צמיגי ריקן -חוות דעת

yossik111

New member
צמיגי ריקן -חוות דעת

הי !
אני שונא לעשות זאת , אבל תשובתכם ממש דחופה לי , הבן עכשיו אצל צמיגאי וקבל הצעת מחיר ל 4 צמיגים כאלה ריקן 175/65 r15 84t (ב 1200 ש"ח אגב ).
שאלתי היא , איך נחשבים הצמיגים האלה ? כלומר "בסדר" כזה ?
תודה מראש וסליחה על ה"בהילות" .
יוס.
 

מנחם231

New member
לפי מה שאני מכיר זה צמיג טוב.

לגבי מחיר אני לא משוכנע שלא ניתן לעמוד על המקח.
 

yossik111

New member
תודה ראשית , נעזוב כרגע ברשותך את המחיר ,

מקריאה זריזה של ביקורת ברשת (בחו"ל) , הבנתי שהוא נחשב ב"סדר" למעט ענין התנהגות הצמיג בחורף מחליק / מוגבל בעליות וכ'ו . (אני מניח שמדובר בחורף אירופי מושלג ? ) , שמעת / שמעתם משהוא על כך ?
יוס.
 

מנחם231

New member
בצמיגים מבדילים

צמיגי קיץ -חורף- או לכל העונות.
בארץ רוב הצמיגים צמיגי קיץ. ובצדק. כאילו יש לנו חורף?
בכללי במקום צמיג שהוא מין מישלן לקנות ישר מישלין וזהו. במידות שציינת יצא אותו המחיר.
 

WarDog

New member
בארץ מתאים "כל העונות" בצורה הטובה ביותר

למרות ש"חורף" בארץ נדיר, כאשר הוא מגיע אז זה בכל הכוח.
וכל הרכבים עם הצמידי קיץ/קאקאמיקה למינהם מתחילים לאבד שליטה בכבישים רטובים.
&nbsp
בכל מקרה היתי מתרחק מצמיג שבביקורת עליו מופיעות המילה "מחליק".
מי יתן אחריות שלא תיתקל בכביש מוצף(צינור שהתפוצץ, ממטרות וכו') גם בקיץ?
 
הצמיגים שנמכרים באירופה כ"קיץ" הם

תואמי החורף הארצי ישראלי שהרי הקיץ האירופי הוא גשום ואינו מושלג...
כעיקרון לא צריך כאן צמיגי חורף זה ברור.
בנוסף רצוי להימנע מצמיגי M&S כי אלה צמיגים שעל פי הבנתי אינם איכותיים [שהם אגב אינם צמיגי חורף].
&nbsp
לא מזמן היה כאן שרשור מעניין על צמיגי חורף לעומת צמיגי "לא חורף" ומי שמתעניין כדאי שיעשה חיפוש. השרשור מאד השכיל אותי...
 

enigo

New member
צמיג M+S יכול להיות איכותי - אבל הוא מיועד למטרה אחרת מזו

שמתאימה לצרכים בארץ. וכמו כל כלי, כאשר נעשה בו שימוש לא למטרה לשמה תוכנן, הוא פחות מוצלח מהכלי היעודי.
 
למה בלחץ?

עדיף תמיד לברר בנוחות מהבית ולא "בלחץ אצל הצמיגאי"
בבדיקה שטחית שלי על כוס הקפה של הבוקר, RIKEN זה חלק ממישלין צפון אמריק [כמו BFGOODRICH] כלומר צמיג גרוע זה כנראה לא!
&nbsp
על איזה רכב מדובר? האם מקדם המהירות הנדרש הוא T ולא H?
אצלי הרכב הידני מנוע 1L נדרש משום סיבה נָעָלָמָה לצמיגי H למרות שגם לתקרת צמיגי T [ואפילו לS] אינו מגיע
, והתברר לי בעבר שאיני מורשה להתקין את המישלין היחידי במידה התואמת לריכבי קרי MICHELIN Energy E3B1 במידה 165/60/14 כי הוא מגיע כT ולא כH.
 

מנחם231

New member
המצחיק הוא שבאותו דגם של רכב

רק בשנתונים שונים הדרישה שונה. 2011 הדרישה לW וב2014 V
 
האם הרכב לבד מזה לא השתנה בכלל?

לעתים הנתונים משתנים עקב מו"מ של היבואן עם היצרן ועידכון משרד הרישוי באישור היבואן לשנות מהמלצתו הראשונית...
זה קרה למשל או בעיקר כשרכבים נמכרו לליסינג ושם החליטו שצמיג X יקר ועדיף ואפשרי מבחינתם לשים צמיג Y... אגב כמובן שכשרשמתי Y איני מתכוון למקדם המהירות עד 300קמש אלא לנעלם השני במשוואה אחרי הX


אתה מספר על הוולוו שלך? תן פרטים קונקרטיים
 

מנחם231

New member
שני הרכבים דגם S60

פרט לכמה דברים שוליים אותו הרכב. הוולוו כבר לא שלי. הוא בחזקת עבר
 

מנחם231

New member
ובכן יש לכל רכב רשיון

וברשיון כתוב במפורש של2011 המהירות היא W ול2014 V .
יש לזה עוד פרשנות?
מה שפיקנטו כתב זה נכון. זה מה שמגיע לארץ.
 

WarDog

New member
כן, תלוי מה מופיעה בהוראת רישוי

אם מופיע בהוראה V והתקינו במפעל W וזה מה שרשמו לך ברישיון אז "זכית" בכאב ראש מיותר.
ולפי הקישור למטה זה בדיוק מה שקרה.(רשמו לך רמה מעל המינימום שדורשת ההוראה).
http://car.mot.gov.il/ORIL/2011/3/11-1254.pdf
 

enigo

New member
זה בדיוק העניין, וזה קורה לא פעם

האוטו מגיע בלי סיבה מיוחדת עם צמיג בדירוג מהירות גבוה מהנדרש, פשוט כי זה מה שהגיע במשאית מיצרן הצמיגים באותו יום - והופ, עד סוף ימיו הוא נדרש לקוד המהירות הזה.
מצד שני, אני יודע שבטסטים לא מקפידים על זה בדרך כלל.
 

WarDog

New member
"נדרש" זו מילה גסה

אם היבואן עשה בשכל אז בהוראת רישום יופיעו דרישות נמוכות יותר(בהתאם להוראת היצרן)
הבעיה היא כאשר רושמים את הרכב בפועל ופשוט מכנסים את מה שמותקן ברכב הזה ספציפית ולא את הקוד שבהוראה(טעות של היבואן) למרות ניתן לשנות את הרישיון רכב לכל אחת מהמידות/קודים שמופעים בהוראת הרישום תוך כמה דק' ואז אין לך בעיה של "נדרש" לערך גבוהה יותר.
 

yossik111

New member
מדובר באונו פונט גרנדה 2012 ונתוני הצמיג

הם (כפי שקבלתי מהבן ) בפוסט המקור .
בסופן של דבר , מכווין שהוא קנה גודייר במקום הצמיג המקורי שהתפוצץ (מישלין) , אזי המלצתי לו שיקנה עוד 3 גודייר (שנחשבים למיטיב ידיעתי כמותג "ידוע" /"מוכר" / "בסדר" ) להשלמת רביעייה זהה , ויהפוך את הטוב מבין הישנים לספאר .
מהו אגב , הזמן המכסמלי שבו נחשב צמיג מספיק "טרי" בכדי לקנות אותו (בהנחה שהיה באחסון במקום מוצל ) ? .
תודה לכול העונים במורד השרשור .
יוס.
 

מנחם231

New member
בכללי צמיג ככל שהוא טרי

יותר עדיף. שנה +- זמן סביר באופן תאורטי. בפועל הצמיגים מגיעים לפעמים בתאריך מאוחר יותר. הצמיגאים לא מקפידים על זה וצריך ממש לעמוד על זה.
מצד שני באחת התוכניות אמר מהנדס רכב ששש שנים מיום הייצור הצמיג עדיין בסדר בתנאי שאוחסן בתנאים הנדרשים.
הבעיה איך להיות בטוח בזה אני לא יודע.
זה שהצמיג בצל זה לא התנאים האידיאלים לאחסון צמיג.
אישית לא אקנה צמיג שזמן הייצור עולה על שנה.
 
למעלה