Camero ZL1 החדשה

aharon d

New member
Camero ZL1 החדשה

[URL]https://www.youtube.com/watch?v=E0amO_lJks8[/URL]

אם מעניין מישהו, ביבוא אישי, היא פה בארץ אחרי מיסים והובלה, חדשה בניילונים,
סביבות 520 אלף ש"ח סדר גודל. מכונית בעלת ביצועים מהטובים בעולם.
בהחלט בעשיריה הפותחת.
 

enigo

New member
הנה רשימה של עשר מכוניות שבלי לבדוק אפילו, אני בטוח שהן עם

ביצועים עדיפים - פרארי סופרפאסט, קוניגסג (בחר איזה דגם שבא לך), פגאני (כנ"ל), מקלארן (כנ"ל), פורשה 911 טורבו... להמשיך?
ה-ZL1 היא מכונית שרירים מרשימה מאוד, ללא ספק יחס ביצועים לשקל מעולה. אבל היא אפילו לא קרובה להיות בין עשרת המכוניות המהירות בעולם, לא בתאוצה ולא במהירות סופית.
 

aharon d

New member
האם ישנו מצב שהתייחסת

מבלי לצפות תחילה בכתבה ? (כנראה שכן).

המכונית מבצעת הקפות מסלול "באזור חיוג" הביצועים של העשיריה הפותחת
בעולם. חלק מהרשימה שציינת אינן מכוניות שנועדו למסלול, וביצועיהן במסלול
אינם מרשימים.

להיות מהיר (מבחינה מושגית) אינה הכוונה למהירות סופית בבדיקות מעבדה.
הכוונה "במהירות" היא לזמני הקפה על מסלול מקצועי, או המקבילה לכך בכביש
ציבורי - נאמר שהיינו מעיזים להשתולל עליו.

מן העבר השני, מכוניות יעודיות וידועות כמכוניות מסלול טובות, ברמה של
העשיריה הפותחת בעולם, ה- ZL 1 בהחלט נכנסת כמתמודדת ראויה.
לעניין זה רצ"ב (גלגל מטה) תמונה ממדידות של המהירות ביותר ש- MT הספיקו
לבחון עד כה על המסלול שבכתבה.

תתרשם ממי ה- 1ZL מהירה יותר, כולל ממקלראן שעולה פי 5 ממנה או פורשה
911GT3 שעולה פי 3 ממנה.

ראה את הכתבות על הרכב, את זמני הקפות המסלול שלו, ואת היכולת הדינמית
שלו מבחינת כוחות G ואחיזת קרקע (שמראים גם כן בכתבה ובהשוואה לאחרות),
ואז תתרשם, שאין למעשה הרבה מכוניות שיכולות להיות מהירות מה ZL1
regardless of price על מסלול מקצועי (שמסמלץ הכי סביר מה קורה על כביש
ציבורי).

הבודדות שמהירות ממנו, אז הן מהירות במעטי מעט, משהו שרק הסטופר יכול
לעלות עליו. וגם אלו בדר"כ עולות פי כמה וכמה ואינן קרובות כלל למחיר 60 אלף דולר.

ברמת סדר גודל המחיר של ה- ZL1 , 60$K אין מתמודדת שיכולה לנצח אותו,
וזהו כבר הישג מרשים בפני עצמו וודאי נסכימה כולנו. במחיר הזה הוא מקום ראשון בעולם.

זרום עימי בדיון, שתף פעולה, חווה דעתך לאור ביצועי הרכב אל מול מחירו (כ- 60
אלף דולר), ביחס לביצועי מסלול לעומת רכבים שעולים כמותו ואפילו כפליים ממנו.
אחר כך נתח את הממצאים לעומת רכבים שעולים פי 10 ממנו, והאם הם מהירים
יותר, ואם כן, בכמה ?

בחן את המשמעות האופרטיבית/פרקטית של מחירו של רכב ב- 60 אלף דולר לפני
מיסים עבור הצרכן הישראלי, שצריך לשלם גם עוד מס כבד, דבר שהופך את
הרכב לחלום - אך חלום בר השגה ראלי. לעומת רכבים שעולים 5 מיליון ש"ח
בישראל כך שגם כחלום אינו יכול להיות עבורם ראלי.

נתח את ההישג של GM מבחינה ביצועית ואספקת חוויה מוטורית ספורטיבית
טהורה לצרכן, לצד שימושיות יום יומית, לאור רמת המחיר שבה הוא משווק.

סבורני שהניתוח יביא לתמונה מעניינת:
קבלת 99% "מביצועי המסלול" (ולכן ביצועי הכביש) של רכבי על ב- 5 מיליון שח,
ברכב שיעלה לנו "רק" חצי מיליון ש"ח בישראל, ועל כן יחשב למעשי עבורנו.

ממתין לשמוע את דעתך.

 

enigo

New member
הקאמרו היא לא מכונית מסלול. גם הגרסה הזו אינה מכונית

מסלול ואפילו אינה קרובה להיות מכונית מסלול. להגיד שהיא יותר מכונית מסלול מדגמים של קוניגסג או פרארי 488 (מכונית של בערך שני מליון שקלים, בארץ) זה... ובכן, כמו להגיד שמתלה קורת פיתול יותר ספורטיבי מאשר מתלה רב חיבורי...
זה שאתר ספציפי - ולא אחד הנחשבים במיוחד בתחום - עשה איתה זמנים מהירים על מסלול ספציפי (שלא נחשב למסלול מאתגר במיוחד מבחינת התנהגות) לא אומר הרבה. שים לב אילו מכוניות נמצאות בעשיריה המובילה שם - פורשה 918 ספיידר (ולא קופה) מובילה את הזמנים, וזו מכונית עתיקה במונחי התחום הזה. בעצם, אם חושבים על זה, אין שם אף מכונית מאלו שמניתי בהודעה הקודמת מלבד המקלארן 570, הבסיסית בהיצע של החברה...
אז כמו שכבר אמרתי - יופי של ביצועים לשקל, אבל לא ממש בין עשר המהירות ביותר בעולם, ולא משנה באיזו הגדרה של "מהירה" אתה בוחר.
 

aharon d

New member
אנו מדברים על זמני הקפת מסלול

ולא מהירות סופית שאין לה כל משמעות מבחינה פרקטית על כביש,
וגם לא על מסלול. אך אל תיתן לעובדות הנדונות לבלבלך,
כמו גם אל תתבלבל עם העבודה שה- ZL1 סוגרת 203 מייל על השעון.

עושה רושם מיום ליום שהנושא הכי חשוב בפורום הזה ספציפית, הוא כנראה
להתווכח באופן משפטי בין חברי הפורום על ראיות פורנזיות, על מי בדיוק
נכנס לעשירייה הפותחת בעולם ומי לא.

ולשם כך להתחיל לחפש את כל מדגמי הביצועים שנעשו על חודו של עשירית שניה
או מייל לשעה, רק כדי להוכיח חבר פורום אחר (כולם פה אויבים).
אפילו ראיתי את מנהל הפורום מצטרך למקהלה בסגנון הלגלוג שלו ממש כמה
פוסטים מעלה. וכנראה אם זה "משודר מלמעלה" אז זהו הטון הראוי שהדביק את
השאר.

ואם כן חבר פורום הידוע לשמצה הביא לידיעת הפורום את דבר קיומה של מכונית
זו, ואפילו הקוראים היותר אינטילגנטיים והחריפים פה לא השכילו להבין
שכשכותבים שמכונית היא בביצועיה בעשיריה הפותחת (כנראה) נכון
להיום, זוהי מטאפורה שמטרתה להעביר את אזור חיוג סדר גודל הביצועים
שאליה מגיעה המכונית על מסלול במדידות שנעשו לה.

רגע,
ואם היא תתגלה בסופו של יום רק במקום 12, או 17 או 23,
כי מצאנו פתאום שיש עוד כמה מכוניות איזוטריות העולות פי כמה וכמה
ממנה שפיספסנו, ואלו מגרדות שניה מהזמן הקפה שלה, זה משנה במשהו את המהות ?
והאם זה משנה במצב דברים שכזה, לפיו הפערים בין המקומות בשפיון העליון הם
ממילא זניחים וקטנים מאד, כאלו שאינם מורגשים בנהיגה וצריך ממש ציוד
טלמטריה בכדי לאבחנם ?

לקורא מן הצד עושה רושם בלתי ניתן לערעור, "שהויכוח הילדותי" הוא הספורט
הלאומי - הוא החשוב, הוא המהות, הוא לב ליבו של העניין ברמה פורנזית,
ולא ההישג האדיר על הבשורה המלהיבה שמביאה GM באמצעות ZL1 עבור
הצרכן ב- 60 אלף דולר בלבד. זה הרי המשני פה.
על אחת כמה וכמה לא ההישג שעם track pakage LE1, היא מהירה יותר מפרארי
488, מפורשה 911 GT3, ממקלארן 570, מכוניות שעולות 200 ו- 250 אלף דולר.

רגע, מהירה יותר מהן ? (על המסלול)
אה זה ברור: אלו מכוניות איטיות ובלתי ראויות, והרי שלא חוכמה לעקוף אותן,
אלו מכוניות penuts, בוטנים ממש.
ומשכך ZL1 מכונית לא טובה ולמען האמת גם די איטית וחלשה.
מה זה 650 כ"ס ומהירות סופית 320 קמ"ש...
אהרון ברגע זה מבטל את נסיעת המבחן שהזמין עליה לעוד שלושה שבועות עת
יבקר בארה"ב. מה זה מבטל - אהרון ברגע זה מחק מעצמו אפילו את אפשרות
בחינת רכישתה מהלקסיקון.

אגב אם מותר לשאול,
מתי אתה או אחד מחברך "למקהלת הווכחנים הילדותיים" מזמין (או מיבא) מכונית
רצינית, נו אתה יודע, אחת כזו שמהירה יותר ZL1 ?
אהרון הראשון שיבוא להתרשם ולברך...
 

enigo

New member
אתה באמת חושב ש"הבאת לידיעתנו" את קיום ה-ZL1?!

איזו מגלומניות...
האוטו נחשף לפני שנה. כל מי שחובב רכב ברמה בסיסית, וטורח להתעדכן מדי פעם בחדשות בתחום כבר שמע עליה.
אגב, כל חובב רכב ברמה בסיסית גם יודע מהי ומי היא הקאמרו - ויודע שהיא לא מכונית ספורט, אלא מכונית שרירים.
 

aharon d

New member
עברנו לדיון "למי יש יותר גדול" בו אתה מחלק ציונים לאחרים?

התרשמתי
 

enigo

New member
כשאני רואה בועה, זה עושה לי חשק לפוצץ אותה. אתה זה שהכריז

ש"הבאת לידיעתנו", ואין מה לעשות - מגלומניות כזו מעלה חיוך.
בדיוק כמו כמה מההצהרות האחרות שלך בתחום הרכב - הטענה על פער של פי ארבע במקדם החיכוך של צמיגי רכב שונים, למשל. או הטענה שמתלה קורת פיתול ספורטיבי יותר ממתלה רב חיבורי - ואז הבאת המוסטנג (שבה היה בכלל סרן חי - וגם הוא כפשרה לטובת משפרי הספק) כהוכחה לטענה הזו.
אז כן, כשאתה מנסה להציג את עצמך כאיזה גורו בתחום הרכב, ש"מביא לידיעתנו" מכוניות שכולם יודעים עליהן כבר שנה. כשאתה יוצא בהצהרות מופרכות בלי להבין בכלל מה ההבדל בין מכונית שרירים, מכונית ספורט ומכונית מסלול - אני אדביק לזה שם.
וזה עוד השם היותר עדין מבין המבחר שמתאים למצב.
 

aharon d

New member
כמה פעמים תכתוב לגופו של אדם ולא לתוכן הנדון ?

הצריך כבודו עט של מורה לחלק ציונים לאחרים ? יש לך בכלל נוצות להתהדר במעמד ?
אולי יש לכבודו אילו שהן בעיות בבטחון עצמי שנאלץ לרדת לפסים אישיים ?

מה הנך מרוויח בנסיון הילדותי להוריד את האחר ?
נשגב מבינתי. נראה לי מהצד סופר ילדותי.

מנסיוני עם טיפוסים לוחמתיים מעל המקלדת כמותך, בדר"כ אתם פונים לפסים
אשיים ולא עניינים, די מהר. במיוחד כאשר נפגע האגו שלכם.
כשנגמרת לכם היכולת והכלים להתמודד בתחום מקצועי ומכל דיון אתם מרגישים שזו חייבת להיות מלחמה.

ילדותי לחלוטין שגיא, ומאד מיותר.
שב תחשוב איך אתה מתנהג ונראה מהצד לקורא.
לצערי אינני הכותב הראשון שמעיר לך על כך בפורום תפוז.
 

enigo

New member
שגיא? מי זה שגיא?

ולא ירדתי לפסים אישיים, כי אני לא יודע מי אתה - התייחסתי למה שאתה כותב. וכשמה שאתה כותב מלא שטויות, אז התגובה בהתאם.
קיבלת מענה "מקצועי" לטענות שלך, אבל במקום להגיב באופן "מקצועי" התחלת לסטות מהנושא, להעלות טיעונים לא קשורים ולשנות את הטיעון שלך. מה לעשות, לפעמים נגמרת הסבלנות ואין כבר כח להגיד שוב ושוב את אותו הדבר - במקרה הזה, שה-ZL1 היא לא אחת מעשר מכוניות הספורט המהירות בעולם.
העניין הוא שיש גם ניסיון עבר, כזה שמראה שברגע שמפריכים את הטענות שלך, אתה לא יודע להודות בטעות אלא בדרך כלל פשוט נעלם, שמקצר את הסבלנות אפילו יותר.
&nbsp
רוצה לשמור את הדיון בפסים ענייניים? תהיה ענייני. טענת שהרכב הוא אחד מעשר מכוניות הספורט המהירות בעולם? הטענה הזו הופרכה? עשה את הדבר הנכון, תגיד "וואלה, טעיתי" ונוכל להמשיך הלאה. השאלה היא אם אתה מסוגל לכך.
 

aharon d

New member
לאנשים עניינים טעותיך הן

ילדותיות לחלוטין והן אישיות למהדרין בניגוד לשכתבת.

ראה מה מנסה לעשות בסוף כל דיון או שרשור:
להכתיר את עצמך כמנצח, כצודק, ואת האחר כטועה שעליו להודות בכך.
תגיד, אתה אמיתי ? כמה יהיר הנך מסוגל להיות.
בני כמה הנך חושב שאנחנו מר enigo ? לא מיצינו כבר ?

שנית, אין לך יכולת לקבוע שטענה של אחר הופרכה. שכן על מנת להפריך טענה
חובה לבצע כך שהיא מוסכמת על ידי כל הצדדים. אך היות ולא הצלחת לשכנע את
הצד האחר, הטענה לא הופרכה והיא בגדר טענה שעדיין נידונה ואין עליה הסכמה.

שלישית לאי הפנמתך,
הדיונים נעצרים בדר"כ מולך על ידי כותבים באיזה שהוא שלב שהנך כבר מדבר
עם עצמך. את זה לא תפסת.

הצעתי היעילה-פרקטית באם תרצה לאמצה, עבור נפש עדינה כשלך, היא שתלך
לישון כל לילה בתחושת ניצחון, שכן בלי זאת לא תרדם וגרוע מכך, בריאותך עשויה
להפגע.

לילה טוב וברכת שבת שלום רגועה
 

enigo

New member
אז מצד אחד אתה טוען שוויכוח הוא לא משהו שאמור להסתיים בהכרעה

של צד אחד צודק וצד שני טועה, אבל מצד שני אתה טוען ששני הצדדים צריכים להסכים על כך שטענה הופרכה (משמע - טענה אחת שגויה, מישהו טועה).
אתה רואה לפחות את הסתירה הפנימית בתוך הטענות שלך, או שגם זה יגרור הערה של "בן כמה אתה חושב שאנחנו"?
אז בוא נעשה קצת סדר - כשהדיון הוא על עובדות, קל מאוד לקבוע, גם במעמד צד אחד, שטענה הופרכה.
גם אנשים בני מאה עדיין ניגשים לדיון במטרה להגיע להכרעה ולהחליט מה נכון ומה לא נכון. אנשים שניגשים לדיון רק כדי להביע דעות הם כנראה כאלו שפשוט אוהבים את צליל קולם, או נקישות מקלדותיהם. בעידן פחות פוליטיקלי קורקט, היו קוראים להם ברברנים. אבל אנחנו לא בגיל הזה...
מכיוון שבדיון הספציפי הזה אתה בעצמך הבאת את העובדות שמפריכות את הטענה שלך, אני פשוט סקרן לראות באיזה שלב תודה בזה שטעית. יש כאלו שאומרים שהודאה בטעות דורשת בגרות - האם מכך אפשר ללמוד משהו על מי שלא מסוגל להודות בטעות? אני רק מניח את זה כאן, כנושא למחשבה.
והנה עוד נושא למחשבה - האם מישהו שקרא לאחר "טרחן" כתגובה לשאלה עניינית, בכלל זכאי להלין על דיון שעובר לפסים אישיים (בלי קשר להאם הוא באמת עבר)? אני חושב שדי ברור שלא. אבל מצד שני, אני גם נוטה לעמוד מאחורי הצהרות שאני זורק, ולא להימלט מהדיון ברגע שמישהו מוכיח שדיברתי שטויות. ואגב, בדיון על הצמיגים, בו הצהרת שבין צמיג טוב לצמיג גרוע יש הבדל של פי ארבע במקדם החיכוך, לא אני הבאתי את הנתונים שהראו שדיברת שטויות - כך שאתה אפילו לא יכול לטעון שזה משהו אישי איתי. פשוט זרקת נתון - הראו לך שאתה טועה, ונעלמת. אחרי הסיפורים על הניסויים שאתם עושים אצלך בתעשייה הבטחונית - פופ! נעלמת כבמטה קסמים... מי שעוקב אחר הפורום, כבר שם לב שזה עניין חוזר אצלך. מה שלא הופך את זה לפחות משעשע כמובן, רק ליותר צפוי.
ובקיצור - הבנו שאתה אוהב מכוניות, סוג של, אבל נסה להפעיל קצת יותר סינון על מה שאתה קורא לפני שאתה יורה אותו הלאה. למענך, אם לא למעננו.
 

aharon d

New member
למה שאני אוכיח ? תוכיח אתה חוכם

רשום לפנינו מסלול עולמי שבו בוצעו מדידות,
והראה לנו 10 מכוניות:
חוקיות לכביש
שנמכרות כיום בשוק,
והן מהירות מ ZL1 .

בהצלחה

אתה זקוק לכך.
 

enigo

New member
כשאני אטען טענה, אני גם אוכיח אותה. בינתיים אתה זה שטענת

טענה, וביססת אותה על כרעי תרנגולת.
אדם רציני, שמבין יותר מאשר המינימום בתחום הרכב, לא היה יוצא בהכרזה שזו "אחת מעשר המכוניות המהירות בעולם" על סמך הנתונים שאתה הצגת. פשוט משום שהנתונים שאתה הצגת לא כוללים אף אחת מהמכוניות הכי מהירות בעולם היום...
 

aharon d

New member
בוצע כבר בשרשור חדש שפתחנו בנושא בנפרד

ומשתמש במסלול כזה, המרכז את מרבית המכוניות בשוק, הלו הוא הנורבורגרינג
הגרמני. תעבור שם על הממצאים.

בתמצות:
ZL1 במקומות 11 ו- 6 בהתאמה, לעם קיט LE1 או בלעדיו.
 

enigo

New member
במקום 11 אחרי סינון אגרסיבי שעשית לכל אלו שהקדימו אותה

וכשברשימה חסרות הרבה מאוד מכוניות שקרוב לוודאי היו קובעות זמן מהיר יותר. פשוט משום שאף אחד לא טרח לקחת אותן לרינג ולהשקיע את האנרגיה הנדרשת כדי לקבוע זמן טוב.
 
למעלה