכמה. יש לה פחות מ-100,000 ק"מ

וגם יש לה כמה "שגעונות".
 

enigo

New member
ועדיין היא בת 15... הרי אם תשפוט לפי סיפורי הנפלאות בפורומים

ובטוקבקים, אי אפשר להגיע עם צרפתיה חדשה הביתה כי כבר בדרך מהסוכנות נתקעים.
נו, בולשיט.
אגב, יש לי יונדאי בת 13, וגם לה יש שגעונות. אז מה? גם לי יש...
 

davesh

New member
קפצתי לסוכנות סיטרואן ביום שישי והסתכלתי על ה-c4 פיקאסו

אי אפשר להשוות בכלל עם האאוטלנדר.
האאוטלנדר הרבה יותר מפנקת.
שלא לדבר על זה שהיא מה זה מכוערת עם כל החלונות.
 

enigo

New member
האאוטלנדר יותר מפנקת?! כנראה שיש לנו הגדרה שונה מאוד למושג

אבל מכיוון שאתה קונה את הרכב ולא אני, דעתי לא ממש חשובה.
 
2 פיקאסו אצלנו בחברה כבר שנתיים ללא בעיות

5008 לעומת זאת עם בעיות כבר מההחלה לאורך 3 שנים. לך תבין
 

enigo

New member
הפיקסו החדשה היא רכב שונה לחלוטין. פלטפורמה חדשה

מנוע מעודכן (165 כ"ס. ב-5008 זה עוד ה-156 כ"ס לדעתי לפני שלוש שנים) שבו פתרו את רוב הבעיות (לטענתם. לפחות).
אז לא כזה מוזר.
 

enigo

New member
מוזר. איבוד מים לא היה בעיה אופיינית למנוע הקודם

ומכיר כמה בעלי מכוניות עם המנוע החדש, וגם מהם לא שמעתי על בעיה כזו. יכול להיות שזו בעיה ספציפית.
 
האאוטלנדר בסה"כ החבילה הוא מצויין לטעמי

יש לו חסרונות אבל סך היתרונות עולה בהרבה.
לא ברור לי עניין הביטוח, האם אתה בטוח שמפחיתים את התשלום בקרות מקרה ביטוח בגלל שהרכב ליסינג? אני יודע שמבטחים רכב לפי מחיר המחירון שלו וקוד הרכב בחברות הביטוח (שגם מופיע במחירון לוי יצחק).
אם כן, שומע פעם ראשונה ומאוד מופתע, זה לא הוגן כלל כי את הפרמיה הם לא מחשבים ככה, נכון...?
 
רכב שהיה בליסינג מפיתים ממחיר המחירון שלו, לפי המחירון

הביטוח משלם לך את המחיר לפי המחירון ולאחר הפחתות . נראה לי מאוד צודק במקרה זה.
 

amicar

New member
על מחיר מכירה אתה לא חושב אבל על

טוטאל לוס כן חושב?
מוזר.
 

Cמן רשום

New member
רק רציתי להגיד שבמקרה של תאונה קשה יותר חשובה הבטיחות

זאת דעתי בכל אופן. גם לא מבין למה אתה חושב שבמקרה של טוטאל לוס אתה נדפק. שילמת פחות על הרכב אז אתה גם מקבל עליו פחות.

לחלק מהדגמים תמצא תוצאות מבחני ריסוק באתר של euro ncap שעורך את המבחנים. גם בקטלוג של אוטו (auto.co.il) יש ציוני מבחנים אבל ראיתי שם טעויות (למשל לא עדכנו את הציון כשהתחלף דגם וכיו"ב). אז עדיף ללכת למקור.

אינני יודע אם נכון להיום מוכרים או לא בארץ את הפורד smax וגלאקסי. שמעתי לפני שנה-שנתיים שהפסיקו לייבא אותן. קצת תמוה לאור השוק הגדול לרכבי 7 מקומות אבל לשוק הרכב הישראלי יש היגיון משלו שלא תמיד ברור. פה בגרמניה יש לשני דגמי פורד הנ"ל מוניטין טוב מאד.

אאוטלנדר לא זוכר שראיתי בכלל בגרמניה. ניסאן רואים קצת. למותג יש מוניטין של אמינות טובה (פה) והוא אכן פופולרי בקרב מחפשי רכבים אמינים וללא יומרות. אבל השוק הגרמני שונה לחלוטין מהישראלי, לא בטוח שאפשר ללמוד משהו בעל משמעות לישראל. ב 50,000€ שאתה הולך להוציא, אתה יכול לקנות פה מכוניות בליגה אחרת לחלוטין.
 

enigo

New member
למה לקנות רכב שהמחליף שלו כבר הוצג? עדיף הפיקסו החדיש יותר

 
למעלה