המלצות על רכב

חגית1510

New member
המלצות על רכב

שלום לכולם...הלכתי קצת לאיבוד עם האופציות של הרכב.
כל מי ששאלתי ענה לי משהו אחר...
אהבת את ההונדה ג'אז מבחינת הצורה.
לא יודעת אם זה משתלם.
יהיו לי כנראה נסיעות עירוניות ובן עירוניות...מה הכי מומלץ?
רכב קטן (כדי לחסוך) רכב משפחתי בשביל הבטיחות/מנוע.
אשמח לעזרה!
 

enigo

New member
לא ברור מה את שואלת. באיזו קטגוריה לבחור? באיזה רכב ספציפי?

בכל מקרה, יהיה קשה מאוד לעזור לך בצורה יעילה בלי לקבל פרטים - כמה ק"מ את נוסעת בשנה? כמה אנשים נוסעים ברכב? איפה יהיו הנסיעות שלך? מה חשוב לך ברכב - אמינות? חסכון בדלק? אבזור? בטיחות?
 

חגית1510

New member
צודק בהחלט אפרט

זה רכב ראשון שלי.
אני כנראה אסע די הרבה (עבודה) ולבד.
נסיעות ירושלים-תל אביב.
ויתכן ירושלים-אשקלון
וגם בתוך ירושלים.
חשוב לי ברכב בסדר הזה:
1.בטיחות
2. אמינות
3.חסכון בדלק
אבזור לא קריטי
 

enigo

New member
אז לא הייתי לוקח רכב משפחתי. אין טעם.

עקרונית לנהג/ת בודד/ת מספיק רכב סופרמיני, אבל את מתכננת לנסוע הרבה בכבישים בין עירוניים, ועם עליות, אז עדיף לטפס מדרגה אחת למעלה, למכוניות סופרמיני.
אם את מדברת על חדש, אז את צריכה תקציב של כ-70-80 אלף שקלים. פיג'ו 208 או רנו קליאו נכנסות שתיהן בתחום הנמוך של המחיר בגרסאות הידניות (שעדיפות מבחינת צריכת דלק, וכנראה גם אמינות). אבל זה מביא אותנו לשאלה חשובה ששכחתי לשאול - מה התקציב שלך?
 

חגית1510

New member
רכב יש שניה בתקציב של 40-60 אלף

חשבתי על יד שניה בסביבות 40-60 אלף.
חשבתי על הונדה ג'אז/טויטה יאריס/מזדה 2.
משהו מהם מומלץ?
או שיש הצעות אחרות?
 

aharon d

New member
חגית ערב טוב

לטעמי ומיטב נסיוני, להסתכל על רכב בבחינת כמה הוא עולה לך לרכישה ראשונית
(קרי ההון הראשוני המושקע) מבלי להתייחס לכל המסביב שבעיקרו בעצם הפחת
ראשית כל, הינה הסתכלות לא נכונה שיוצרת הטיות שגויות.

לא קשה להראות שתי חלופות זו לצד זו, מנותקות האחת מהשניה לשני רכבים,
האחד יקר יותר מהשני ברכישה ראשונית לעומת השני, אך בסופו של דבר זול יותר
או לפחות לא יקר יותר משמעותית.

הסיבה שהאחד (היקר יותר לרכישה ראשונית) לא יוצא בהכרח יקר יותר במקרה
המודגם, היא משום שהיקר יותר גם ימכר יום אחד והשאלה היא, לא כמה הוא עלה
בהתחלת הדרך, אלא הפחת. קרי "כמה ערך הוא איבד ליחידת זמן".

אלמנט שני שיש לו משקל משמעותי בחישוב הכולל הוא צריכת הדלק. מספיק
למצוא שני רכבים שישנה שונות גבוה בינהם בסעיף זה, ואז כל הbalance משתנה
לחלוטין. מספיק להדגים רכב מיושן וזזלן דלק, ששותה לדוגמא 8-9 ק"מ לליטר,
לעומת רכב מודרני ששותה מחצית מכך. **או אפילו שליש (אם הרכב למשל הברידי).

ולכן הצעתי היא להפסיק להסתכל על רכב במונחי עלות ראשונה, שזו טעות אופטית
של הצרכן ללא ההשכלה המתמטית/פיננסית, אלא להסתכל במונחים של מה
התקציב השנתי שיש לך להוציע על רכב סה"כ, או יותר נכון התקציב החודשי, שזה
יותר נוח להסתכל כך בראיה של ההכנסה החודשית של משק הבית שלך. כמה
מתוכה את יכולה ו/או מעוניינת להוציא על סעיף תחבורה.
ולפי התקציב, לחפש את החלופה האופטימלית שעונה על הצרכים. קרי כל אותם
רכבים שמקיימים את התקציב המבוקש, ולבחור מהם את המועדף עליך.

אם הסברי דלעיל פותח אצלך את הסקרות ונראה לך מעניין, כמו eye opener,
הרגישי חופשי להתקדם עם התזה הלאה.

דוגמא אמיתית מהחיים שארעה לקולגה שלי החודש:
הקולגה לצערו אינו חזק בתחום המספרי, ולכן הוא מעולם לא מחשב מאומה. מבצע
החלטות צרכניות עם הרגש, הוא אדם רוחני והומני. מספרים ממנו והלאה - לא
מדברים אליו.

הוא הלך לתומו ורכש רכב משומש בן 4 במחיר 55 אלף ש"ח.
רכב עם 130 אלף ק"מ, נפלט צי ליסינג, וגם כזה שעושה 8.5 ק"מ לליטר בפועל.
דור מיושן קצת כבד ובזבזני בדלק.
הוא נסע עם רכבו עד כה ונהנה ממנו כ- 3 שנים, ומכר אותו בכסף קטן ממש עכשיו,
17 אלף ש"ח ועם כמעט 190 אלף ק"מ על המונה. קרי קנה בגיל 4 ומכר בגיל 7.

עשינו ביחד תחשיב עם כל הקבלות שהוא שילם עד כה, למוסכים על טיפולים
ותיקונים, על דלק, וגם ביטוחים ואגרות. יצא לנו ממוצע חודשי של 2840 ש"ח לכל
התקופה.

עכשיו, עשינו בדיקה מקבילה מה היה קורה אילו הוא היה, לקיצון השני על רכב
חדש בניילונים מיבואן, כמובן במימון 100% מהיבואן רכב כי אין לו מזומן בבנק.
חישבנו את כל העלויות של דלק מוסכים ביטוחים פחת וריבית על ההלוואה.

גילינו שהוא לא היה משלם יותר, או שהיה משלם עוד כמה גרושים,
נגיד 100 שקל נוספים לחודש סדר גודל תלוי ברכב שהיה רוכש.

כשהוא ראה את זה חטף שבץ על המקום. עבר על המספרים 10 פעמים, ביקש
אפילו מעוד קולגה שלנו שיעבור עליהם רק כדי להיות בטוח שלא טעינו.

שימי לב איך מחשבתו הראשונית שזו המכונית תעלה לו בזול, כי היא מאד
משומשת, זולה, עשתה כבר את שלה כמו שאומרים, אף בסוף התגלה שעלתה לו
מאד יקר, כמעט כמו רכב חדש.

זה סיפור יפה (אחד מני רבים) שרץ אצלנו עכשיו במשרדי החברה. הקולגה ואני
פרסמנו אותה במשותף, כדי להדגים ולהעביר מסר חינוכי חשוב בתחום.
הדוגמא של הקולגה פוקחת עיניים בחושפה, שעלות רכב היא דבר יותר מורכב
מעלות הרכב הראשונית על הכביש.
ראי, הוא שילם רק 55 אלף שח, לכאורה זול, ומכר ב- 17 אלף אחרי 3 שנים.
בשל כל מני נסיבות אריתמטיות בכללן הוצאות על מוסכים וצריכת דלק גבוהה,
יוצא שרכב חדש מודרני וחסכוני יותר, כמו גם סחיר יותר, כחדש, לא היה עולה
יותר, או יותר מבחינה משמעותית.

אז עכשיו בואי תחזרי אליך, ותקבעי סך הוצאה שנתית או חודשית שאת רוצה
להקצות לנושא, ומשם נמשיך הלאה ונראה מה נכנס. תצטרכי גם לספר כמה
קילומטרז' הנך עושה בשנה, שכן הדבר מאד משפיע על העלות הכוללת.
כבר דברנו על כך - צריכת דלק היא אחד משני הסעיפים ההכי יקרים בעלות
אחזקתו של הרכב (ביחד עם פחת).
 

3מרגו

New member
לא ידעתי שרכב בן 4 יכול לזלול 8.5 ק"מ לליטר.

נו,אז אני כעובדת בכספים עשיתי דיל מצויין
.
קניתי ב-7.5 אלף,אם לחלק ל-5 שנים מה שהוצאתי לא נורא בכלל.יותר סבל נפשי...
למכור לא נראה שאפשרי,ומה זה עוזר אם כתוב שרכב עושה 1:12 ובפועל 1:8?
יש מציאות..
 

enigo

New member
לפחות שתיים מהמכוניות שהזכרת, היאריס והג'אז, שומרות ערך

ברמה לא סבירה. משמע בתקציב נתון תצטרכי לקנות אוטו ישן יותר או במצב פחות טוב. בנוסף, שתיהן לא ממש מצטיינות בכבישים בין עירוניים - רועשות ולא הכי נוחות. אבל הן אכן חסכוניות יחסית - מה שאי אפשר להגיד על המאזדה, אגב. בנוסף, שלושתן הוצעו עד לפני כמה שנים עם אבזור בטיחות דל יחסית, לפחות בחלק מהגרסאות, כך שצריך לוודא כמה כריות אוויר יש ברכב הספציפי.
בקיצור, אישית לא הייתי בוחר באף אחת מהשלוש.
מה כן?
קליאו C (דור שלישי, אחד אחורה מהנוכחי) מציעה מנוע חזק, צריכת דלק סבירה, נוחות טובה בנסיעה בין עירונית ובטיחות טובה יחסית. אבל אני לא זוכר עד איזו שנה היא נמכרה כאן, יכול להיות שהיא כבר קצת ישנה מדי לצרכייך. את החדשה לא הייתי קונה, אגב.
פיג'ו 208 עם מנוע ה-1.2 ל' טורבו (אחרי מתיחת הפנים) - גם היא נוחה ונעימה בבין עירוני, צריכת דלק טובה מאוד. בעיה - אני לא בטוח שנכנסת בתקציב, כי מתיחת הפנים היתה רק לפני שנה ומשהו, והאוטו כחדש עלה 80,000 שקלים.
בדקי את שני אלו, אם לא מתאימים, אנסה לחשוב על עוד אופציות.
 
חבר שלי קנה הונדה ג'ז

גיר אוטומטי עם שני פדלי "ספורט" (פדל ימין זה + ופדל שמאל זה -) מאחורי ההגה, סה"כ מרוצה.
&nbsp
אם תרצי משהו טוב, קחי סיאט איביזה TSI מנוע אלף, ידני או רובוטי, נוח לנהיגה שקטה מאוד, וחסכונית בדלק.
 
למעלה