AWACS כולל שילוב בין רדאר למצלמה, כך שברמת התאוריה
יש לו יתרון. אבל כמו בהרבה דברים, יש הבדל בין התאוריה למציאות. במקרה הזה, ההבדל הוא ברמת התוכנה מאחורי החומרה. מצד אחד מובילאיי, חברה שעובדת עם חלק גדול מיצרני הרכב בעולם כספק של מערכות בטיחות, ומהצד השני חברה אנונימית, רשומה בארה"ב אבל שייכת לישראלי, שאספה מרכיבים מכל מיני יצרני משנה, ולא ברור מי בכלל אחראי על התוכנה שלה.
והכי חשוב מבחינתי - לא הצלחתי למצוא אפילו מבחן אובייקטיבי אחד לאייווקס, וממה ששמעתי, הם פשוט התחמקו מכל בקשה לתת מערכת למבחן.