השוואה בין עלות שימוש בדיזל לבנזין בהיברידי

השוואה בין עלות שימוש בדיזל לבנזין בהיברידי

בזמנו אהרון סיפר על החסכוניות של השימוש בהיברידי החדש של אישתו. מאד התפעלתי.
בעבר סיפרתי על ידיד שמחליף רכבים חדשים מידי 1.5-2.5 שנים.
שוחחתי עימו וסיפר שמזה כשנה שנוהג ב208 דיזל [ידני] שמתברר כחסכוני יותר מהיאריס ההיברידי שהחזיק בעברו.
עם היאריס שילם 300 שח לכל 600 קמ.
עם ה208 משלם 200 שח לכל 700 קמ.

איפה אניגו? מגיע לו ח"ח. מתברר שצדק כשביקר אותי על שהנתונים של אהרון ניראו לי האופטימום הקיים דהיום...

סוגיית דיזל נוספת: למיטב הזכור לי לדיזל מחיר שונה בתחנות השונות...
 

the annonymous

New member
אתה משווה רכבים לא מאותה הקטגוריה וידני מול אוטומט

וצריך לקחת את זה בחשבון (לא יודע אם זה יהפוך את התוצאות אבל חייבים להתייחס).
&nbsp
כרכב צמוד ממקומות עבודה להיברידיים יש יתרון של הנחה בשווי השימוש שלפעמים משנה את התמונה.
 
זו העלות הכוללת או מחיר הדלק?

נראית השוואה מאוד פשטנית. תן עוד פרטים. קילומטרים לליטר ועלות טיפולים יכולים לתת מושג אמיתי.
 

aharon d

New member
תהיה גם השפעה

לתמהיל הנסיעה, חוץ עיר לבין עיר/פקוק.
מחוץ לעיר הדיזל חוגג, בפקקים ובעיר - ההברידי חוגג.

תהיה השפעה גם לסגנון הנהיגה - הברידי יותר מושפעה מדיזל
ואם מנצלים את היכולת של ההברידי עד תום, אז כנראה שאין לה
מתחרים בהיבט הזה (נסיעת השיא בתוך המושב להקפיץ את הבת
לאן שהוא הסתיימה ב- 48 ק"מ לליטר).

השאלה אם יש כל הזמן כח לנהוג במתודה של נהיגה טקטית ?
לאהרון זה אולי מתאים, כי הוא המשוגע היחידי (כמעט) שנהנה מכך.
לא ברור שזה מתאים לנהגים אחרים, המרוכזים בעוד דברים בנהיגה
חוץ מבנהיגה עצמה, כמו למשל בחתיכה שבנתיב ליד או בסמרטפון...
 

aharon d

New member
אהרון התחלק על השכל

מבצע תרגול מעשי בכביש בטכניקות של היפרמיילרים, וממש ברגעים אלו חזר עם
ביתו מהחוג שלה בקריית השרון. קטע נסיעה 6 ק"מ סה"כ, ממוצע 40 ק"מ לליטר.
דיזל אינו יכול להתחרות עם זה, אפילו לא קרוב...

*צרפתי את המקרה של הנסיעה בתוך המושב עליה דברתי, על ה- 48 ק"מ לליטר
שהם השיא עד כה. הנסיעה ההיא היתה 3.3 ק"מ בלבד (אז היא פחות נחשבת בשל כך).


ולגבי עלויות דלק, אצלנו מיכל זה כ- 35 ליטרים בעלות 200 שח, שעליו אנו עושים
כמעט 800 ק"מ. איך זה בהשוואה ל- 208 דיזל של הקולגה שהזכרת קודם ?
נראה לי שיותר טוב לא ?



 

aharon d

New member
מצאתי בעיה עם הנתונים של הידיד

בעלי עין חדה ישימו לב, שלא נכנסים 300 שקל דלק במיכל של יאריס הברידית
מכיוון שהמיכל שלה קטן. לכל היותר נכנסים שם 200 שקלים, כמו באאוריס
סטיישן שהיא בכלל גדולה ממנה.

עדכון, המיכל של היאריס בגודל 36 ליטר בלבד. משמע שמתדלקים אותו כשהוא
בערך על 6 ליטרים אחרונים שנותרו. קרי ממלאים כ- 30 ליטרים. זה אומר סביבות
180 שקל למיכל.

ומי משווה כמה נכנס לו בכסף למיכל הדלק וכך מבצע את ההשוואה ?
זה לא מקצועי בלשון המעטה.

מה שקובע הוא ק"מ לליטר. ואם זהו המדד, לי אין ספק שהברידי מנצח דיזל, לאור
נתונים אמיתיים (שלי), ושל מכרים עם דיזל, שגם הם נוהגים מאד חסכוני בדומה
אלי.

בעוד שבהברידי אנחנו מעל 23 ק"מ לליטר אמיתיים במשאבה, אם הם גמרו מיכל
ב- 20 (שכל כולו נסיעה מחוץ לעיר) נישקו את המזוזה. בפועל הם יותר באזור חיוג
ממוצע 18 כי יש מה לעשות גם פקקים ומזגן דולק בקיץ.
 
BRAVO

על ששמת לב שלא נכסים 300 שח דלק אלא רק 200שח...
&nbsp
אבל החשבון שלו הוא קמ לכל שקל. מעניין שגם אני התווכחתי איתו והערתי בדומה למה שעלה כאן שיש לחשב כמה קמ לליטר אבל הוא הסביר שהוא הגיע למסקנה שהוא מחשב אחרת.
&nbsp
והאמת שהשתכנעתי ממנו. היות ומחיר ה95 לעומת מחיר הסולר שונה אז זאת צורת חישוב לא רעה הצורה שלו.
לגבי תוצאת החישוב שלו, כנראה הנסיעה שלו זורמת יותר, בתוואי בינעירוני עם טופוגרפיה לא פשוטה [בדומה קצת לזאת שלי]. התשובה והפער ממך נובעים בעיקר זה.
 

aharon d

New member
בוא תראה:

אצלנו באאוריס ההברידית מדובר באזור חיוג 200 ש"ח ל- 800 ק"מ, זה 4 ק"מ
לש"ח.

אצלו הוא מדווח על 300 ש"ח ל- 600 ק"מ . זה 2 ק"מ לש"ח.
זה חצי ממה שאנו עושים.

זהו פער תהומי שלא ניתן להסבירו.
הוא עשה 12 ק"מ לליטר בהברידי, ובשביל זה לא צריך הברידי, שכן גם קורולה
רגילה עושה זאת בלי הרבה מאמץ.
ולכן ישנה אפשרות שהרכב שלו לא היה תקין, או שאולי הוא אינו העפרון
הכי חד בקלמר בנושא נהיגה.

*תראה לו את תשובתי לעיל, שישב לחשוב על הנושא. יש פה חומר מעניין.
 

the annonymous

New member
יש השפעה בכלל לא זניחה לסגנון הנהיגה על צריכת הדלק

כנראה שהנהיגה שלך הרבה יותר חסכונית וגם בדיזל אתה היית מוצא תוצאה הרבה יותר טובה ממנו.
 

aharon d

New member
אכן

ננסה לעשות נסיון להגיע לצריכת דלק של 12 ק"מ לליטר בקטע נדגם על ההברידית
של אשתי. זה בטח לא יהיה קל, נצטרך להתפרע ממש...

נחוש מושכל בסגנון הרבה גז בין רמזור לרמזור, ובלימה כוחנית במטר האחרון
יסדרנו אותנו יופי. כואב הלב על המכונית...
 

the annonymous

New member
אין ספר שזה לא יהיה קל

אבל עדיין מעניין לראות מה יהיה ההפרש. כפי שכבר ציינתי בעבר גם בין ההיברידית שלי לשלך יש הפרש לא קטן בכלל (הנהג שנוהג בה אצלי לא עדין אבל גם לא מופרע).
 

aharon d

New member
אבל

בעוד שבהברידית של אשתי אנו באזור חיוג 22.5 עד 23
ולמיטב זכרוני אצלך זה היה 18...

ממה שניתן להבין אצל הידיד של פיקנטו, על רכב עוד יותר קטן וקל - יאריס הברידית,
הוא לא עובר 12


די בוודאות ש:
הרכב של הידיד היה תקול
או שלא היה לו הברידי והוא מעופף
או שהוא נוהג אחד הגרועים ביותר שידע התחום המוטורי, אם הוא על הברידי
שיודע לעשות 20 סדר גודל, עושה רק 12 ...
 
למעלה