כביש 531 במחלף שמריהו ייפתח בסוף מרס

כביש 531 במחלף שמריהו ייפתח בסוף מרס

אין צפי לתאריך, נאמר לי שהכביש ייפתח בשני כיוונים.
כביש 531 מאיילון (המשך של 531 לאיילון עם חיבור למערב) למערב ייפתח ברבעון השלישי של שנת 2018.

שום דבר לא יפתור את הקטסטרופה של פקקים באזור.
 
תיקון, מחלף מל"ל וגם מחלף רעננה דרום ייפתחו בסוף מרס

ולא כפי שציינתי בהודעה ראשונה.
מחלף שמריהו ברבעון שנת 2018.
 
לא נורא ברק

המסקנה שרשמת בסוף השרשור הראשון עדיין תקפה:
"שום דבר לא יפתור את הקטסטרופה של פקקים באזור"
&nbsp
הקטסטרופה הזאת קשורה לצפיפות האוכלוסין. עד שלא יורחבו גבולות הגטו הצפיפות תיוותר בעינה.
 
אתה בטח חוגג מזה... אבל ה"קטסטרופה של הפקקים" כלשונו של ברק

תיוותר בעינה...כל זמן שהשטח נותר בעינו ו/או האוכלוסיה נותרת בעינה...
&nbsp
המשך הבנייה לגובה ל50 קומות ו/או ל100 קומות ימשיך ליצור את העומס הוורטיקלי ההזוי על כל יחידת אורך מסלול כביש שמתחת...
 
פותח השרשור התייחס לפקקים שיוותרו בעינם למרות תוספת מחלף כזה

או אחר...באיזור חיבור כבישים 531 ו2
&nbsp
מקובל להניח כי פוער השרשור קובע את תוכנו.
 

enigo

New member
בגבולות הקו הירוק יש מספיק מרחב כדי להכיל את אוכלוסיית ישראל

בצפיפות סבירה. תוספת השטחים שמעבר לקו הירוק לא תשנה את הצפיפות באזור תל אביב, מאותה סיבה שמרחבי הנגב לא משנים את הצפיפות באזור תל אביב.
 
לפעמים הוויכוחים איתך לא מאירים אותך באור נגוהות....

מה הפער בין הצפיפות בישראל ובין הצפיפות במדינות מובילות אחרות, כולל על האוכלוסיות הגדולות שלהן כגון ארהב קנדה אנגליה צרפת גרמניה איטליה כמו גם שאר מדינות אירופה... ושלא תחשוב שבאזורים אחרים זה בהכרח שונה אבל הבאתי בפניך מדינות שאתה מחשיב כמוצלחות ולכן לא מניתי את צ'ילה ארגנטינה או אורוגואיי ואפילו לא את סוריה של לפני מלחמת האזרחים קל וחומר כיום ואפילו איני מזכיר את איראן...
 

enigo

New member
ומה צפיפות האוכלוסין בהונג-קונג? ניסיתי להעביר מסר שכנראה לא

חדר - אין קשר בין הפקקים באזור ת"א לבין צפיפות האוכלוסין בישראל, השלמה או לא. יש קשר רק לצפיפות האוכלוסין בגוש דן, ולכמות האנשים שמנסה להכנס לגוש דן כל בוקר. וזה לא יפחת גם אם נספח את סיני ונוריד את צפיפות האוכלוסין הממוצעת בארץ בצורה דרסטית.
 
המסר שלך באמת לא חדר מכיוון שאני ביקורתי

לא כל מסר אני קונה.
מה אתה מביא דוגמה אזוטרית שהיא הונג קונג [שאגב נבלעה ע"י סין ככה שזה מוכיח את ההפך הגמור. אל תשכח שהחלק הנוסף המהותי בוויכוח האינסופי ביננו הוא לא רק על הכלכלה אלא הקשר בין ביטחון, צפיפות אוכלוסין וכלכלה]

2. צפיפות האוכלוסין בגוש דן בעלת משקל מכריע לפקקי גוש דן... זה נכון אבל לידיעתך גם אזורים משמעותיים בצפון פקוקים. ומעבר לכך, עומס וורטיקלי בגוש דן של מגורים ולא רק של תעסוקה מחמיר את העומס והצפיפות הכוללת ומאריך מאד את שעות הפקקים. יש אזורים ביו"ש שקרובים מאד לגוש דן. נושקים לפ"ת ממזרח ועל כן מקנים פתרון חלקי לצפיפות של גוש דן. ועוד לא דיברנו על שאר היתרונות [עומס וורטיקלי חשוף יותר ביטחונית, איכות חיים, פקקים גם בתור לסופרמרקט, דואר ובנק וכד'.

אגב וגם צפיפות האוכלוסין בישראל עולה משמעותית בגלל מדינת ת"א.
 

enigo

New member
איך בדיוק צפיפות האוכלוסין בשאר ישראל עולה בגלל מדינת ת"א?

זו סתירה בסיסית...
והבעיה עם השטחים ביו"ש שקרובים לפתח-תקווה, כהגדרתך, שמי שגר שם עדיין הולך לעבוד בגוש דן. ונחש מה קורה אז? נכון! פקקים בגוש דן! אם כבר, הפקקים הם לאורך יותר כביש, כי אותו בנאדם נוסע מרחק יותר גדול...
בקיצור, ניסית לדחוף את האג'נדה שלך היכן שהיא לא קשורה, ונתפסת. זה השלב להודות שסיפוח השטחים לא ישפר את מצב הפקקים בגוש דן. הסיבה פשוטה - הבעיה היא לא איפה גרים, אלא איפה עובדים, ועד שלא יהיו עוד מרכזי עבודה באותו סדר גודל כמו גוש דן, הבעיה הזו לא תפתר. ודי בטוח שבעתיד הנראה לעין אזור התעשיה של ברקן לא יתחרה בת"א כמרכז העסקים של ישראל.
 
שטויות

יש אזורי תעשייה רבים כגון אפק [ליד ראש העין] ויש עוד באיזור מזרח גוש דן. השאלה אם העובדים בהם מתגוררים ממזרח למקום עבודתם או ממערבה לו היא הכרחית להבין האם הפקקים בגוש דן יתגברו או יצטמצמו.
&nbsp
אתה מקובע מדי בעמדותיך ומתאים את המציאות המדומה לאמונותיך. ושעל כן אתה רץ לאיזור התעשייה ברקן. גם לשם אפשר להגיע אבל יש עוד כמה מטרים בדרך.
 

enigo

New member
אז ניקח את אזור התעשיה אפק, שתהיה מרוצה.

איך בדיוק משפיע כיוון ההגעה של עובדים אליו על הפקקים מערבה על כביש חמש בין קסם לכפר הירוק?
אם הם מגיעים ממזרח - הם לא משפיעים כי הם לא מגיעים לאזור הפקוק. אם הם מגיעים ממערב הם לא משפיעים כי הם לא בכיוון הפקוק.
גם אם תבחר כיוונים אחרים - צפון, דרום, צפון-מערב, דרום-מזרח, לא משנה - התוצאה אותה תוצאה.
גם במדינות ענקיות, עם המון שטח פנוי, התופעה חוזרת על עצמה - פקקים במטרופולינים בשל תנועה של עובדים מערי הלווין/פרברים אל המרכז העסקי. תל אביב היא המרכז העסקי של ישראל, וזה לא ישתנה גם אם יספחו את השטחים. ולכן סיפוח השטחים לא ישנה כהוא זה לפקקים בגוש דן.
אלא אם לדעתך אריאל תהפוך למרכז העסקי של ישראל. זו אפשרות, כמובן. בעלת סיכוי זניח להתממשות, אבל אפשרות.
 

yehuda7K

New member
הנסיעה מכוכב יאיר להרצליה תשתפר דרמטית

פתיחת מחלפי מל"ל ורעננה דרום תשפר משמעותית את יציאת תושבי כפר סבא בבוקר לכיוון תל אביב.
גם אם הפתיחה לא פותרת את כל הפקקים בכל הזמן, יש עוד הרבה תועלת בפתיחת המחלפים.
 

kitt

New member
הבעיה ען הפקקים שאחרי פתיחת המחלפים ירדו הפקקים ואז עוד

אנשים יתחילו לקחת את המכונית במקום תחבורה ציבורית וכך יש לנו פקקים על מחלפים חדשים, ולא עשינו כלום.
 
אם יהיה תח"צ טובה בעוד כמה שנים

כמו רכבת הקלה ומסילות נוספות, וקווי אוטובוסים חדשים אז אולי האזרחים יתחילו לנסוע בהם.
 

alien life form

New member
קוראים לזה מימוש ביקושים כבושים

 
למעלה