המיני באופנה - מבצעים עדכניים שמצאתי ברשת

aharon d

New member
המיני באופנה - מבצעים עדכניים שמצאתי ברשת

בהמשך לבקשתו של חברנו מיכאל מיום חמישי שעבר, להתייעץ עימנו לגבי טויוטה
אייגו כרכב מיני עבור ביתו, ובהמשך לנסיון שצברנו קרוב משפחתי ואנכי בקניית
האייגו (אשר קיבל אותה רק לפני 3 ימים ואת החברים שיתפנו במאורע גם), שמתי
לב שממש בימים אלו יש מבצעים משני המתחרים על אותו הרכב:

מן הצד האחד טויוטה עם האייגו שלה, שמקנים 3500 ש"ח הנחה ומימון מסובסד
יבואן בריבית מגוחכת של רק 1.1 אחוז. מבצע זה תקף עד 31.3.2017 (רצ"ב מטה
הפרטים באמצעות תמונה). מחיר המחירון של הגרסא האוטומטית הוא 70 אלף
ש"ח, כאשר המבצע מוריד אם כן את מחירה ל- 66.5 אלף בלבד.

מן הצד השני בזירה, על רכב תאום מציע היבואן לובינסקי את הפיז'ו 108 גרסא
אוטומטית במחיר 60 אלף שח בלבד (במקום מחירון 68) רצ"ב תמונה מטה.

מבדיקה זריזה שערכתי, ההבדלים מבחינת האבזור והמפרט בין האייגו מבית
טויוטה ל- 108 מבית פיז'ו, מסתכם ל:
מצלמת רברס, מראות חשמליות, חישוקים קלים, ו- paddle shifts להעברת
הילוכים מגלגל ההגה.
*מקווה שאין עוד הבדלים שחלילה פספסתי. המתעניין יכנס לאתרי היבואנים
לברר במדויק ויעדכן כאן אם יש עוד הבדל שמצא.

מעבר לכך, האחריות על הטויוטה אייגו בחלק ניכר מסוכנויות טויוטה היא 4 שנים
מלאות או 150 אלף ק"מ כמו למשל ברשת פריים מוטורס, ובחלק מהסוכנויות אפילו
5 שנים כמו למשל בסוכנות נתניה, ויש עוד...
בשעה שעל הפיז'ו 108 יש רק 3 שנים ו- 100 אלף ק"מ.

יודגש כי המכוניות הן מכוניות זהות ותאומות אשר יורדות מאותו פס יצור ואין כל
הבדל באיכות, בטיב, בבקרת האיכות, או באמינות בינהן. אותו אוטו, רק עם מדבקת
סמל שונה מאחור (ועל ההגה).

כאשר הפער עומד נכון לעת כתיבת שורות אלו על 6500 שח, או כ- 10% לטובת
ה- 108, יש לפנינו דילמה מבין השתיים: מחד הטויוטה נותנת יותר
אבזור (בקצת) ויותר אחריות (ואולי גם סתיגמה בשוק שמסייעת למכור אותה
יותר בקלות לאחר מכן). מן הצד שני, עבור תכלס אותו אוטו היא דורשת עוד 10%
כסף, וזה לא הולך ברגל.

אני בכל אופן מביא לפני החברים והקוראים המזדמנים את שתי האפשרויות, מבלי
שבדקתי מה הוא תמחורה העדכני המקביל של הסיטרואן C1 - האחות השלישית התאומה.
ועל כן מי שהרכב כרגע חם עבורו, אז שיבדוק גם אותה. ואם יש לו מידע שישתף
אותנו פה, שנהנה גם אנו מהטרחה שהוא השקיעה בבירור אודותיה כמו שאנכי
עשיתי ושיתפתי לטובת הקהילה בשרשור זה.

לטעמי האישי:
הנני ממליץ בחום רב לבחון חלופת רכב מיני, למי שמחפש את הפתרון היעיל והזול
שמקנה אולי את אחד מתמורות value for money הטובות ביותר בשוק הרכב
הישראלי בעת הזו, במיוחד כאשר רכבים אלו נהנים מהנחת מיסוי משמעותית -
דרגת מס ירוק 3, המקנה להם זכוי בגובה של כ- 15 אלף ש"ח סדר גודל, ההופכים
ל- 17 אלף (כולל המע"מ שמושת בסוף על כלל העסקה ונחסך). זהו חלק
לא מבוטל ממחירו של רכב בקטגוריה זולה שכזו אשר נחסך ולכן נבון לנצלו,
זאת אומרת באם מוכנים להתנייד ברכב מיני.

ואם יש למישהו חשש מרכב מיני אולי בשל זכרונו מרכבי מיני של הדור הקודם,
זה שהיה עימנו רק לפני 5-10 שנים, אז שירגיע את חששו: מכוניות המיני של היום
- הדור החדש, זהו דור שלא ידע את קודמו: האיכות, העושר, המפרט, בדוד
הרעשים, ההרכבה, איכות הנסיעה... זו ליגה אחרת לחלוטין ממה שידענו.
ואם יש למישהו ספק, אז שיואיל בטובו לא להסתמך על דעתו של כותב שורות אלו,
אלא שיכתת רגליו לסוכנויות הרכב, שיתחיל להזיע ולעבוד בשביל עצמו ובשביל
הנסיון שיצבור. שימשש את הסחורה באולמות התצוגה, שיעשה נסיעות מבחן.
הפתעה נעימה מצפה לו.

*נ.ב - לא יצא לי עדיין לבחון את הקיה פיקנטו החדשה שהושקה זה עתה. אשמח
ממי שיכול לתרום לשרשור זה ולספר חוויותיו מרכבי מיני מודרנים חדשים שהושקו
לאחרונה גם כן, כמו למשל הפיקנטו, שיספר מה הוא התרשם וישתף במידה ויש
עליהם מחיר מבצע גם כן.
שרשור זה לטעמי יכול להיות ריכוז מתומצת של חווית המיני המודרנית בעת הזו,
כמה עולה, ומה אנחנו חושבים עליה. את דעתי כבר הבנתם, אני בעד




 

aharon d

New member
עדכון

אז המחיר 60 אלף ש"ח תקף גם עבור הסיטרואן C1. ההבדל במפרט בין ה- 108
ל- C1 מתבטא במראות חשמליות לטובת ה C1.

תיקון טעות ממודעתי הקודמת, גם בתאומות לבית לובינסקי (ה- 108 וה- C1) יש paddle shifts.

משהו נוסף שראיתי ואשר מדליק נורת סימן שאלה מעניינת:
במכסה מנוע של האייגו יש בדוד אקוסטי מודבק בתחתיתו, כמקובל ברכבים
שמגומרים איכותי, אך בדוד זה נעדר מצמד הצרפתיות.
סימן זה מעלה שאלה, האם יש עוד הבדלי גימור טכניים בין הרכבים, דברים
שאנו לא מודעים להם, ו/או נמצאים מתחת לשכבה הנגישה לקו הראייה ?
שאלה טובה שצריך לחקור אודותיה ואשתדל לבצעה.
*הנחתי היא שלא, אך מעניין מה תעלה הרשת.
 

Yonatangil

New member
פורסם לפני כמה ימים מבחן דרכים בפורום אחר

על הפיקנטו החדשה. בסה"כ הבוחן התרשם ואמר ששידרגו את כל הפרמטרים מהשנה הקודמת, זה עדיין רכב מיני אבל זה כבר מתחיל להרגיש יותר כמו מכונית.
 

aharon d

New member
גם לי ישנה תחושה שזה הכוון

במיוחד לאור זאת שהפיקנטו החדשה סביר שלוקחת את המקום שאליו הגיע
ה- I10 קרובתה למשפחה, צעד אחד נוסף קדימה.

והיות וה- I10 היא כבר הצלחה לא מבוטלת במובן הזה, אז זהו כנראה הכוון
שאליו הולכים הלאה.

אמנם עוד לא יצאה לי ההזדמנות להתחכך עם הפיקנטו החדשה, וזהו רק עניין
של זמן עד שאספיק לדגום גם אותה, אך עוד לפני שעשינו זאת, בליבי תחושה
מקדמית (זהירה כמובן) שהיא אחת המועמדות לראשות הקטגוריה.

לטעמי קונצרן יונדאי/קיה עשה קפיצת מדרגה תהומית בעשור האחרון,
ודי סגר את הפער עם תעשיית הרכב הוותיקה (GM/VW/Toyota)...

ולראיה, הוא כבר מתחיל להריח עוד מעט מבחינת גודל והיקפי מכירות/יצור
לשנה, את שלושת הענקים הקלאסיים שהוזכרו לעיל בסוגריים.
 
למעלה